Aktualizacja e-sklepu a sprzedaż
Każdy z nas coraz częściej korzysta z dobrodziejstw jakie dają nam zakupy online. Problem pojawia się w momencie, kiedy sklep internetowy nie spełnia naszych oczekiwań. Chciałoby się rzec: jak żyć?
Na “rynku” znaleźć można wiele sklepów online, które rozpoczęły sprzedaż internetową już kilka lat temu. Od tamtej pory jednak, nie zmieniły zarówno swojego wyglądu, jak i funkcjonalności.
Na przykładzie jednego z takich e-commerce’owych “dinozaurów” pokażę Wam korzyści wprowadzania zmian w zakresie funkcjonalności i wyglądu sklepu.
Przydatne informacje zawsze pod ręką
Wspomniany sklep internetowy zmienił swój layout. Strona produktu od tej pory zawiera wszystkie przydatne informacje na jednej karcie, łącznie z kosztami dostawy. Przycisk dodania produktu do koszyka jest dobrze widoczny. Pozostałe informacje o produkcie oraz boxy z wybranymi produktami z kategorii znajdują się poniżej.
Na zakończenie pokażę Wam jeszcze, jak te zmiany przekładają się na wzrost ilości transakcji.
Czy wiesz, że dodajesz coś do koszyka?
Tak, ponieważ informacja jest przedstawiona w postaci okienka pop-up, za każdym razem kiedy klikniemy w Dodaj do koszyka.
Kupuję, ale czy wiem jak?
Wybieramy przejście do koszyka i od razu widzimy szereg ważnych informacji. Zwrócę uwagę na kilka kluczowych elementów. Idąc od góry strony, mamy podsumowanie ilości i wartości zamówienia – wiemy co i za ile kupimy.
Nie musimy przechodzić na kolejne strony, poniżej widzimy resztę opcji wpływających na koszty zamówienia: dostawę i formę płatności.
Finalnie, mając podsumowanie wszystkich kosztów – kupujemy! Przycisk DO KASY mówi sam za siebie. Dalej mamy “wzorowy” ekran z z wyborem trybu zakupu: z logowaniem, bez logowania lub z założeniem konta.
Potwierdzenie (podsumowanie) zamówienia – to przedostatni ekran, na którym ostatecznie decydujemy się na zakup, mając podsumowane wszystkie informacje. Dziękujemy za złożenie zamówienia i na tym kończy się nasza przyjemność płynąca z dokonanych zakupów. .
Czytając dalej, zobaczysz jak przełożyło się to na wzrost współczynnika konwersji e-commerce.
To nie tylko kwestia statystyki
Porównajmy w Google Analytics prawie identyczną ilość sesji z dwóch okresów – przed wprowadzeniem zmian i po wprowadzeniu zmian:
Lubimy konkrety, więc…
W ramach celu konwersji, ustawione zostało “Złożenie zamówienia”, w efekcie zobaczyć mogliśmy poniższe wartości:
Na uwagę z pewnością zasługuje Współczynnik porzuceń celu. W nowej wersji witryny, jedynie w nieco ponad 12% realizacji kroków koszyka następowało jego porzucenie. W starej wersji ponad 71% kupujących porzucało koszyk na jednym z kroków.
Efekty – wzrost sprzedaży
Średnia wartość zamówienia pozostała praktycznie bez zmian. Oznacza to tyle, że użytkownicy kupowali tyle samo w nowej i starej wersji strony. Znacząco poprawiła się ilości transakcji oraz współczynnik e-commerce. W efekcie czego uzyskano najbardziej pożądany wzrost – wzrost przychodu ze sprzedaży.
Podsumowanie
Na koniec drobna, ale nie zwykle ważna informacja: kiedy aktualizacja będzie wiązać się ze zmianą “silnika sklepowego”, warto zwrócić uwagę na elementy SEO – głównie adresowanie podstron.
Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto zainwestować w aktualizację e-sklepu to powiem wprost: nie trać czasu i pieniędzy – zrób to jak najszybciej!