Audyt strony WWW – podstawa optymalizacji
Jeśli chcesz pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, warto zainwestować w kilka działań, które pomogą Ci to osiągnąć. Jako że konkurencja nie śpi, coraz większa liczba właścicieli stron decyduje się na optymalizację witryny.
Niektórzy starają się optymalizować swoje witryny na samodzielnie, inni zlecają to profesjonalnym agencjom. Zdarza się, że nawet przy dużych nakładach pracy poświęconych na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach, nie widać efektów lub nie są one zadowalające. Gdzie szukać przyczyny? Z dużym prawdopodobieństwem jest nią brak przeprowadzenia profesjonalnego audytu strony.
Osoby, które nie są profesjonalistami często zapominają o tym elemencie optymalizacji. Niestety istnieją także firmy, które nie poświęcają wystarczająco dużo czasu na analizę strony, przez co ich usługi mogą nie przynosić prognozowanych efektów.
W skrócie: audyt jest analizą, na podstawie której przeprowadzone będą działania optymalizacyjne podnoszące wartość witryny dla wyszukiwarek.
Audyt w praktyce
Do wykonania profesjonalnego audytu konieczna jest znajomość wytycznych Google dla webmasterów oraz śledzenie trendów optymalizacyjnych. Istotna jest także znajomość zachowań konsumentów na rynku, na którym działa strona. Znajomość języków, w których została zaprojektowana witryna internetowa jest konieczna do optymalizacji kodu.
W profesjonalnym audycie wykorzystywane są także dane związane z ruchem na stronie, dostępne między innymi w takich narzędziach jak Google Analytics czy Search Console.
Zastosowania audytu
Dzięki prawidłowo przeprowadzonemu audytowi możliwe jest wykrycie błędów w kodzie strony, które negatywnie wpływają na wizerunek strony w wyszukiwarkach. Badanie kodu strony pomoże także wykryć elementy napisane w takich językach jak Java Script czy Flash, które nie są prawidłowo odczytywane przez roboty wyszukiwarek. Analiza pozwoli ustalić stopień dostosowania kodu strony do wytycznych dla webmasterów.
Elementy audytu
Bardzo ważnym elementem audytu jest sprawdzenie czy tytuły i opisy stron są poprawnie zoptymalizowane. Dzięki specjalistycznym programom można zbadać, czy wszystkie tytuły na stronie są odpowiedniej długości oraz czy zawierają frazy kluczowe. Analiza opisów strony pozwoli sprawdzić, czy wyświetlają się w całości w wynikach wyszukiwania oraz czy ich treści opisują dokładnie zawartość konkretnej podstrony.
Badanie od strony technicznej pozwala wykryć błędy, przez które czasami nawet przez kilka lat strona nie miała odpowiednich efektów. Zdarza się, że poprawa małego błędu w kodzie strony, może spowodować ogromne zmiany w jej popularności. Tego typu błędy często wkradają się w kod strony, podczas gdy właściciele witryn internetowych poprawiają kod na własną rękę.
Kolejnym elementem audytu jest zawartość strony, czyli treść i grafiki. Treść każdej z podstron ma kluczowe znaczenie dla wyszukiwarek. Głównie po treści w witrynie dobierane są frazy, dla jakich będzie wyświetlać się strona w wynikach wyszukiwania. Audyt umożliwia między innymi zbadanie słów kluczowych znajdujących się w tekście, na podstawie których można zaplanować przyszłe działania marketingowe. Ważnym elementem jest także zbadanie, czy w różnych elementach strony takich jak tytuły, nagłówki, treść występują te same słowa kluczowe.
Badanie ruchu na stronie pokazuje, jak zachowują się osoby odwiedzające witrynę, czego szukają, gdzie spędzają najwięcej czasu, po jakich frazach wchodzą na stronę. Narzędzia analityczne dają możliwość dotarcia do ogromnej bazy wiedzy o użytkownikach strony, na podstawie której można obrać przyszły kierunek rozwoju serwisu internetowego. Dzięki analizom preferencji użytkowników, można dostosować witrynę do ich oczekiwań. Audyt wyników wyszukiwania umożliwia dotarcie do fraz, po których użytkownicy trafiają na stronę, a te dane są niezwykle pomocne w optymalizacji treści witryny.
Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycje strony w wynikach wyszukiwania są odnośniki zewnętrzne. Dzięki analizie można sprawdzić ilość i jakość odnośników prowadzących do witryny i podjąć działania mające na celu pozyskanie wartościowych linków, bądź pozbycie się tych, które mają negatywny wpływ na wizerunek strony. W narzędziu do analiz linków można znaleźć także strony, które polecają u siebie optymalizowaną witrynę.
Korzyści dla klienta
Audyt to także pakiet informacji dla klienta, w których przedstawione zostaną zaplanowane działania optymalizacyjne oraz błędy popełnione w tworzeniu i prowadzeniu strony. Szczegółowa analiza strony może posłużyć jako poradnik w dalszym wprowadzaniu zmian, bądź dodawaniu elementów na stronie. Na podstawie audytu strony, tworzone są wyceny optymalizacji i innych działań marketingowych.
Audyt strony powinien być przeprowadzany regularnie, ponieważ wytyczne dotyczące dostosowania zawartości witryny do wyszukiwarek stale się zmieniają. Każdemu zdarzają się pomyłki, których duża ilość może mieć negatywne skutki. Regularna analiza pomoże wyeliminować błędy popełniane przy prowadzeniu strony. Dużą zaletą stałego monitorowania witryny jest także możliwość wykrycia ataków na stronę, bądź niepożądanych odnośników prowadzących do niej.
Osiągaj wysokie pozycje w wyszukiwarce, które przełożą się na większą sprzedaż.
Profesjonalny audyt pochłania sporo czasu jednak jego efekty pomogą zaoszczędzić sporo pracy i pieniędzy. Dokładnie analizując stronę, można wyciągnąć wnioski, które pomogą w prowadzeniu witryny w przyszłości. Rzetelny audyt znacznie ułatwia pracę agencjom e-marketingowym, a dla klientów jest cenną bazą wiedzy i wskazówek. Wykonaj pierwszy krok w stronę optymalizacji i powierz audyt swojego serwisu 4People.
Polecamy również: