Jak monitorować opinie klientów kupujących mieszkania?
W poprzednich artykułach skoncentrowałam się na wzroście współczynnika konwersji i liczby zapytań ofertowych. W tym artykule, chciałabym skupić się na tym, w jaki sposób możemy wykorzystać systemy do monitoringu marki dla dewelopera i jak ważne jest to narzędzie w procesie decyzyjnym klienta.
Narzędzia do monitoringu marki dają nam 3 dobre sposoby monitorowania sieci (for internetowych). Jakie? O tym przeczytacie w dalszej części mojego artykułu. Sprawdźcie koniecznie!
Pilnuj brandu
Za pomocą ustawienia kampanii po słowach kluczowych (związanych z nazwą marki, dewelopera oraz nazwami inwestycji lub osiedla) jesteś w stanie monitorować fora internetowe, na których użytkownicy dopytują o wybrane inwestycje. Dodatkowo, poznasz ich opinie – zarówno te pozytywne, jak i negatywne.
Pozostawiane opinie są dla marki ważnym czynnikiem – szczególnie w ostatniej fazie decyzyjnej klientów. Zanim potencjalny klient podejmie ostateczną decyzję, od którego dewelopera zakupi mieszkanie, wyszukuje opinii na jego temat. W jaki sposób? Zazwyczaj korzysta z wyszukiwarki, wpisuje nazwę dewelopera lub osiedla i łączy je z frazą „opinie”. Jego oczom ukazuje się pełen przegląd stron, na których pojawia się nasza inwestycja.
Monitoring marki pozwoli Ci dowiedzieć się o rozpoczętej dyskusji – kiedy się rozpoczęła, gdzie (na jakim forum, profilu etc.), kto pyta o opinie, a kto te opinie pozostawia. Wszystkie monity możesz otrzymywać na bieżąco, a co za tym idzie, możesz szybko reagować na kryzysowe sytuacje.
Zbierane w ten sposób informacje możesz wykorzystać do:
- zaplanowania strategii odpowiedzi czy buzz marketingu, by poprawić swój wizerunek w sieci
- zorientowana się na co głównie klienci narzekają lub za co chwalą markę
- zaplanowania kampanii brandingowej AdWords z kierowaniem na wyszukiwarkę, z rozszerzeniem na sieć.
W ten sposób możesz zostać niejako „strażnikiem swojej marki”. Możesz zarówno komunikować zebrane atuty inwestycji, ale także sprawnie reagować na pojawiający się w sieci szereg nieprzychylnych opinii. Brak korzystania z monitoringu marki może wpływać na wskaźnik konwersji (zapytań) lub na wyniki sprzedaży (pojawia się dużo zapytań, jednak nie kończą się one sprzedażą).
Z doświadczenia wiem, że utworzony wątek na forum.gazeta.pl czy innych znanych forach, może wpłynąć na spadek wyników sprzedaży nawet o 30%. Warto więc trzymać rękę na pulsie!
Szukaj potencjalnych klientów
Monitoring marki można zastosować również do sprawdzenia na jakich forach internetowych potencjalni klienci dopytują o zaoopiniowanie przez użytkowników gdzie mogą wysłać zapytanie o kupno mieszkania w konkretnej miejscowości.
Dzięki tej wiedzy można zaplanować kampanie w sieci na wybrane fora lub buzz marketing gdzie moderatorzy wskażą mieszkania na waszym osiedlu jako polecane. W rezultacie takich działań można pozyskać dodatkowe zapytania ofertowe przy niewielkich kosztach.
Co słychać u konkurencji?
Kampanie po słowach na nazwy bezpośrednich konkurentów wskażą fora gdzie internauci wypowiadają się na temat konkurencji i jakie działania w sieci podejmuje konkurencja.
Dobrze jest wiedzieć jakie działania podejmują jaka jest na ich temat opinia, ponieważ zawsze możemy wyjść na przeciw ich działaniom i lepiej zaplanować strategię marketingową.
Nawiąż kontakt z przyszłymi mieszkańcami Twojej inwestycji
Systemy do monitoringu marki to tylko narzędzia, które wskażą Ci, w których miejscach w sieci jest pozostawiana opinia na temat Twojej marki. Brak wiedzy i reakcji na tego typu wpisy, może mieć negatywne skutki w stosunku do sprzedaży np. mieszkań. Chcesz spać spokojnie? Rekomenduję zakup narzędzia do monitoringu marki.
Pamiętajmy jednak, że samo narzędzie nie rozwiąże wszystkich problemów. Na podstawie pozyskanej wiedzy możemy zaplanować formę komunikacji z klientami, aby poprawić nasz wizerunek. Jednym z narzędzi do rozwinięcia komunikacji z klientami są media społecznościowe: Facebook, Google+, kanał YouTube, Instagram, Twitter i inne.
Wykorzystując te kanały w strategii marketingowej, pokażesz klientom:
Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.
- jak będzie wyglądało mieszkanie na Twoim osiedlu (jakie są jego zalety, do kogo jest skierowane),
- jakie są atuty lokalizacji osiedla (co znajduje się w pobliżu),
- jakie nagrody otrzymujesz jako deweloper (dlaczego warto Ci zaufać),
- jeśli oferujesz mieszkania z wykończeniem „pod klucz”, możesz pokazać przykładowe realizacje mieszkań,
- poszczególne etapy budowy inwestycji (budowanie zaufania, wiarygodności),
- jakie elementy wchodzą w skład standardu deweloperskiego (np. ogrzewanie podłogowe).
Podsumowanie
Budując swój wizerunek w sieci, warto pamiętać o jej wszelkich zakamarkach. Szczególną uwagę zwracaj na fora internetowe, grupy na Facebooku czy też profile, które zrzeszają obecnych już mieszkańców Twoich inwestycji. To kopalnie opinii, do których zazwyczaj zaglądają Twoi potencjalni klienci. Jeśli w sieci pojawiają się negatywne opinie, koniecznie reaguj – pokaż, że jesteś zaangażowany i nie pozostajesz obojętny na opinie swoich klientów (potencjalnych i obecnych). Monitoring marki na pewno Ci w tym pomoże – wystarczy ustawić odpowiednie powiadomienia. Bądź na bieżąco! W ten sposób zbudujesz nie tylko zaufanie, ale także więź między Twoją marką a potencjalnym i obecnym klientem.
Polecamy również: