Trzy proste parametry AdWords, które uskutecznią reklamę firmy lokalnej
Niezależnie od tego, czy zajmujemy się sprzedażą produktów, czy też świadczymy odpłatnie jakiś rodzaj usług, nasza działalność często ma charakter lokalny. Przy czym lokalność można pojmować zarówno w wąskim charakterze miasta, najbliższej okolicy, jak i szerzej, w postaci obszaru kilku stycznych ze sobą województw znajdujących się przykładowo w południowej części kraju. W przypadku prowadzenia tego typu działalności, gdy w marketingu wykorzystujemy AdWords, warto kontrolować kilka prostych parametrów i optymalizować na ich podstawie swoje działania. Elementy na które warto zwrócić uwagę są banalne, mimo to często zupełnie ignorowane.
Wprowadzenie na ich podstawie zmian w reklamie AdWords, zazwyczaj wiąże się z obniżeniem kosztów reklamy, wyższym wynikiem jakości, większym współczynnikiem konwersji oraz niższym jej kosztem.
By móc te elementy analizować zakładam, że mamy poprawną stronę internetową, wdrożone na niej statystyki Google Analytics oraz śledzimy cele takie jak: formularze kontaktowe, zamówienia czy połączenia telefoniczne. Ogólnie musimy wiedzieć, która czynność na stronie jest kluczowa/ważna dla naszego biznesu i śledzimy ją. Gdzie następnie warto zaglądać?
Kierowanie geograficzne
Załóżmy, że nasza firma działa w mieście X i ustawiliśmy nasze reklamy, by wyświetlały się w pewnym promieniu od naszej firmy. Takie ustawienie jest dobre, ale zamiast tego jednego kierowania warto dodać osobno wszystkie miasta znajdujące się w obszarze tego promienia.
Przykładowo prowadzimy działalność w Katowicach i ustawiliśmy obszar wyświetlania reklamy na okrąg o promieniu 30 km od naszej firmy. Warto więc dodać jeszcze wszystkie miasta w tym obszarze osobno, ponieważ dzięki temu później uzyskamy dokładniejszą informację o wynikach i będziemy w stanie przeprowadzić szczegółową optymalizację dalszych działań. Tak może to wówczas wyglądać na koncie AdWords:
Zamiast jednej linii, z jedną dodaną lokalizacją, otrzymujemy dane bardziej szczegółowe. Możemy sprawdzić, która lokalizacja zużywa najwięcej z budżetu, która przyniosła najwięcej konwersji, jaki jest współczynnik konwersji i ostatecznie, ile trzeba wydać w danej lokalizacji, aby otrzymać jedną pożądaną konwersję. Takie zestawienie często pokaże, że określona lokalizacja nie jest dla nas wcale taka wartościowa, a inna, której nie docenialiśmy, świetnie spełnia nasz cel. Teraz można zmniejszyć nakłady tam, gdzie się to nie opłaca, a zwiększyć widoczność tam, gdzie konwersję można uzyskać niższym kosztem.
Kierowanie na urządzenia
Nie raz oczekujemy, że potencjalni klienci będą do nas dzwonić i nasz profil komunikacji z klientem na to właśnie jest skierowany. Innym razem oczekujemy z kolei maili lub wypełnionych formularzy kontaktowych na stronie. Im bardziej liczymy na jeden z tych typów konwersji, tym bardziej powinniśmy kontrolować skuteczność na poszczególnych urządzeniach.
Weryfikując te dane, szybko zauważymy sytuację, kiedy przykładowo największy ruch pochodzić będzie z urządzeń mobilnych, ale ten ruch wcale nie będzie przekładał się na konwersję. Jeśli różnica w jakości ruchu pochodzącego z różnych urządzeń jest znaczna, powinniśmy rozważyć zróżnicowanie na poziomie środków, jakie przeznaczamy na widoczność naszych reklam w tych urządzeniach.
Harmonogram reklam
Sprawdzajmy w jakich porach dnia, jak i w które dni w rozkładzie całego tygodnia uzyskujemy najlepsze przełożenie zainwestowanych środków na konwersje. Jeśli nasz budżet jest ograniczony lub po prostu lubimy z każdej złotówki “wycisnąć” jak najwięcej, to będzie idealny sposób, aby osiągnąć założone wyniki.
Niejeden biznes poszukiwany jest głównie przez inne firmy. W takiej sytuacji weekendy często okazywać się będą dla nas martwe pod kątem pożądanych konwersji, ale wcale nie musi to oznaczać także mniejszych wydatków. Pamiętajmy jednak, by najpierw utworzyć harmonogram reklam, jeśli chcemy go później analizować.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Trzy wymienione elementy wydają się oczywiste, lecz z jakiegoś względu regularnie nie są uwzględniane podczas analizy działań na kontach AdWords. Wyłączając lub ograniczając wydatki w poszczególne dni, lokalizacje czy na typ urządzeń łatwo i szybko poprawimy skuteczność reklam. Wystarczy takie działania przewidywać i konfigurować reklamy tak, aby zbierać potrzebne nam dane. Następnie wnioski płynące z ich analizy należy wykorzystać do dalszych działań.