AdWords dla branży gastronomicznej

0 napisany przez Adam Derkacz, 01 września 2016

Prowadzisz sklep ze sprzętem dla branży gastronomicznej, który ma ugruntowaną pozycję na rynku. Teraz chcesz zwiększyć jego obroty, a może wypromować nowy sklep? Biorąc pod uwagę konkurencję, to w obu przypadkach należy wdrożyć przemyślaną strategię e-marketingową. Wszystko po to, by zminimalizować koszty i zmaksymalizować efekty. Na co warto zwrócić uwagę? Tego dowiesz się z dalszej części mojego artykułu.

Jeśli chcesz wypromować sklep z branży gastronomicznej, skorzystaj z kampanii Google AdWords. To sposób na możliwie najszybsze osiągnięcie efektów i zwiększenie obrotów. Z drugiej strony, na niedoświadczonych twórców kampanii czyha wiele pułapek. Najprościej zlecić prowadzenie kampanii specjalistom, którzy zaznajomieni są nie tylko z samym AdWords, ale także ze specyfiką branży.

Zacznijmy od początku

Zanim rozpoczniesz działania, odpowiedz sobie na kilka pytań powiązanych z własnym biznesem. Bardzo istotne jest to, czy Twój sklep posiada już ugruntowaną od wielu lat pozycję na rynku czy jest to dopiero projekt raczkujący. W przypadku nowych sklepów odradzam skupianie się wyłącznie na rywalizacji cenowej z konkurencją. Nie sprawdzi się to, a budżet marketingowy z dużym prawdopodobieństwem zostanie zmarnowany. Dla klientów, którzy chcą zaopatrzyć się w produkty dla branży gastronomicznej, bardzo duże znaczenie ma bowiem rozpoznawalność sklepu.

Nowy sklep

Co więc powinieneś zrobić jeśli Twój sklep jest stosunkowo nowy? Przede wszystkim skup się na komunikowaniu za pomocą witryny oraz kampanii marketingowej poświęconej podkreślaniu profesjonalizmowi oraz wzbudzaniu zaufania w odbiorcach. Jeśli Twoim docelowym klientem jest duża restauracja lub hotel, poza ceną sprzętu, istotne jest zaufanie do witryny i samej firmy świadczącej usługi. O tym jak je zbudować pisałem w poprzednim artykule dotyczącym marketingu internetowego dla branży gastronomicznej. Znajdziesz go >>> tutaj.

Gdy witryna jest rozpoznawalna i dobrze zoptymalizowana, możesz zająć się kampanią AdWords. Pamiętaj, że każdy sklep gastronomiczny posiada różną pozycję, ma inne wyróżniające go cechy i budżet marketingowy. Są jednak pewne wspólne elementy przy konstruowaniu kampanii, które powinny sprawdzić się w każdym przypadku.

Sklep z ugruntowaną pozycją na rynku

Z tej części artykułu dowiesz się, jakie formy promocji wykorzystać podczas promowania swojego sklepu, który w branży jest już znany. Będę mocno podkreślał fakt, że tradycja i doświadczenie ma znaczenie! Zaufanie do sklepu to pierwszy krok do sukcesu.

Brand

1 Widoczność pod frazami brandowymi w kampanii jest często bagatelizowana, ponieważ bywa to uznawane przez część osób za zbędny wydatek – wszak najczęściej po brandzie firma jest widoczna na pierwszym miejscu w wynikach organicznych. Kampania brandowa ma jednak kilka niezaprzeczalnych atutów, które należy z całą mocą podkreślić.

Po pierwsze, frazy związane z nazwą sklepu najczęściej są bardzo tanie i stanowią jedynie mały procent całego budżetu przeznaczanego na działania w obszarze AdWords. Niewielkim kosztem można więc pozyskać wysokiej jakości ruch. Ponadto reklamy na frazy brandowe mają niesamowitą przewagę nad wynikami organicznymi dzięki rozszerzeniom linków. Umiejętne ich wykorzystanie może znacznie podnieść liczbę konwersji i posłużyć do przedstawiania większej ilości informacji o sklepie i ofercie. Kolejną korzyścią jest też to, że prowadząc kampanię brandową zajmujemy kolejne miejsce u góry wyników wyszukiwania na frazy brandowe, które w przeciwnym razie mogłaby zająć konkurencja.

Zakupy Google

2b

 

Kampania zakupowa w przypadku większości sklepów z branży gastronomicznej może przynosić doskonałe efekty przy odpowiedniej optymalizacji działań. Koszty za kliknięcie są tu bowiem znacznie niższe niż w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce.

 

3

 

Dodatkowym atutem jest przedstawienie zdjęcia produktu i ceny na samej górze wyników wyszukiwania, tak jak poniżej.
4

Uruchomienie takiej kampanii powinno być zawsze poprzedzone dokładną analizą dotychczasowych wyników sprzedaży sklepu z uwzględnieniem m.in. średniej ilości produktów w koszyku, średniego wolumenu sprzedaży, grupy docelowej, mocnych i słabych stron własnej oferty i wielu innych czynników. Dopiero na podstawie tak przeprowadzonej analizy powinieneś wybrać odpowiednie produkty, które będziesz promował poprzez Zakupy Google.

Remarketing dynamiczny

Doskonałym narzędziem do promocji sklepu gastronomicznego są również dynamiczne reklamy remarketingowe.
5

Odpowiednio skonfigurowana kampania potrafi przynosić bardzo wysokie przychody przy niskich kosztach, bowiem stawki za kliknięcie mogą być najniższe spośród wymienionych w tym artykule typów kampanii. Najważniejsze w tym przypadku jest przygotowanie odpowiednich list remarketingowych i dopasowanie do nich stawek, aby nie przeznaczać budżetu na odwiedzających, którzy najprawdopodobniej i tak nigdy nie dokonaliby zakupu w Twoim sklepie.

Aby skorzystać z dwóch ostatnich typów kampanii, niezbędne jest posiadanie przez sklep internetowy certyfikatu SSL. Bez tego, Google nie pozwala na uruchomienie wspomnianych kampanii. Wprowadzenie przez Google obowiązku posiadania certyfikatu jest bardzo pozytywnym rozwiązaniem, bo przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa danych użytkowników. Dodatkowo, sklepy z certyfikatem SSL wzbudzają oczywiście wśród użytkowników o wiele większe zaufanie.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Podsumowanie

Przedstawione wyżej rozwiązania przy odpowiedniej konfiguracji potrafią dać świetne wyniki. Oczywiście diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Bardzo ważny jest stały monitoring wyników i bieżąca optymalizacja. Warto również porównywać ofertę konkurencji i zwracać uwagę na jej działania w obszarze marketingu internetowego. Należy przy tym pamiętać, że do każdego sklepu trzeba podejść indywidualnie i poprzedzić działania dokładną analizą. W następnym artykule omówimy sprawę budowy i optymalizacji witryny dla branży gastronomicznej.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Adam Derkacz

W 4PEOPLE prowadzi kampanie SEM. Może pochwalić się certyfikatem Google, a także wieloma sukcesami w podejmowanych działaniach. Zwolennik dokładnej analityki oraz optymalizacji podejmowanych działań. Prywatnie miłośnik wędrówek górskich, biegania, historii średniowiecza i imperialnych stoutów. Wieloletni fan FC Barcelony. Zagorzały czytelnik, szczególnie Harukiego Murakamiego oraz Jacka Dukaja.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!