SEO i content marketing – para idealna?

1 napisany przez Agata Krypczyk, , 06 kwietnia 2016

Choć z pozoru content marketing i SEO to dwa różne światy, to jednak mają ze sobą wiele wspólnego! Można rzec nawet, że w pewnym sensie są od siebie zależne. Biorąc pod uwagę, że według algorytmów roboty Google skanują wszystkie treści pojawiające się w sieci, warto postawić na przemyślaną aktywność. Nie dziwi już fakt, że w sieci jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne blogi firmowe i artykuły eksperckie.

SEO i content marketing - para idealna?

Google czuwa, a inni?

Samo pisanie tekstów to za mało! Należy tworzyć treści użyteczne, które będą miały szansę wpłynąć na odbiorcę. Niezależnie od tego, czy postawisz na video, tekst lub dźwięk, liczy się to, w jaki sposób zostanie odebrany. Roboty Google w tekstach poszukują m.in. słów kluczowych, ale nie tylko. Przede wszystkim sprawdzają, czy autor nie dopuścił się plagiatu i nie skorzystał z prostego połączenia klawiszy: CTRL + C i CTRL + V.

Jest także drugi obserwator, także wnikliwy – internauta poszukujący treści na interesujący go temat. Z jednej strony możemy poprzez działania contentowe dostarczać mu wiedzy eksperckiej, edukować go, a z drugiej strony dostarczać mu po prostu rozrywki. Jeśli materiał na stronie zainteresuje odbiorcę, zwróci uwagę także robota, który biorąc pod uwagę te interakcje, uwzględni stronę w doborze pozycji w wyświetlaniu organicznym.

Jak tworzyć content użyteczny dla SEO?

Najprościej napisać, że tekst powinien być interesujący, odkrywczy i twórczy. Wyjdź poza schematy, krytykuj, chwal, przedstawiaj niestandardowe rozwiązania – inspiruj innych! To najkrótsza droga do rozpowszechniania się materiału w sposób wiralowy. Bez dodatkowych inwestycji finansowych.

Zapamiętaj:

  •  powielanie treści jest zabronione;
  • artykuł powinien składać się z 2000-5000 znaków;
  • by zrozumieć czytelnika, musisz postawić się w jego roli;
  • spraw, by internauci reagowali na to, co publikujesz;
  • używaj wezwań do działania;
  • myśl o długich ogonach, czyli frazach, które wpisują Twoi czytelnicy, zanim trafią na stronę www.

Dlaczego content marketing napędza SEO?

Optymalizując stronę pod SEO zwraca się uwagę na:

  • długość tekstu (dłuższe teksty sprawdzają się lepiej);
  • niepowtarzalność treści;
  • podział tekstu na tytuł, lead, akapity, śródtytuły;
  • zawarte w materiale słowa kluczowe.

Widzicie już podobieństwo SEO do content marketingu? Nic dziwnego, że to właśnie treści napędzają pozycje strony w wyszukiwarce. Marketing treści to jednak coś więcej. Owszem, wspomaga pozycjonowanie, ale przede wszystkim buduje brand firmy, jej dobry wizerunek i rozpoznawalność.

Dobre treści zawsze w cenie!

Nieważne, w jakiej branży działasz, w sieci chodzi o treści. Myślisz, że Twoja firma prowadzi działania, o których mało kto chce czytać? Uwierz mi, że nawet metalowe śrubki i nakrętki mogą okazać się tematem niezwykle interesującym. Pokaż jak je użyć, zamieść kilka zdjęć z ich nietypowych zastosowaniem. Grafika, kilka inspiracji i pomysł – to przepis na to, by nawet najtrudniejszy (lub najnudniejszy) temat podać niczym najsmakowitsze danie!

Dla Ciebie być może jest to tylko jeden z tekstów, który ma zapełnić stronę, ale dla Twojego klienta to podstawa budowania zaufania do marki. Już po kilku tekstach odbiorca zauważy u Ciebie potencjał i skorzysta z usług.

Co robi przeciętny internauta w sieci?

content-marketing-seo-cezary-lech-semcamp-29-stycze-2015-3-1024

Źródło: Cezary Lech / Slideshare.com

Badania MaxRoy.com pokazują, że 47% czasu poświęconego na przeglądanie Internetu, użytkownicy spędzają na stronach z treścią, 33% na portalach społecznościowych, a na wyszukiwarce tylko 5%. Wniosek jest prosty! By zostać zauważonym, trzeba postawić na pozycjonowanie!

Content + SEO + Social media?

Social media to kolejne kanały, w których marki mogą trafić bezpośrednio do swoich odbiorców. Dlatego też nie omijaj ich szerokim łukiem! Udostępniaj linki do swoich treści publikowanych w sieci – na pewno spotkają się z reakcją (polubienie, komentarz, kolejne udostępnienia).

Jeśli w social mediach udostępniamy link do artykułu, a kolejni użytkownicy także “podają go dalej”, to zwiększa się liczba linkowań, a to wpływa na SEO!

Pamiętaj tylko, by decydując się na udostępnienie, nie kopiować całego teksty czy leadu. Spróbuj w kilku słowach przekonać odbiorcę do kliknięcia! Wielu specjalistów mówi, że 40 znaków to najbardziej optymalna długość wpisu na Facebooku, z pozostałymi kanałami jest bardzo podobnie.

zoo seo

Źródło: Admonkey.pl

Posty, które zawierają 40 znaków, angażują o 60% więcej internautów, a zawierające do 100 znaków tylko 20%, pozostałe 30% to teksty dłuższe zawierające do 800 znaków. Dłuższe  posty mogą tworzyć blogerki i blogerzy. Jeśli więc Twoje artykuły są długie, zamieść je na stronie, a w social mediach udostępnij tylko link.

Po co tworzymy treści?

Tworzone treści wspierają budowanie wizerunku marki, mają pozytywny wpływ na konwersję oraz ruch na stronie. Uznawane są także za podstawę autentyczności strony i potwierdzenie wiedzy autorów.

Dodatkowo, zwiększają prawdopodobieństwo, że na stronę bezpośrednio trafi klient, który wpisał konkretną, nawet bardzo długą, frazę lub zobaczył wpis w mediach społecznościowych. Musisz myśleć jak statystyczny Kowalski. Zastanów się, jakie zapytanie potencjalnie wpisze osoba zainteresowana Twoim produktem lub usługą.

Należy pamiętać o tym, w jaki sposób zadajemy pytania – zrezygnujmy z klasycznego “czy”, na rzecz “jak”. Google Trends wyraźnie pokazuje, że internauci w wyszukiwarkę najczęściej wpisują długie frazy z wykorzystaniem słowa pytającego.
O grupach docelowych, formułowaniu przekazów i samym content marketingu można przeczytasz w moim poprzednim artykule, który znajdziesz >>> tutaj.

Złota zasada: reklama to treść

Reklama to nie tylko spot i banner. To przede wszystkim komunikat, który ma zwrócić uwagę Twojej grupy odbiorców. Im więcej polubień i udostępnień, tym większa popularność tekstu w sieci. Za tym idzie wyższa pozycja w wyszukiwaniu organicznym, przyrost obserwujących, rozbudowa bazy mailowej oraz wzrost ruchu na stronie.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, więc kolejne teksty także powinny osiągać viralowe zasięgi, by w krótkim czasie zbudować Twój brand.

Jeśli połączysz content marketing, social media i SEO możesz spodziewać się efektu synergii, który przyczyni się do realizacji celów wizerunkowych, ale także biznesowych!

7 rad, by SEO i content działały w symbiozie

1. Publikuj materiały interesujące, zawierające infografiki lub ciekawe grafiki.
2. Stawiaj na ponadczasowe treści, aktualizuj dane.
3. Unikaj zbędnych powtórzeń. Twoje słowo kluczowe może stanowić 4% całości treści. Korzystniej jest używać długich fraz, aniżeli stawiać tylko na jedno słowo.
4. Urozmaicaj treści – nie stawiaj tylko na teorię, odrobina rozrywki także nie zaszkodzi!
5. Postaw na kreatywność – nie powielaj tematów i grafik.
6. Wykorzystaj social media i newsletter – nie pozwól czytelnikowi o sobie zapomnieć. Nie rób tego jednak nachalnie, postaw na dyskretny przekaz.
7. Zadbaj o prawidłową optymalizację strony, przeglądaj statystyki i wyciągaj wnioski.

Osiągaj wysokie pozycje w wyszukiwarce, które przełożą się na większą sprzedaż.

Życzę Ci powodzenia w tworzeniu odpowiednich treści.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie content marketingu, social media lub SEO, napisz do nas!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • artykuł ekspercki jako lead magnet
  • 63 leady od potencjalnych klientów
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!