Dlaczego warto łączyć AdWords i pozycjonowanie?
Klienci czasem pytają: „czy potrzebuję pozycjonowania, kiedy prowadzę kampanie AdWords w wyszukiwarce” lub odwrotnie, „czy potrzebna mi jest kampania, gdy prowadzone jest pozycjonowanie serwisu”? Odpowiadam zawsze, że TAK.
Powodów jest wiele. Między innymi w grę wchodzi “efekt synergii” (zwany też “efektem surround”) oraz zróżnicowanie działań pozycjonowania i AdWords – zdobywanie ruchu z innych fraz kluczowych. Można też powiedzieć, że zajmując “miejsce” w wynikach wyszukiwania, nieważne czy jako reklama, czy wynik organiczny, w sumie “zabieramy” miejsce konkurencji – czemu więc nie zabrać go podwójnie? Najważniejszy powód, dla którego warto podjąć takie działania to fakt, że efekty są naprawdę rewelacyjne!
Ale jak to?
Czasem takie powody spotykają się z niedowierzaniem oraz obiekcjami typu “ale po co, przecież na te frazy już prowadzimy kampanię AdWords. Dla tych, którzy zastanawiają się jeszcze czy to faktycznie prawda, czy to naprawdę tak działa, przygotowałem poniższy przykład.
Przykład: działania dla sklepu internetowego
Na “warsztat” wziąłem sklep internetowy, który do niedawna promowany był tylko za pomocą kampanii AdWords. Jakiś czas temu rozpoczęliśmy również współpracę w zakresie pozycjonowania szerokiego – 4move.
Porównanie ilości wizyt z okresu tylko z kampanii AdWords (linia pomarańczowa) z okresem, w którym było prowadzone pozycjonowanie. Zauważyć można wzrost o ponad 110%.
Sprawdźmy także, w jaki sposób przełożyły się te wzrosty ruchu na wyniki e-commerce. Wzrost sesji był dwukrotny, a podniesienie sprzedaży… prawie trzykrotne!
Ruch generowany z kilku źródeł powoduje, że potencjalni klienci częściej mogą trafić na nasz serwis internetowy. Potwierdza to analiza zakupów (konwersji) wspomaganych. Potwierdzenie jak zwykle leży w liczbach:
Podsumowanie
Przedstawione powyżej krótkie studium przypadku pokazuje efekt synergii kampanii AdWords oraz ruchu z wyników organicznych. Niemniej jednak efekty wzrostu konwersji wspomaganych jeszcze bardziej są widoczne, gdy wzmocnimy działania w obszarze kolejnych źródeł ruchu m.in: odwołania, mail czy social media. Wynika to również z faktu, że klienci przed dokonaniem zakupu (konwersji) potrzebują kilku tzw. “punktów styku”, aby wybrać ofertę dla siebie.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Umiejętne zgranie SEO i AdWords to spore wyzwanie. Jeśli nie masz doświadczenia w e-marketingu i nie chcesz ryzykować niepewnej inwestycji czasu i pieniędzy, może warto powierzyć tę operację specjalistom? Napisz do 4People, a pokażemy Ci, jak powinno łączyć się pozycjonowanie i linki sponsorowane.