W jaki sposób marki wykorzystują IGTV?
Instagram rośnie w siłę – to wiemy nie od dziś. Znalazłam już dziesiątki niszowych i zaskakujących kont na tym medium. Rozpoczynając od kolekcji najdziwniejszych zdjęć znalezionych na Allegro wraz z linkami do aukcji aż do @cashcats (to trzeba zobaczyć samemu!), dlatego też mam wrażenie, że każdy znajdzie tam miejsce dla siebie – nawet największy esteta.
Kiedy jedni rosną w siłę, inni tracą. Kiedy tylko ogłoszono informację o IGTV, pojawiły się pytania – czy to konkurencja dla Youtube’a? Pomijając fakt, że Instagram darzę dużą sympatią (nie ukrywam, że pewnie częściowo ten artykuł będzie laurką na jego cześć), nie uważam, aby cokolwiek zagrażało YouTube – na ten moment uważam, że będą żyć w pełnej symbiozie. O wiele bardziej skłonna jestem ku stwierdzeniu, że IGTV to kolejny gwóźdź do trumny dla Snapchata (ręka w górę, kto jeszcze używa!).
Jednak nie dziś o tym mowa – dziś skupimy się na tym, jaki content już hula na IGTV i w jaki sposób marki wykorzystują tę aplikację jako element swojej strategii marketingowej.
1. Instagram
Nie, to nie jest żart. Filmik z pieskiem, który jest pilotem helikoptera, albo…(dla odmiany) pieskami bawiącymi się na plaży czy słodkimi króliczkami, które jedzą warzywa to coś, co wywoła uśmiech na twarzy nawet w najczarniejszy poniedziałek. A mówili, że nie samymi zwierzątkami social media żyją – i nie mieli racji!
2. Buzzfeed
Kto nie zna tego portalu, ten… z pewnością ma o wiele więcej wolnego czasu. Tylko na Buzzfedzie dowiesz się, jakim rodzajem sera jesteś, zapiszesz się do cotygodniowego newslettera ze zdjęciami kotów lub wybierzesz przepis na jutrzejszy lunch, wypełniając test, w którym opiszesz, co masz na sobie. Buzzfeed ma spore doświadczenie w publikowaniu pionowych filmików za pośrednictwem Snapchata, więc content publikowany na IGTV to żaden problem. Można tam znaleźć między innymi takie filmiki, jak ten poniżej:
3. Applemusic
Dla wszystkich fanów muzyki i jabłuszka – warto obserwować ten profil! Bazując na contencie, który już został opublikowany, widzimy wysokiej jakości filmiki, które przedstawiają m.in. zespół The Chainsmokers, który opowiada i pokazuje, w jaki sposób, krok po kroku, tworzy swoje utwory.
4. NASA
Mój osobisty faworyt. NASA wymiata! Profil tej agencji rządu Stanów Zjednoczonych to dowód na to, że do dzisiejszych odbiorców mediów społecznościowych możemy docierać w naprawdę różny sposób – nawet ten najbardziej zaskakujący.
5. Nike Football
Mundial jeszcze się nie skończył, więc tematycznie, a do tego motywująco – na IGTV marki możemy znaleźć rozmowy z piłkarzami, którzy opowiadają swoje historie i tym samym wysyłają prosty przekaz – uwierz w siebie, bądź pewny tego, co robisz i… Just do it!
Jeśli chcesz zacząć sam publikować content za pośrednictwem IGTV, pamiętaj:
– wideo może trwać od 15 sekund do 60 minut,
– użytkownicy mogą komentować Twoje filmiki oraz przesyłać je swoim znajomym za pośrednictwem prywatnej wiadomości,
– maksymalny dopuszczalny rozmiar to 3,6 GB,
– format video to MP4,
– wideo ma orientację pionową.
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
Jak potoczą się losy nowej propozycji Instagrama – tego nie wiemy, ale bazując na tym, co możemy tam znaleźć zaledwie kilkanaście dni od wprowadzenia aplikacji, zdecydowanie nie będziemy się nudzić! Mam nadzieję, że te kilka propozycji pokaże Wam, że Instagram to nie jedynie miejsce dla influencerów oraz marek beauty, a możliwość inspiracji dla każdego oraz świetne narzędzie marketingowe. Trzymam kciuki za wszystkich, którzy planują wdrożyć to narzędzie jako element swojej strategii, jak i również obserwatorów – niech każdy znajdzie coś dla siebie, a publikowany content będzie wartościowy i oryginalny!