Przygotuj swoją stronę internetową na Black Friday i Cyber Monday
Black Friday i Cyber Monday – to dwa dni w roku, do których powinieneś przygotować się z należytą starannością, ponieważ mogą się okazać bardzo istotne pod względem ruchu na Twojej stronie WWW, a także obrotów w Twoim sklepie internetowym.
Na przestrzeni ostatnich lat możemy zauważyć dynamiczny rozwój handlu elektronicznego. Jest to spowodowane coraz większym dostępem do internetu, wygodą dokonywania transakcji w sieci oraz coraz bogatszą ofertą e-sklepów. Poza tym, szybkie tempo życia nie pozwala nam na marnowanie czasu w niekończących się sklepowych kolejkach. Z tego też względu, spora część klientów wstrzymuje się z decyzją o zakupie właśnie do dnia wielkich wyprzedaży internetowych. Dla tej coraz szerszej grupy klientów, warto przygotować staranną i przemyślaną ofertę oraz wszelkie udogodnienia w procesie zakupowym.
Black Friday i Cyber Monday – co, jak i dlaczego?
Black Friday to święto wyprzedaży, które swoje korzenie ma w Stanach Zjednoczonych. Dzień ten obchodzony jest zaraz po Święcie Dziękczynienia. To wielkie święto wyprzedaży stało się jednym z symboli wolnego rynku w USA. Od kilku lat zyskuje popularność również w Polsce. Black Friday dotyczy głównie sklepów stacjonarnych, jednak sklepy internetowe również biorą w nim udział. W tym roku Black Friday wypada 25 listopada.
Cyber Monday jest dniem pod wieloma względami podobnym do Czarnego Piątku. Obchodzony jest przez sklepy internetowe, głównie działające w Ameryce Północnej, ale też w wielu krajach europejskich można spotkać się z organizowanymi w tym dniu wyprzedażami. Cyber Monday wypada 28 listopada.
Kiedy się promować?
Część sklepów internetowych organizuje wyprzedaże z okazji Black Friday, a część czeka ze specjalnymi ofertami do Cyber Monday. Są też takie sklepy, które przygotowują specjalne oferty promocyjne na oba te dni. Czasem w pierwszy dzień jest taka sama oferta jak w drugi, a czasem w każdy z tych dni oferowane są całkiem inne artykuły w promocyjnych cenach. Z punktu widzenia klienta jest to jednak mało istotne – najważniejsze są okazje zakupowe. Niezależnie od tego którą opcję wybierzesz pamiętaj, że dla klienta przede wszystkim liczą się niskie ceny, które są istotą tych dwóch dni wyprzedażowych.
Jak się przygotować na te dwa dni?
Raczej nie można się spodziewać, że w Polsce któreś z tych świąt wyprzedaży zyska taką popularność jak w Stanach Zjednoczonych, jednak z roku na rok można obserwować stały wzrost znajomości tych dni wśród Polaków, a oferty stają się coraz szersze, ciekawsze i mają coraz to niższe ceny. Z tego też względu warto dobrze się do nich przygotować. W jaki sposób? Poniżej kilka wskazówek:
1. przygotuj specjalne promocje – nie podejmuj decyzji w pośpiechu, starannie przemyśl produkty, które zostaną objęte promocją;
2. informuj o okazjach z okazji Black Friday i Cyber Monday poprzez reklamę w Google AdWords i na Facebooku – w tym gorącym okresie to ważne kanały promocji, warto w nie zainwestować. Na profilu swojej firmy bądź cały czas aktywny, informuj na bieżąco o promocjach oraz komunikuj się z klientami;
3. reklamy AdWords odpowiednio dostosuj pod względem słów kluczowych – sprawdź w planerze słów kluczowych, w jaki sposób klienci najczęściej wyszukują promocje w tych dniach i zastosuj odpowiednie słowa kluczowe;
4. stwórz specjalny landing page z promowanymi produktami;
5. pamiętaj o bezpłatnej wysyłce – poinformuj klientów na swojej stronie oraz w przekazach reklamowych o bezpłatnej wysyłce;
6. zabezpieczyć się przed ewentualnymi problemami wywołanymi przeciążeniem serwerów – pamiętaj o tym, że ruch w Twoim sklepie internetowym może w tych dniach być naprawdę spory;
7. uporządkuj i zaktualizuj informacje na stronie oraz stany magazynowe;
8. przygotuj specjalny newsletter skierowany głównie do stałych klientów – ofertę przygotowaną specjalnie na tę okazję, skierowaną do odpowiedniego segmentu. Kilka dni przed BF i CM odkryj swoje promocje i poinformuj, że sprzedaż wkrótce się rozpocznie. W dniu BF oraz CM wyślij newsletter z mocnym call to action wzywającym do zakupu;
9. pamiętaj o przystosowaniu strony do urządzeń mobilnych – coraz większa liczba Twoich klientów robi zakupy korzystając ze swojego smartfona;
10. jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, podłącz narzędzie analityczne aby monitorować na bieżąco ruch na stronie oraz móc wyciągnąć wnioski na przyszłość;
11. do swoich najlepszych klientów możesz wysłać spersonalizowane wiadomości SMS o indywidualnie dobranych promocjach lub zaproszenia na zakupy;
12. upewnij się, że Twój sklep działa jak należy, odpowiednio prezentuje produkty, nie pojawiają się błędy techniczne.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Wykorzystaj swoją szansę
Pamiętaj o tym, że klient zadowolony to klient który najprawdopodobniej powróci, by dokonać kolejnego zakupu. Kiedy już odpowiednio zachęcisz go do odwiedzenia strony swojego sklepu, najważniejszą rzeczą jest to, aby szybko i łatwo przebiegł cały proces zakupowy, a klient znalazł wszelkie niezbędne w tym procesie informacje. Jeśli w przemyślany sposób przygotujesz swoją stronę na tę okazję, jest duża szansa, że nie skończy się na jednorazowej wizycie. Możesz zyskać kolejnego lojalnego klienta, a to bezcenny skarb!