Co nowego na Facebooku [listopad 2019]

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 19 listopada 2019

Facebook nie spoczywa na laurach i co chwilę wprowadza nowe rozwiązania i funkcje. Zebrałam dla Was w jednym miejscu zarówno te dotyczące profili osobistych, jak i stron firmowych. Zapraszam na przegląd nowości na Facebooku!

Czego dowiesz się z tekstu Magdy?
1. Jakie nowości Facebook wprowadził w ostatnim czasie
2. Czym są Facebook Pay oraz Kalendarz Spotkań

Facebook jest kobietą! 

My kobiety, lubimy zmiany – są zwiastunem czegoś nowego, świeżego. (Panowie, którzy też lubią zmiany – nie bądźcie urażeni, to “metafora taka”. Kobiety, które zmian nie lubią – też się nie obrażajcie). Facebook również stawia na odświeżony look. Pierwsi użytkownicy “pobłogosławieni” nowym wyglądem aplikacji mobilnej, bo o nią chodzi, pochwalili się screenami, m.in. w serwisie Twitter. Co się zmieniło? 

zmiany na facebooku

Nowe, odświeżone ikony, pasek nawigacyjny przeniesiony na dół i ograniczona liczbę ikon do trzech (warto wspomnieć, że użytkownicy systemów iOS pasek na dole mieli już dawno, więc to nowość dla użytkowników androidów). Wszystko po to, aby z aplikacji korzystało się lepiej i przyjemniej. 

nowe logo facebook

Facebook zaprezentował też nowe logo – które, jak mówił Mark Zuckerberg – ma odróżniać spółkę od portalu społecznościowego – kluczowego ich produktu.

Co ważne – nowe logo nie zastąpi logotypu serwisu społecznościowego, a jest logotypem reprezentującym spółkę. W internecie pojawiły się błędne informacje na ten temat (w tym na portalach informacyjnych!).

Stąd też nie bądź zdziwiony, kiedy zobaczysz w aplikacjach Facebooka – Instagramie, WhatsApp czy Messengerze stosowny dopisek.

nowo logo fb w aplikacjach

Facebook Pay

Tak! Dobrze widzicie – Facebook wprowadza system płatności dla użytkowników indywidualnych! Jak poinformował serwis na swoim blogu – system płatności bezgotówkowych przetestują najpierw mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Na czym będzie to polegać? Użytkownik, podpinając do swojego konta kartę płatniczą lub kredytową, będzie mógł dokonywać bezpośrednich transakcji w Marketplace, dokonywać płatności w grach czy dorzucać się do zbiórek charytatywnych. Użytkownicy będą też mogli dokonywać transakcji między sobą. Aby być w systemie Facebook Pay, nie trzeba posiadać konta na Facebooku – wystarczy korzystać z któregokolwiek produktu Facebooka – Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Choć Facebook zapewnia, że dane wrażliwe klientów będą chronione, informacje dotyczące celu płatności mogą zostać wykorzystane do targetowania reklam (czyli prosto mówiąc – jeśli kupicie wózek dziecięcy na Marketplace, Facebook może do Was potem targetować reklamy dotyczące artykułów dla niemowląt itp.). Użytkownik będzie miał dostęp do swojej historii transakcji i będzie mógł zarządzać metodami płatności. 

Co istotne – Facebook zapewnia, że system ten nie ma nic wspólnego z projektem kryptowaluty Libra. Jest to projekt spółki, który został dosyć chłodno przyjęty przez rynek finansowy.

Kalendarz spotkań

Ok, pochyliłam się nad nowościami dla profili osobistych, a co z nowościami dla Stron na Facebooku? W mojej opinii jedną z ciekawszych na chwilę obecną jest  tzw. Kalendarz Spotkań. Użytkownicy w prosty sposób mogą umawiać się na wizyty i spotkania bezpośrednio w systemie Facebooka. Wystarczy, że ustawisz godziny otwarcia firmy, a użytkownicy będą mogli dokonywać rezerwacji. Co lepsze – spotkania zostaną dodane bezpośrednio do Kalendarza Google, więc nie będzie trzeba dodawać ich ręcznie.

kalendarz na facebooku

Kalendarz na Facebooku będzie zablokowany w tych terminach, które będą zajęte w Kalendarzu Google. W ten sposób klient nie ma możliwości dokonania rezerwacji w zajętym już lub niedostępnym terminie. Możesz także wysyłać przypomnienia i wiadomości z potwierdzeniem dotyczące nadchodzących spotkań, SMS-em lub za pomocą Messengera, żeby jak najwięcej rezerwacji dochodziło do skutku. System zapewnia też integrację kalendarza z popularnymi narzędziami do zarządzania spotkaniami.

kalendarz na facebooku

Wypróbujesz?

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

 

4/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

4/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!