Rozszerzenie wiadomości SMS w AdWords
Wiele osób odczuwa awersję do rozmów telefonicznych. Dodając do reklam AdWords rozszerzenie wiadomości SMS, Google wychodzi naprzeciw osobom, które zamiast dzwonić preferują kontakt pisemny w postaci krótkich wiadomości tekstowych.
Dla kogo rozszerzenie SMS w AdWords?
Nowe rozszerzenie z pewnością ucieszy internautów, którzy lubią szybki i prosty kontakt za pomocą wiadomości SMS. Mimo że liczba wysyłanych SMSów spada – co dzieje się za sprawą tekstowych komunikatorów online typu Messanger czy WhatsApp – to wątpliwe, by w najbliższych latach opcja wysyłania Short Message Service miała zniknąć z naszych komórek.
Rozszerzenie wiadomości AdWords umożliwia, już na poziomie reklamy, wyświetlanie przycisku do bezpośredniego wysłania SMSa. Po kliknięciu tego rozszerzenia, w telefonie otwiera się domyślna aplikacja do obsługi wiadomości SMS, gdzie wpisujemy treść, którą chcemy przekazać do odbiorcy, w tym wypadku producenta lub usługodawcy.
Jak skonfigurować rozszerzenie SMS w AdWords?
Rozszerzenie to znajdziemy na koncie AdWords standardowo w zakładce z rozszerzeniami reklam.
Podczas konfiguracji konieczne jest podanie nazwy firmy oraz numeru telefonu, pod którym planujemy odbierać wiadomości. Następnie podajemy “Tekst rozszerzenia”, czyli tekst, który pojawi się w reklamie na przycisku umożliwiającym wysłanie wiadomości. Treść, jaką tu zamieścimy powinna jednoznacznie wskazywać internaucie, do czego służy ta funkcja, a jednocześnie zachęcać go do skorzystania z tej opcji.
Ostatnie pole to “Tekst wiadomości”. Podajemy tu treść, jaka domyślnie pojawi się po otwarciu wiadomości. Zawartość tą internauta może oczywiście usunąć lub edytować, ale jeśli będzie dobrze dobrana, to zaoszczędzimy już na wstępie jego czas, a tym samym przychylność naszego potencjalnego klienta.
Rozszerzenie wiadomości pojawia się tylko na urządzeniach umożliwiających skorzystanie z niego (czyli na smartfonach), a koszt kliknięcia w nie jest przez Google rozliczany tak samo jak każde inne, standardowe kliknięcie w reklamę.
Opcja wysłania wiadomości bezpośrednio z poziomu reklamy jest kolejną “cegiełką”, która może pomóc w wyróżnieniu naszego ogłoszenia. Jest to też dodatkowa forma komunikacji z klientem, który nie zawsze musi lubić lub mieć akurat możliwość rozmowy telefonicznej. W przypadku takich tematów jak rezerwacja miejsca czy terminu, otrzymanie oferty (wyceny) lub wysłanie prośby o kontakt, rozszerzenie to może być bardzo pomocne.
Opcje wiadomości SMS możemy stosować równolegle lub niezależnie od rozszerzenia połączeń. Harmonogram umożliwia dodatkowo skonfigurowanie zarówno dni, jak i godzin, w jakich rozszerzenie ma się pojawiać. Ciekawym pomysłem może być wówczas korzystanie w godzinach pracy biura z rozszerzeń połączeń, a poza tymi godzinami z rozszerzenia wiadomości tekstowych.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Podsumowanie
Rozszerzenie SMS dla reklam AdWords może okazać się praktycznym udoskonaleniem, z którego chętnie będą korzystali Twoi Klienci. Jeśli więc specyfika Twojej firmy daje możliwość rozpoczęcia kontaktu z potencjalnym klientem za pomocą wiadomości SMS, nie wahaj się sięgnąć po opisywane rozwiązanie Google. Dzięki temu rozszerzeniu Twoje reklamy zyskają dodatkowy wyróżnik, co przełoży się na ich jakość i zachęci klientów do kontaktu z Twoją firmą.