7 sposobów na zwiększenie sprzedaży w e-commerce
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, na pewno Twoim celem jest osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów w postaci wzrostu przychodu. Dziś zarekomenduję Ci tytułowe siedem sposobów na zwiększenie sprzedaży w e-commerce.
W treści znajdziesz sformułowanie “zwiększenie sprzedaży”, a nie np. “zwiększenie współczynnika konwersji”. Wszystko to dlatego, że jego wzrost niekoniecznie wpływać będzie na wzrost przychodów. Transakcji może być ilościowo więcej, jednak obniżona zostanie średnia wartość koszyka.
Niech przemówi… klient!
Zastanawiasz się, w jaki sposób użytkownicy odbierają Twój e-sklep? Możesz się tego dowiedzieć poprzez przygotowanie np. krótkiego kwestionariusza ankiety, który wyświetli się jako pop up. Warto wyświetlić go podczas scrollowania strony lub też podczas skierowania kursora w stronę zamknięcia okna przeglądarki. Istnieje jeszcze możliwość wdrożenia go na stałe np. w pasku bocznym.
Powyższe pytanie może się pojawić użytkownikowi podczas opuszczania wybranej kategorii e-sklepu, z której odnotowujesz niewielką sprzedaż.
Oczywiście możesz przygotować różne pytania. Wszystko po to, by dzięki odpowiedziom potencjalnych klientów i klientów usprawniać sklep, optymalizować go i jeszcze mocniej zachęcać do dokonania zakupu.
Content – grafika – video
Choć temat tworzenia contentu – zarówno w zakresie treści, jak i grafik czy też video – jest coraz bardziej powszechny, nadal natrafiam na sklepy, na których próżno szukać wartościowych treści. O video można zapomnieć.
W zakresie treści chodzi mniej więcej o to, by stworzyć opisy produktów. Wykorzystaj język korzyści – pokaż najważniejsze cechy produktu. Spójrz na niego jak klient! Dodaj zdjęcia prezentujące produkt w pełnej krasie – to naprawdę istotne. Np. jeśli sprzedajesz meble ogrodowe, pokaż jak będą wyglądały na tarasie. By wzmocnić potencjał sprzedażowy wykorzystaj także video, które będzie przedstawiało np. meble ogrodowe podczas użytkowania przez rodzinę.
Wykorzystaj siłę “długich ogonów”
Choć mogłoby się wydawać, że wraz ze wzrostem ruchu na sklepie, rośnie sprzedaż, to nie zawsze idzie to w parze. W momencie pozycjonowania, zwiększenie ruchu nie jest proste i wymaga umiejętności z zakresu SEO. Kolejną kwestią jest także jakość ruchu, która przekłada się na wzrost sprzedaży.
W tym miejscu rekomenduję tutaj zatrzymanie się na chwilę przy frazach z tzw. długiego ogona zapytań. Składają się one z trzech lub więcej słów, np. wyłącznik nadprądowy s301 6A, i powiązane są z konkretnymi produktami lub grupami produktów.
Jeśli chcesz znaleźć frazy z potencjałem, pomogą Ci w tym analizy Google Search Console oraz narzędzia marketingowe, które wskażą nam frazy będące np. w zakresie TOP10 do TOP50. W ten sposób będziesz mógł skupić się na ich pozycjonowaniu.
Zmiany (tylko) na lepsze
Osoby zajmujące się marketingiem doskonale wiedzą, które elementy z sklepie należy zoptymalizować, by wzrósł współczynnik konwersji. Pomysłów możesz mieć wiele, jednak nie zawsze jesteś w stanie przewidzieć, w jaki sposób zmiany mogą wpłynąć na sprzedaż w e-sklepie.
Tutaj z pomocą przychodzą niezawodne testy A/B, czyli równoległe testowanie wersji podstawowej oraz zmodyfikowanej. Jeśli nie masz w swoim teamie programisty, który stworzy wersję “B” podstrony do testów, wykorzystaj narzędzia – Optimizely.com, Marketizator.pl.
Testy pokażą Ci, które zmiany wpływają na wzrost konwersji. Oczywiście sposobów i możliwości jest wiele. Począwszy od prostych zmian w layoucie (kolor, fonty, nagłówki), po zaawansowane związane z układem stron, następującymi po sobie krokami ścieżki zakupowej.
Jeśli masz możliwość skorzystania z pomocy programisty i grafika, wówczas możemy skorzystać z selektywnego kierowania ruchu na stronę “A” i “B”. Wystarczy wykorzystać narzędzie Google Analytics o nazwie Eksperymenty. Szczegóły znajdziesz >>> tutaj
Może zainteresować Cię również…
Powyższe hasło lub też “oglądane przez innych” i “ostatnio kupowane”, to nic innego jak widgety wyświetlające produkty z rekomendacjami. Ten rodzaj wabika powinien pojawić się już na poziomie strony produktu. To dobry sposób na nawigację po serwisie. Sam mechanizm znany i stosowany jest od dawna na portalach aukcyjnych oraz w porównywarkach cenowych.
E-mail marketing
Swoją przygodę z e-mail marketingiem rozpocznij od zbierania bazy odbiorców, którzy zapiszą się do newslettera. W międzyczasie warto już przygotować pomysł na mailing. Wyróżnij się, pokaż treści w intrygujący sposób, dopełnij je grafikami. Będziesz miał szansę na wypracowanie dodatkowej sprzedaży wśród klientów, którzy już znają sklep lub też wcześniej dokonali w nim zakupu.
Z mailingiem jednak trzeba postępować ostrożnie. Nieodpowiednia komunikacja czy też zbyt częsta wysyłka, mogą przyczynić się do spadku zainteresowania sklepem. By skutecznie wysyłać newsletter, wybierz odpowiednie oprogramowanie – na rynku jest kilka platform, które znacząco ułatwią Ci obsługę np. Freshmail, GetResponse, SalesManago czy MailChimp.
Opinie – social proof
Rekomendacje są niezwykle istotnym elementem budującym wizerunek naszego sklepu i marki w sieci. Idealną sytuacją jest ta, w której mamy do czynienia tylko z pozytywnymi opiniami. W pozyskiwaniu opinii pomocne są dedykowane portale oraz pakiety narzędzi lub też po dokonaniu transakcji warto poprosić mailowo klienta o opinię na temat usługi.
Nie bez znaczenia jest także social proof, który w Polsce często sprawdza się w mediach społecznościowych. Posiadanie profilu na Facebooku stało się już standardem, jednak wiele do życzenia pozostawia jakość jego prowadzenia, angażowania odbiorców czy częstotliwości publikowania wpisów. Warto zadbać także o ten kanał dotarcia do klientów – tutaj także mogą oni dokonać oceny usług oraz sklepu. Jeśli nie ma Cię tutaj, może umknąć Ci naprawdę duże grono potencjalnych klientów.
Podsumowanie
To tylko kilka z naprawdę wielu sposobów na zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Istnieją rozwiązania uniwersalne, które sprawdzają się praktycznie w każdej branży, są też sposoby, które w pewnych branżach nie przynoszą żadnych efektów.
Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.
Skuteczne prowadzenie działań marketingowych dla e-commerce wymaga permanentnego inwestowania w rozwiązania zwiększające zarówno ruch na sklepie, jakość obsługi oraz użyteczność. Nie zapominajmy jednak o ofertach specjalnych, rabatach i innych okazjach zakupowych, które często motywują e-konsumentów do zakupów w Internecie.