Automatyczne propozycje reklam Google
Z końcem marca tego roku Google poinformował o uruchomieniu kolejnej funkcjonalności, która automatycznie tworzy i dodaje na kontach AdWords nowe wersje komunikatów reklamowych. Funkcjonalność ta wpisana jest obecnie jako standardowe ustawienie konta, jeśli więc lubimy zachować pełną kontrolę nad treściami reklamowymi, zwróćmy na to zagadnienie uwagę.
Dlaczego ta funkcjonalność została w ogóle wprowadzona? Google podaje, że grupy reklam z minimum trzema rotującymi komunikatami mogą uzyskiwać nawet 15% więcej kliknięć czy konwersji. Zmiana ta ma więc poprawiać wyniki kampanii reklamowych i działać na korzyść reklamodawców, a finalnie zwiększać ich zadowolenie z systemu reklamowego Google.
Automatyczne wersje komunikatów mają być tworzone w oparciu o kilka elementów takich jak: nasze dotychczasowe komunikaty, rozszerzenia czy strony docelowe. Wysokiej jakości reklama ma powstawać z wykorzystaniem systemów uczących się i być weryfikowana przez specjalistę.
System ma brać pod uwagę wyłącznie te grupy reklam, gdzie widoczna jest szansa na poprawę wyników. Nie należy się więc spodziewać zbyt dużo takich zmian na koncie. Każdorazowo, kiedy pojawi się propozycja dodania nowych reklam, system powiadomi nas o tym mailowo oraz za pomocą alertu bezpośrednio na koncie. Reklamy mają pojawiać się w zakładce z rekomendacjami, a od momentu powiadomienia o nich mamy 14 dni na podjęcie ewentualnych działań. Reklamy możemy zaakceptować, edytować lub odrzucić. Jeśli po otrzymanym powiadomieniu nie podejmiemy żadnych działań, system automatycznie zastosuje w reklamach nowe komunikaty. Nowe reklamy, po tym jak pojawią się na koncie, mogą być edytowane i zarządzane tak samo jak wszystkie inne, wprowadzone wcześniej ręcznie komunikaty.
Choć oficjalny support Google nie podaje języka polskiego jako języka, który w ramach tej funkcjonalności jest obsługiwany, to są już jednak sygnały o pojawieniu się pierwszych tego typu zmian na kontach. Warto więc od początku maja (kiedy funkcja została włączona) baczniej przyglądać się powiadomieniom z Google.
Z końcem marca, kiedy informacja o funkcji została zakomunikowana, spotkać się można było z wieloma, często nieprzychylnymi komentarzami na jej temat. Dotykały one problemu pod kątem odbierania reklamodawcom części własnej decyzyjności w kwestii reklam, “uszczęśliwiania na siłę”. Jeśli więc nowo wprowadzona funkcjonalność nam się nie podoba, to jest możliwość jej wyłączenia. W tym celu po zalogowaniu na konto AdWords wybieramy w lewym menu “Ustawienia”, następnie “Ustawienia konta” i wyłączamy automatyczne propozycje reklam.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jeśli na bieżąco pracujemy na kontach AdWords, mamy czas by dbać w nich o wszelkie detale to warto nową funkcjonalność wypróbować. Jeśli ogranicza nas czas, a nie korzystamy ze wsparcia Agencji, wówczas lepiej rozważyć czy tej funkcjonalności nie wyłączyć. Za jakiś czas kiedy pojawią się opracowania odnośnie jakości i skuteczności automatycznych reklam, będzie można do nich wrócić.