SemKRK #11 – Relacja
W piątek 22 lutego 2019 miała miejsce kolejna (i pierwsza w tym roku) edycja semKRK – niekwestionowanego “małego święta” polskiego świata SEM. Na jedenastej już odsłonie konferencji nie mogło zabraknąć naszej agencji, w tym mnie – w roli korespondenta.
O popularności samego wydarzenia świadczy przede wszystkim trudność, z jaką można było zdobyć bilety oraz poziom zapełnienia sali. Niewykluczone, że z kolejnymi edycjami będzie potrzebne większe miejsce niż Krakowskie Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Prezentacje jak zwykle charakteryzowały się zróżnicowanie – od tematykę związaną stricte z SEO, przez porady dla Ads’owców, po analitykę i wykorzystywanie różnych narzędzi.
#11 semKRK – relacja
Spotkanie rozpoczęło się prezentacją Marka Tarasiuka z Fabryki Marketingu, który na podstawie 4 ciekawych case study zaprezentował dobre praktyki oraz problemy, na które natknąć się można na wszystkich krokach kampanii reklamowej, od etapu przygotowania, poprzez planowanie, realizację i ocenę skuteczności.
Ewelina Podrez z agencji Fox Strategy przedstawiła moim zdaniem najciekawszy temat całej konferencji. Chodziło mianowicie o ASO, czyli optymalizację aplikacji i poprawę ich widoczności w sklepach internetowych (z angielskiego app store optimization). Ewelina na przykładzie sklepu z aplikacjami Google Play (wg zaprezentowanych statystyk znacznie popularniejszego w Polsce niż Apple App Store) wymieniła czynniki, które mają największy wpływ na widoczność aplikacji w sklepach. Pokazała również szereg narzędzi pomocnych zarówno w samej optymalizacji, jak i w ocenie wyników. ASO nie jest niczym nowym, natomiast jest to temat, na który warto zwrócić uwagę.
Jakub Macheta zaprezentował na przykładzie swojej marki sklepów odzieżowych Machetti, w jaki sposób za pośrednictwem automatyzacji Google Ads, działające w synergii z rozwiązaniami wideo, zbudować świadomość marki i doprowadzić do zakupu. Jakub zrobił psikusa tym uczestnikom, którzy nie zapoznali się w ogóle lub też niedokładnie przeczytali agendę konferencji. Otóż Jakub na co dzień pracuje w Google, a marka odzieżowa Machetti… nie istnieje. Co na pewno udało się przekazać Jakubowi to garść ciekawych rozwiązań łatwych do zastosowania, zarówno przez marki raczkujące, jak i marki istniejące na rynku, które jednak nadal posiadają niską rozpoznawalność.
Łukasz Zontek, na co dzień właściciel Agencji SFEO, przybliżył uczestnikom konferencji swoją wizję pozyskiwania linków w oparciu o analizę wyników organicznych. Łukasz pokazał, jak sam dobiera frazy kluczowe oraz wyszukuje odpowiednie dla nich źródła linków, a także jak automatyzuje ten proces.
Marta Jabłońska w swojej prezentacji przybliżyła nam temat SKAG-ów, czyli grup reklamowych z jednym słowem kluczowym (z ang. Single Keyword Ad Group). Wyjaśniła czym są SKAG-i, jak je tworzyć i analizować oraz dlaczego warto je stosować w swoich kampaniach reklamowych Google Ads.
W swojej niezwykle ciekawej prezentacji Paweł Kijko, czyli człowiek o wielu stanowiskach z CEO w firmie HeraldBee Sp. z o. o. na czele, na podstawie kilku case’ów związanych z aplikacją TimeCamp pokazał jak “opanować” zagraniczne SERP-y. Paweł, bazując zarówno na zmianach w sposobie wyszukiwania, jak również zmianach zachodzących w prezentacji organicznych wyników wyszukiwania, pokazał kilka ciekawych trików (jak choćby wykorzystanie direct answers czy people also ask) pozwalających na zdobycie “pozycji zero” w wynikach wyszukiwania, czyli takiej, która wyświetla się nad normalnymi wynikami wyszukiwania. Głównym wnioskiem z prezentacji jest to, że nawet jeżeli nie jesteśmy w stanie osiągnąć wysokich pozycji w tradycyjnych wynikach, nie oznacza to wcale zamkniętej furtki.
Ostatnią prezentację przedstawił Roman Rozenberger – konsultant SEM pomagający firmom w poprawie ich rentowności i płynności w zakresie prowadzonych działań on-line. Roman dość ostrym tonem wskazał błędy, które najczęściej my, jako pracownicy agencji SEM jak i właściciele firm popełniamy w prowadzonych działaniach, ale również dostarczył szereg prostych rozwiązań i pomocnych narzędzi na rozwiązanie tych problemów, które można w zasadzie wdrożyć od zaraz.
#11 semKRK – nowości i podsumowanie
Podczas jedenastej (małej) edycji nowością były aż dwie przerwy, które uczestnicy mogli wykorzystać na konsumpcję, wizytę w fotobudce i na stoiskach sponsorów, a także na najważniejsze, czyli kuluarowe wymiany doświadczeń i zadawanie bonusowych pytań prezentującym.
Nad świetną organizacją całej imprezy czuwał Krzysztof Marzec, któremu z naszej strony należą się podziękowania i gratulacje. Nie pozostaje nic innego jak oczekiwanie na kolejne wydanie semKRK. Być może w edycji BIG?
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Polecamy również: