Dlaczego moja reklama się nie wyświetla?

0 napisany przez Aleksandra Bortel, 23 maja 2019

To pytanie, które średnio raz w tygodniu słyszę od swoich Klientów. Jakie mogą być powody takiego stanu rzeczy i jak zrozumieć, że reklama wyświetlać się powinna zainteresowanym naszym produktem/usługą użytkownikowi, a nie nam osobiście? To postaram się wyjaśnić poniżej.

dlaczego reklama Google Ads się nie wyświetla

Zacznę trochę przewrotnie. Nie wyświetla się Twoja reklama? Przestań wciąż ją wyszukiwać!

via GIPHY

Bardzo często spotykam się z sytuacją, gdy koniecznie chcemy zobaczyć, jak nasza reklama jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania i czy wyświetla się na dane słowa kluczowe. W tym celu namiętnie wpisujemy nasze słowa kluczowe po kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie, z tego samego urządzenia bądź IP. A co robi algorytm Google? Pokazuje nam naszą reklamę do czasu, kiedy uzna, że skoro nie klikamy w nią (bo nie klikamy, prawda?), to oznacza, że nie jesteśmy nią zainteresowani. I przy kolejnych próbach wpisywania naszych fraz będzie pokazywał nam inne, konkurencyjne reklamy.

Dlatego zawsze uczulam! Narzędziem do sprawdzania jak wyświetla się nasza reklama, jest Diagnostyka Reklam.

Wiemy już, że podglądanie reklamy w wyszukiwarce może nie przynieść efektu. Co jeszcze może sprawiać, że moja reklama nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania?

Kampania bądź grupa reklam jest wstrzymana

Podstawą wyświetlania się poprawnie reklam jest oczywiście poprawne uruchomienie kampanii i pożądanych grup reklam. Wyobraźmy sobie sytuację, że tworząc strukturę kampanii, wstrzymałeś grupy reklam, aby przed pełnym wystartowaniem móc sobie raz jeszcze je sprawdzić i…. po prostu zapomniałeś o ich włączeniu :)wyłączona kampania google ads

 

Dlaczego moja reklama została odrzucona?

A stosowałeś się do zasad tworzenia reklam w Google Ads?

Twoje reklamy zostaną odrzucone, jeśli treść reklam będzie niezgodna z zasadami treści w Google Ads. Na zasady Google Ads składają się 4 obszary:

 – niedozwolone treści – takie jak np. podróbki produktów, niebezpieczne produkty lub usługi, czy nieodpowiednie wulgarne treści,

 – niedozwolone praktyki  np. reklamowanie złośliwych oprogramowań, zbieranie i wykorzystywanie danych, przedstawianie nieprawdziwych informacji,

 – treści podlegające ograniczeniom m.in.: erotyczne, alkohol, prawa autorskie, hazard i gry, opieka zdrowotna i leki, treści polityczne, usługi finansowe,

 – wymagania techniczne i redakcyjne.

Więcej na ten temat przeczytasz w tekście Magdy o ograniczeniach w Google Ads.

grupa reklam odrzucona

Gdy Twoja reklama została odrzucona, sprawdź z jakiego powodu. Czasem wystarczy ją tylko przeredagować, aby została zatwierdzona i wyświetlała się poprawnie.

Niska liczba wyszukiwań słów kluczowych

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na efekty kampanii. W momencie, gdy nasze słowa kluczowe posiadają niską liczbę wyszukiwań, częstotliwość wyświetlania reklam również będzie niska. Google uznaje takie słowa kluczowe za mniej trafne i wstrzymuje wyświetlanie reklam do czasu, kiedy liczba wyszukiwań danej frazy wzrośnie.

niska liczba wyszukiwań GA

Harmonogram

Ustawienie odpowiedniego harmonogramu może znacznie poprawić wyniki naszej kampanii. Jeśli np. sprzedajesz produkty w segmencie B2B, to rozsądne będzie ustawienie harmonogramu w dniach i godzinach pracy danej branży. W ten sposób można uniknąć zbyt szybkiego wyczerpania się budżetu.

Lokalizacja

Wyobraź sobie, że prowadzisz Hotel nad morzem. Wiesz, że najczęściej odwiedzają Twój Hotel mieszkańcy południowej Polski. Ustawiasz reklamę tak, aby pokazywała się dla mieszkańców Śląska, województwa opolskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Reklama dla osób znajdujących się w innej lokalizacji wyświetlać się nie będzie.

Wynik jakości reklamy

Wynik jakości to jeden z parametrów brany pod uwagę przy aukcjach Google Ads. Na jego wysokość ma wpływ kilka czynników. Trzy najważniejsze to:

 – trafność reklamy, czyli nic innego jak dopasowanie reklamy do danego słowa kluczowego,

 – wynik jakości strony docelowej, gdzie oceniana jest trafność strony docelowej, do której prowadzi reklama,

 – współczynnik klikalności – przewidywana ilość kliknięć w reklamę.

Gdy wynik jakości Twojej reklamy jest przeciętny bądź niski jest to sygnał, że któryś z czynników wymaga poprawy.

wynik jakości reklamy

Wyczerpany budżet lub problemy z rozliczeniem

W momencie, gdy Twój budżet jest zbyt niski na miesięczne wyświetlanie reklam i wyczerpie się przed końcem miesiąca, reklama przestanie się wyświetlać.

Czasami spotykam się również z problemami z rozliczeniem, np. błędnie wpisane dane mogą spowodować zaprzestanie wyświetlania się reklam.

via GIPHY

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Kampanie Google Ads nie są pojęciem skomplikowanym. Jednak dokładność i kreatywność w działaniu to podstawa, aby odnieść sukces biznesowy z ich pomocą.

5/5 - (2 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Aleksandra Bortel

W 4PEOPLE jako Account Manager odpowiada za budowanie długotrwałych relacji z klientami. Rozumie ich potrzeby i rekomenduje najlepsze rozwiązania, które pomagają w osiąganiu celów biznesowych. Wykorzystując narzędzia marketing automation, nie zapomina, że najważniejsza jest relacja człowiek-człowiek. Inspirują ją podróże, dobra kuchnia... i jej kot :)

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (2 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!