Kampanie brandingowe: +23% do efektywności
Wykorzystując nowe rozszerzenia dostępne dla kampanii brandingowych można uzyskać nawet 23% więcej zamówień/zapytań ofertowych przy zaledwie 4% dodatkowych kosztów. Jak to zrobić?
Kampania brandingowa generuje przeciętnie tylko 4% dodatkowych kosztów (średnie CPC: 0,01 – 0,03 zł). Jej udział w kliknięciach ze wszystkich reklam AdWords to aż 25%. Z tego źródła pochodzi także, średnio, 23% konwersji. Rzecz jest warta zachodu: niewielkim kosztem możemy promować nazwę firmy uzyskując dodatkowo jedną czwartą zapytań ofertowych lub zamówień więcej.
23% więcej konwersji dzięki sprytnym rozszerzeniom
Co więcej, w reklamach brandingowych można znakomicie wykorzystać nowe możliwości rozszerzeń linków. Tak właśnie robię w przypadku kampanii prowadzonych dla moich klientów.
Efekt? Wzrost liczby konwersji średnio o 23%.
Warto poświęcić trochę czasu, aby uzyskać taki rezultat, prawda? Dlatego pokażę wam jakie są różnice między organicznymi wynikami a kampanią AdWords skierowaną na słowa z nazwą firmy w celu osiągnięcia dodatkowych konwersji.
Po pierwsze, linki do podstron wraz z komunikatami
Dzięki nowym rozszerzeniom linków do podstron możemy:
1. W dowolnej chwili zmieniać je. Dzięki temu są widoczne w komunikatach i wynikach wyszukiwania do 5 minut od zmiany.
2. Wprowadzać komunikaty linków do podstron w celu wypromowania wszystkich cech usług, produktów i aktualnych promocji.
3. Mając kilka oddziałów w różnych regionach możemy promować te, na których nam najbardziej zależy (w każdy regionie mogą być inne).
Także w naturalnych wynikach są takie możliwości jednak różnice są duże. Zobaczcie, jakie:
AdWords | Google Organic | |
Wybór linków | Możliwy | Ograniczony |
Testowanie | Możliwy | Niemożliwe |
Dobór opisów do linków | Możliwy | Niemożliwy |
Regionalizacja | Możliwe | Niemożliwa |
Różnice w prezentacji brandu w Google
Wypisane wyżej różnice nie są jedyne. W zależności od tego, czy wykorzystujemy AdWords czy prezentację brandu w wynikach organicznych, użytkownik będzie widział co innego. Najlepiej zobaczyć te różnice w praktyce:
Adwords:
Organic:
Po drugie kontakt telefoniczny z mobilnych wyszukiwań
Branding to jedno, drugie – wsparcie dla tych osób, które zainteresowane są konkretnymi usługami i chcieliby skorzystać z konkretnej oferty. Jakiej? Czasami potrzebujemy zadzwonić do firmy, umówić się na spotkanie czy je przełożyć, umówić się na wizytę do lekarza itp.W takiej sytuacji są także nasi klienci. Możemy im pomóc wykorzystując dodatkowe możliwości AdWords.
Uruchamiając komunikaty na urządzenia mobilne umożliwiamy wykonanie telefonu do firmy bez wchodzenia na stronę internetową. Wystarczy uruchomić pod słowami z nazwą firmy teksty reklam do urządzeń typu smartfon:
(takie reklamy możemy dodawać również do naszych kampanii na słowa kluczowe)
Po trzecie wizytówka w mapach Google
Kolejnym produktem Google, który umożliwia nam promocję marki, jest konto Google Miejsca (wizytówka w mapach Google). Dzięki temu narzędziu możemy wprowadzić do kampanii AdWords rozszerzenia lokalizacji dla wszystkich miejscowości w jakich znajduje się odział firmy. W ten sposób możemy dodać adres i numer telefonu przy wszystkich komunikatach w wyszukiwarce oraz wyświetlanie się wizytówki pod nazwą firmy w organicznych wynikach Google.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jak można się przekonać, nowe możliwości są spore. A moje doświadczenie pokazuje, że przynoszą niezłe i opłacalne efekty.
Polecamy również: