Kampanie produktowe rozwijają skrzydła
Dzięki nowym możliwościom w zakresie prowadzenia kampanii produktowych działania reklamowe mogą być znacznie efektywniejsze.
Google Shop, Google Shopping, Zakupy Google, Google Merchant Center oraz PLA – te określenia znane są już zapewne wszystkim z branży marketingu internetowego. W 4People takie kampanie prowadzimy od listopada 2013 roku. Dzięki temu dysponujemy pewnym materiałem, na podstawie którego możemy wyciągać konkretne wnioski (o nich nieco niżej).
Produkty w wynikach wyszukiwania
Na początek kilka słów przypomnienia. Dzięki wspomnianym wyżej formom reklamy możemy, obok dotychczas prowadzonych działań promocyjnych w postaci reklam tekstowych na wyszukiwarce Google (dla przykładu reklama w niebieskiej ramce poniżej), prezentować także w postaci graficznej konkretne produkty ze sklepu klienta (zdjęcie, cena, i domena e-sklepu w ramce czerwonej).
Uwaga: ze względu na brak wspomagania tworzenia feedów przez twórców witryn dla niektórych procedura może być ciężka do przejścia. W 4People radzimy sobie z tym angażując do tego zadania programistę.
Następnie, idąc krok dalej, prezentujemy również reklamy graficzne za pośrednictwem kampanii „dynamicznego remarketingu”, które zapewniają dodatkową widoczność w sieci reklamowej Google.
Uwaga: kiedy uznacie, że chcecie dowiedzieć się więcej na temat reklamy w Google z wykorzystaniem najnowszych narzędzi – zapiszcie się na nasze szkolenia. Więcej tutaj!
Skuteczność przede wszystkim
Na podstawie prowadzonych już od 3 miesięcy kampanii Google Merchant Center możemy wypowiedzieć się na temat ich skuteczności na tle reklam tekstowych AdWords i innych form promocji w internecie.
1) kampanie PLA charakteryzują się zdecydowanie niższym kosztem za kliknięcie – śr. CPC w tego typu kampaniach jest niższe o 56% niż w reklamach tekstowych AdWords;
2) podobnie zdecydowanie niższy koszt kliknięcia obserwujemy w remarketingu dynamicznym – śr. CPC jest tutaj niższe o 72% niż w dotychczas prowadzonych kampaniach remarketingowych;
3) w przypadku jakości odwiedzin tak dużych różnic nie ma, jednak i tak są one na lepszym poziomie.
Niektórzy być może zwrócą uwagę na stosunkowo wysoki współczynnik odrzuceń. Należy jednak zaznaczyć, że w kampaniach PLA internauta jest kierowany na podstronę konkretnego produktu, czyli bardzo głęboko w strukturze strony www. Klient widzi cenę produktu z poziomu wyszukiwarki. Po kliknięciu może szybko uzyskać dodatkowe informacje, przeczytać opis i od razu podjąć decyzję o kupnie. Nie musi oglądać dodatkowych zakładek, przez co czas wizyty jest znacznie krótszy.
4) W kampaniach Google Merchant Center prowadzonych w 4People odnotowujemy wysokie współczynniki konwersji pod postacią składanych zamówień:
– kampanie PLA posiadają o 63% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do reklam tekstowych na wyszukiwarce Google;
– skuteczność remarketingu dynamicznego co do generowanych zamówień wynosi natomiast 42%.
Nowa odsłona Google Shopping
Efektywność dotychczas prowadzonych kampanii zakupowych mobilizuje nas do prowadzenia kolejnych działań w tym zakresie. Tym bardziej, że od dnia 26 lutego 2014 (1) roku możemy posługiwać się nowym pojęciem („Kampania produktowa”) i wykorzystywać nowe funkcjonalności w zakresie zakupów Google.
Tak jak dotychczas, aby uruchomić kampanię sklepu internetowego promującą wszystkie produkty będące na stanie magazynowym, należy utworzyć konto Google Merchant Center (www.google.com/merchants/) i wgrać wcześniej stworzony feed. Po wskazaniu nr ID konta AdWords, na którym prowadzimy kampanię na wyszukiwarce Google z reklamami tekstowymi, możemy przystąpić do skonfigurowania pierwszej kampanii produktowej.
Obecnie jedno konto AdWords możemy łączyć z kilkoma kontami Google Merchant Center dzięki czemu mamy większe możliwości promocyjne. W przypadku posiadania kliku kont PLA, a tym samym powtarzania się produktów w feedzie możemy poszczególnym kampaniom nadawać priorytety:
– niski – ustawienie standardowe w przypadku posiadania 1 kampanii;
– średni- nadawany szczególnie gdy kampanię posortujemy np. wg. typów produktów czy kategorii;
– wysoki – najwłaściwszy dla pojedynczych produktów, na których sprzedaży nam najbardziej zależy;
Powyżej wspomniana została możliwość segmentowania produktów z feeda. Można ją wykonywać na kilku poziomach. Już na etapie zakładania kampanii w zaawansowanych ustawieniach możemy zdefiniować filtr zasobów w oparciu o elementy:
– marka
– identyfikator
– stan
– typ produktu
– niestandardowa etykieta (maksymalnie 5) – do samodzielnego zdefiniowania i wcześniej, co najbardziej istotne, zastosowania go również w feedzie.
Dla przykładu posługując się filtrem „Stan” możemy nadawać hierarchie dla kampanii
z nowymi produktami kosztem używanych bądź odwrotnie:
W bardzo uproszczony sposób możemy obecnie z listy wszystkich produktów, które zawiera feed na poziomie „Grupy produktów” wyodrębniać poszczególne produkty i dostosować indywidualnie stawki za kliknięcie w zależności od celów, które chcemy aby realizowała kampania:
Może się również zdarzyć, że nie chcemy promować wszystkich produktów umieszczonych w feedzie. Nic prostszego – po wyodrębnieniu grupy produktów z feedu wystarczy ją wykluczyć:
Zdecydowanie zmienia się natomiast kwestia analizy i raportowania i to uważam w dobrym kierunku.
W dotychczas prowadzonych kampaniach PLA istniała opcja sortowania produktów z feedu na poziomie „Automatycznych miejsc docelowych” w dość skomplikowany sposób. Ponadto mogliśmy tylko obserwować statystyki klikalności, koszty inwestycji i dane konwersji. Natomiast na koncie AdWords nie mogliśmy sprawdzać kliknięć w produkty – jedynie słowa które spowodowały przejście na witrynę.
Teraz segmentowanie produktów jak i ich analiza jest łatwiejsza. Bezpośrednio na koncie AdWords zobaczymy strukturę wyodrębnionych produktów, klikalność w poszczególne produkty, słowa kluczowe które spowodowały przejście na stronę oraz udział reklam w wyświetleniach czy wskaźniki konkurencji.
Wszystkie dotychczasowe kampanie PLA zostały niezwłocznie w Agencji 4People zamienione na nowe struktury kampanii produktowych. Pierwsze dane analityczne pojawią się na kontach AdWords w przyszłym tygodniu. Dla zobrazowania możliwości analizy i raportowania nowych kampanii zakupowych zapewne w dłuższym czasie pokusimy się o opracowaniu kolejnego materiału.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com/2014/02/kampanie-produktowe-sa-teraz-dostepne.html