Jakie wskaźniki zmienią się na Facebooku od 30 kwietnia?
30 kwietnia Facebook w ramach udoskonalania swoich systemów reklamowych usunie niektóre wskaźniki pomiaru i zastąpi je innymi. Platforma robi to po to, abyśmy my jako reklamodawca, a ostatecznie – Ty jako nasz klient – mógł jeszcze lepiej zrozumieć swoją grupę docelową i zoptymalizować kampanie. Dzięki tym zmianom social media marketing będzie jeszcze bardziej skuteczny.
30 kwietnia system reklamowy Facebooka przechodzi zmiany – a mianowicie, znikną niektóre wskaźniki pomiaru efektywności reklamy. Nowe wskaźniki wdrażane są już od marca 2019 r.
Zmiany na Facebooku od 30 kwietnia przedstawiają się następująco:
Zamiast wskaźnika trafności pojawią się trzy nowe wskaźniki:
– ranking jakości – postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców,
– ranking wskaźnika aktywności – oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców,
– ranking współczynnika konwersji – oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji, i konkurującymi o tych samych odbiorców.*
Zamiast wskaźników ROAS poszczególnych kanałów, które pozwalają pozwalają przeanalizować zwrot z wydatków na reklamy, powstanie jeden wskaźnik ROAS zakupu – w związku z tym, że ścieżka zakupu często obejmuje wiele kanałów, wg Facebooka należy je mierzyć wspólnie.
Zamiast licznika odpowiedzi na wiadomość oraz koszt odpowiedzi na wiadomość, w konwersacjach które zawarły się dzięki reklamie (np. dzięki reklamie z przekierowaniem na Messenger) pojawią się takie współczynniki jak:
– nowe kontakty z komunikatora – reklamodawcy zwracali uwagę, że bardziej niż rozmowy kontynuowane w krótkim odstępie czasu, interesują ich pozyskane nowe kontakty, dlatego system będzie taki pomiar uwzględniał,
– rozpoczęte konwersacje poprzez wiadomości – w uwagach na temat wskaźników, marketerzy wskazali, że interesują ich też konwersacje wznowione po dłuższej przerwie, stąd wskaźnik który służy do pomiaru liczby zdarzeń rozpoczęcia (po co najmniej 7-dniowym braku aktywności) konwersacji z firmą.
Zamiast licznika zapisane oferty oraz koszt zapisanych ofert, które pokazują ile osób kliknęło Zapisz przy reklamach zawierających specjalny format OFERTĘ pojawi się wskaźnik zapisanie posta, który obejmuje nie tylko reklamy promujące oferty, ale również inne formaty.
Także jeśli w raportach znajdziesz nowe wskaźniki (które i tak Ci wytłumaczymy, ale zawsze możesz być do przodu, prawda?) – będziesz wiedział co i jak!
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
*źrodło: Facebook
Polecamy również: