Co nowego na Facebooku [listopad 2019]
Facebook nie spoczywa na laurach i co chwilę wprowadza nowe rozwiązania i funkcje. Zebrałam dla Was w jednym miejscu zarówno te dotyczące profili osobistych, jak i stron firmowych. Zapraszam na przegląd nowości na Facebooku!
1. Jakie nowości Facebook wprowadził w ostatnim czasie
2. Czym są Facebook Pay oraz Kalendarz Spotkań
Facebook jest kobietą!
My kobiety, lubimy zmiany – są zwiastunem czegoś nowego, świeżego. (Panowie, którzy też lubią zmiany – nie bądźcie urażeni, to “metafora taka”. Kobiety, które zmian nie lubią – też się nie obrażajcie). Facebook również stawia na odświeżony look. Pierwsi użytkownicy “pobłogosławieni” nowym wyglądem aplikacji mobilnej, bo o nią chodzi, pochwalili się screenami, m.in. w serwisie Twitter. Co się zmieniło?
Nowe, odświeżone ikony, pasek nawigacyjny przeniesiony na dół i ograniczona liczbę ikon do trzech (warto wspomnieć, że użytkownicy systemów iOS pasek na dole mieli już dawno, więc to nowość dla użytkowników androidów). Wszystko po to, aby z aplikacji korzystało się lepiej i przyjemniej.
Facebook zaprezentował też nowe logo – które, jak mówił Mark Zuckerberg – ma odróżniać spółkę od portalu społecznościowego – kluczowego ich produktu.
Co ważne – nowe logo nie zastąpi logotypu serwisu społecznościowego, a jest logotypem reprezentującym spółkę. W internecie pojawiły się błędne informacje na ten temat (w tym na portalach informacyjnych!).
Stąd też nie bądź zdziwiony, kiedy zobaczysz w aplikacjach Facebooka – Instagramie, WhatsApp czy Messengerze stosowny dopisek.
Facebook Pay
Tak! Dobrze widzicie – Facebook wprowadza system płatności dla użytkowników indywidualnych! Jak poinformował serwis na swoim blogu – system płatności bezgotówkowych przetestują najpierw mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Na czym będzie to polegać? Użytkownik, podpinając do swojego konta kartę płatniczą lub kredytową, będzie mógł dokonywać bezpośrednich transakcji w Marketplace, dokonywać płatności w grach czy dorzucać się do zbiórek charytatywnych. Użytkownicy będą też mogli dokonywać transakcji między sobą. Aby być w systemie Facebook Pay, nie trzeba posiadać konta na Facebooku – wystarczy korzystać z któregokolwiek produktu Facebooka – Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Choć Facebook zapewnia, że dane wrażliwe klientów będą chronione, informacje dotyczące celu płatności mogą zostać wykorzystane do targetowania reklam (czyli prosto mówiąc – jeśli kupicie wózek dziecięcy na Marketplace, Facebook może do Was potem targetować reklamy dotyczące artykułów dla niemowląt itp.). Użytkownik będzie miał dostęp do swojej historii transakcji i będzie mógł zarządzać metodami płatności.
Co istotne – Facebook zapewnia, że system ten nie ma nic wspólnego z projektem kryptowaluty Libra. Jest to projekt spółki, który został dosyć chłodno przyjęty przez rynek finansowy.
Kalendarz spotkań
Ok, pochyliłam się nad nowościami dla profili osobistych, a co z nowościami dla Stron na Facebooku? W mojej opinii jedną z ciekawszych na chwilę obecną jest tzw. Kalendarz Spotkań. Użytkownicy w prosty sposób mogą umawiać się na wizyty i spotkania bezpośrednio w systemie Facebooka. Wystarczy, że ustawisz godziny otwarcia firmy, a użytkownicy będą mogli dokonywać rezerwacji. Co lepsze – spotkania zostaną dodane bezpośrednio do Kalendarza Google, więc nie będzie trzeba dodawać ich ręcznie.
Kalendarz na Facebooku będzie zablokowany w tych terminach, które będą zajęte w Kalendarzu Google. W ten sposób klient nie ma możliwości dokonania rezerwacji w zajętym już lub niedostępnym terminie. Możesz także wysyłać przypomnienia i wiadomości z potwierdzeniem dotyczące nadchodzących spotkań, SMS-em lub za pomocą Messengera, żeby jak najwięcej rezerwacji dochodziło do skutku. System zapewnia też integrację kalendarza z popularnymi narzędziami do zarządzania spotkaniami.
Wypróbujesz?
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
Polecamy również: