Większe banery i co z tego wynika?

0 napisany przez Patrycjusz Brzeziński, , 21 października 2013

W kampaniach typu display w sieci reklamowej Google można używać banerów o większych niż do tej pory rozmiarach. Co z tego wynika z punktu widzenia projektanta graficznego?

Dla projektanta wytyczne dotyczące wagi banerów są niczym tor formuły 1 dla kierowców wyścigowych: w obrębie wytyczonych granic może zrobić sporo, nigdy jednak nie może wyjechać poza nie. I dlatego zwiększenie wagi banerów do 150 kb to całkiem dobra wiadomość.

Dlaczego banery 150 kb są lepsze?

Po pierwsze, można teraz projektować banery wykorzystując grafiki, które nie wymagają kompresji. Co to oznacza? Kompresja to klasyczne coś za coś. Obraz waży mniej, ale jest nieco gorsze jakości.

bannery-01

W przypadku banerów o dotychczasowej wielkości kompresja powodowała zniechęcenie do klikania przez potencjalnych użytkowników do których były skierowane.

Po drugie, projektowanie banerów to w dużej mierze kompromis między tym, co projektant chciałby w nich umieścić, a tym co może zrobić. O co chodzi? Dodanie za dużej liczby elementów sprawia, że grafika jest cięższa i może przekroczyć dopuszczalne granice. Jeśli można projektować banery cięższe, miejsca dla wyobraźni jest więcej.

Po trzecie, dzięki temu, że waga banera jest większa, projektujący banery może wykorzystywać przeźroczyste tła oparte o bezstratne, przeźroczyste png. Także to przekłada się na lepszy końcowy efekt pracy.

bannery-02

Po czwarte, banery stosowane w kampaniach display zawierają zwykle animacje. Dzięki zwiększeniu rozmiarów można wykorzystać ich większą ilość.

O co może konkretnie chodzić? Pod panowaniem poprzednich reguł brakowało możliwości projektowania bannerów interaktywnych, powodujących dodatkowe akcje po najechaniu kursorem (np. animowana postać, przewijane zdjęcia niewidoczne bez najechania kursorem…). To przekładało się na większą skuteczność baneru, a więc całej kampanii.

Po piąte, zdjęcia użyte do produkcji baneru mogą być wyraźniejsze i dynamiczniejsze. Co więcej, można także projektować banery duże (np. 300×600), w których wykorzystywane są slajdery z paroma zdjęciami. Także one zachęcają użytkowników do kliknięcia, a więc tego, co jest clou każdej kampanii.

Poniżej możecie zobaczyć przykłady trzech banerów – pierwszy ma rozmiar 50 kb, a więc tyle ile Google dopuszczał jeszcze niedawno, drugi i trzeci – 150 kb.

bannery-03

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Podsumowując, nowe maksymalnie dopuszczalne rozmiary banerów to więcej możliwości wykorzystania potencjału kreatywnego projektanta oraz wyższa efektywność kampanii. Ciekawsze kreacje, wyższa skuteczność prowadzonych działań i ładniejszy (tak po prostu) internet – same plusy, przynajmniej jak dla mnie.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!