Kampanie brandingowe: +23% do efektywności

0 napisany przez Joanna Rechnio, 30 grudnia 2013

Wykorzystując nowe rozszerzenia dostępne dla kampanii brandingowych można uzyskać nawet 23% więcej zamówień/zapytań ofertowych przy zaledwie 4% dodatkowych kosztów. Jak to zrobić?

linki sponsorowane

Kampania brandingowa generuje przeciętnie tylko 4% dodatkowych kosztów (średnie CPC: 0,01 – 0,03 zł). Jej udział w kliknięciach ze wszystkich reklam AdWords to aż 25%. Z tego źródła pochodzi także, średnio, 23% konwersji. Rzecz jest warta zachodu: niewielkim kosztem możemy promować nazwę firmy uzyskując dodatkowo jedną czwartą zapytań ofertowych lub zamówień więcej.

23% więcej konwersji dzięki sprytnym rozszerzeniom

Co więcej, w reklamach brandingowych można znakomicie wykorzystać nowe możliwości rozszerzeń linków. Tak właśnie robię w przypadku kampanii prowadzonych dla moich klientów.

Efekt? Wzrost liczby konwersji średnio o 23%.

Warto poświęcić trochę czasu, aby uzyskać taki rezultat, prawda? Dlatego pokażę wam jakie są różnice między organicznymi wynikami a kampanią AdWords skierowaną na słowa z nazwą firmy w celu osiągnięcia dodatkowych konwersji.

Po pierwsze, linki do podstron wraz z komunikatami

Dzięki nowym rozszerzeniom linków do podstron możemy:

1. W dowolnej chwili zmieniać je. Dzięki temu są widoczne w komunikatach i wynikach wyszukiwania do 5 minut od zmiany.
2. Wprowadzać komunikaty linków do podstron w celu wypromowania wszystkich cech usług, produktów i aktualnych promocji.
3. Mając kilka oddziałów w różnych regionach możemy promować te, na których nam najbardziej zależy (w każdy regionie mogą być inne).

Także w naturalnych wynikach są takie możliwości jednak różnice są duże. Zobaczcie, jakie:

AdWords Google Organic
Wybór linków Możliwy Ograniczony
Testowanie Możliwy Niemożliwe
Dobór opisów do linków Możliwy Niemożliwy
Regionalizacja Możliwe Niemożliwa

 

Różnice w prezentacji brandu w Google

Wypisane wyżej różnice nie są jedyne. W zależności od tego, czy wykorzystujemy AdWords czy prezentację brandu w wynikach organicznych, użytkownik będzie widział co innego. Najlepiej zobaczyć te różnice w praktyce:

Adwords:

linki sponsorowane kampanie brandingowe

Organic:

pozycjonowanie google

Po drugie kontakt telefoniczny z mobilnych wyszukiwań

Branding to jedno, drugie – wsparcie dla tych osób, które zainteresowane są konkretnymi usługami i chcieliby skorzystać z konkretnej oferty. Jakiej? Czasami potrzebujemy zadzwonić do firmy, umówić się na spotkanie czy je przełożyć, umówić się na wizytę do lekarza itp.W takiej sytuacji są także nasi klienci. Możemy im pomóc wykorzystując dodatkowe możliwości AdWords.

Uruchamiając komunikaty na urządzenia mobilne umożliwiamy wykonanie telefonu do firmy bez wchodzenia na stronę internetową. Wystarczy uruchomić pod słowami z nazwą firmy teksty reklam do urządzeń typu smartfon:

reklama na urządzeniach mobilnych

linki sponsorowane

(takie reklamy możemy dodawać również do naszych kampanii na słowa kluczowe)

Po trzecie wizytówka w mapach Google

Kolejnym produktem Google, który umożliwia nam promocję marki, jest konto Google Miejsca (wizytówka w mapach Google). Dzięki temu narzędziu możemy wprowadzić do kampanii AdWords rozszerzenia lokalizacji dla wszystkich miejscowości w jakich znajduje się odział firmy. W ten sposób możemy dodać adres i numer telefonu przy wszystkich komunikatach w wyszukiwarce oraz wyświetlanie się wizytówki pod nazwą firmy w organicznych wynikach Google.

linki sponsorowane

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Jak można się przekonać, nowe możliwości są spore. A moje doświadczenie pokazuje, że przynoszą niezłe i opłacalne efekty.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!