Jak zostać specjalistą AdWords w 1 dzień?

7 napisany przez Agnieszka Hadam, , 09 marca 2015

Już w kwietniu i maju ruszają profesjonalne szkolenia dotyczące prowadzenia kampanii AdWords. Jeśli chcesz zostać specjalistą w tym temacie, zobacz dlaczego warto w nich uczestniczyć!

Jeśli przymierzasz się do promocji swojej witryny firmowej w internecie lub już reklamujesz się za pośrednictwem kampanii AdWords, jednak wciąż masz pewne wątpliwości – szkolenia prowadzone przez certyfikowanego trenera z pewnością pomogą uskrzydlić Twój biznes. Dlaczego warto? Poniżej udzielamy kilku niezbędnych wskazówek.

Szkolenia stacjonarne – platforma wymiany doświadczeń

Dla osób, które czerpią wiedzę poprzez kontakty bezpośrednie i wymianę doświadczeń, najlepszym rozwiązaniem są szkolenia stacjonarne. Firma 4People z certyfikowanym trenerem AdWords – Agnieszką Hadam, organizuje tego typu warsztaty od 2013 roku. Obecnie zdecydowaliśmy się zawrzeć w pigułce najistotniejsze elementy, które powinien znać każdy zarządzający kampanią AdWords i wiedzę tę przekazuję podczas 1-dniowych szkoleń w Katowicach i Rzeszowie.

bez tytułu

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach?

U nas w 1 dzień zdobędziesz wiedzę i umiejętności, których inni uczą na kilkudniowych szkoleniach. Dzięki skoncentrowaniu wiedzy na najważniejszych elementach możesz nie tylko zaoszczędzić czas, ale również pieniądze. Czego możesz dowiedzieć się na naszych szkoleniach? Poniżej przedstawiam kilka merytorycznych informacji.

1. Na początku omawiany jest mechanizm funkcjonowania reklam AdWords na wyszukiwarce Google – innymi słowy, co zrobić, żeby Twoja reklama znajdowała się nad konkurencją.

Prowadząc od kilku lat kampanie linków sponsorowanych dla szeregu klientów, często spotykam się z pytaniami dlaczego reklamy konkurencji pojawiają się wyżej w wyszukiwarce i czy to zależy od wysokości przeznaczonego budżetu. Z tego powodu rozpoczynając każde szkolenie, prezentuję mechanizm przebiegu aukcji i czynniki wpływające na pozycję reklam w wyszukiwarce Google.

Następnie przedstawiam elementy, o które należy zadbać, by odpowiednio wysoko wypracować sobie jakość kampanii AdWords w postaci Wyniku Jakości. Są to rzeczy, które możemy konfigurować na poziomie konta AdWords, jak i w strukturze promowanej strony internetowej.

2. Następnie udzielane są wskazówki na temat właściwego doboru słów kluczowych, redagowania skutecznych komunikatów reklamowych oraz doboru miejsc docelowych i metod śledzenia konwersji

Na szkoleniu powiem o tym, jak odpowiednio dopasować słowa kluczowe, czyli hasła wpisywane do wyszukiwarki. Omówię kwestię tematycznych pogrupowań określeń za pomocą, których zamierzamy promować firmową stronę internetową oraz tego, jak zastosować odpowiednie typy dopasowań, by nasze reklamy pojawiały się wtedy, kiedy Internauci faktycznie poszukują naszych produktów/usług.

W dalszej części poruszę temat redakcji skutecznych komunikatów reklamowych, które mają zachęcić użytkowników do odwiedzenia właśnie Twojej strony internetowej. Dodatkowo wskażę, w które miejsce witryn internetowych należy kierować internautów, by efektywność kampanii była najwyższa.

Kiedy mamy określone do kampanii słowa kluczowe, komunikaty reklamowe i docelowy url – musimy nauczyć się prowadzić działania reklamowe w zgodzie z postawionymi przed nią celami biznesowymi. Na szkoleniach nie zabraknie zatem również wiedzy na temat metod śledzenia konwersji i wyciągania wniosków z prowadzonych działań.

bez tytułu2

3. Jednym z kluczowych elementów szkoleń jest prezentacja technik optymalizacyjnych, tak by prowadzone działania przynosiły realne korzyści, a nie tylko wydatkowanie firmowych finansów.

Tak jak w pierwszej części szkolenia, uczę dobierania słów kluczowych, opracowywania komunikatów reklamowych, wybierania stron docelowych i śledzenia konwersje, tak w kolejnej przekazuję wiedzę na temat podejmowania skutecznych działań zwiększających efektywność wprowadzonych na starcie ustawień. Nie możemy bowiem być pewni, że skonfigurowana na początku kampania przyniesie oczekiwane rezultaty. Niejednokrotnie należy testować różne konfiguracje na koncie AdWords – z części działań rezygnować, wprowadzać całkiem nowe, bądź modyfikować dotychczasowe.

4. Analityka internetowa, czyli omawianie raportów dostępnych w statystykach Google Analytics oraz mechanizmu e-commerce.

Wielu z Was może obawiać się, że straci kontrolę nad kontem AdWords, bądź nie poradzi sobie z rozbudowaną kampanią. By rozwiać Wasze wątpliwości, na szkoleniach prezentuję narzędzia pomocne w pracy na kontach AdWords takie jak reguły automatyczne, skrypty AdWords czy Edytor AdWords.

Przechodząc w dalszej części do zagadnień analitycznych, omawiam prawidłową konfigurację połączenia konta AdWords ze statystykami Google Analytics, które dają wiedzę na temat zachowań Internautów na stronach www. Szereg gotowych raportów pozwala podejmować decyzje co do zmian optymalizacyjnych w kampaniach, a samodzielne dostosowywanie raportów daje szerszy obraz prowadzonych działań.

Dzięki modułowi e-commerce możemy również sprawnie analizować zyskowność reklamowania sklepu online.

bez tytułu3

5. Promocja sklepów internetowych za pośrednictwem kampanii produktowych oraz prezentacja ich efektywności.

Zachęcam właścicieli sklepów internetowych do promocji swoich sklepów online za pośrednictwem jedynej dostępnej na wyszukiwarce Google graficznej postaci reklamy. Wystarczy odpowiednie sczytanie stanu magazynowego produktów i ich codzienna aktualizacja, by Internauta poszukujący np. pralki zobaczył od razu jej zdjęcie i cenę, a po kliknięciu w reklamę przeszedł na stronę z opisem produktu na Twojej witrynie.

bez tytułu4

6. Na zakończenie – omówienie zagadnień dotyczących sieci reklamowej Google i prezentacja siły reklam graficznych w kampaniach skierowanych do osób niekoniecznie korzystających z wyszukiwarki Google.

By reklamować się w sieci witryn współpracujących z Google typu Onet, YouTube i innych, nie trzeba inwestować dodatkowych budżetów na opracowanie odpowiednich grafik. Wystarczy stworzyć je korzystając z narzędzi dostępnych na koncie AdWords i co najważniejsze – nie trzeba znać wszystkich wytycznych co do wymiarów. Program sam dostosowuje reklamy do wymagań AdWords!

Na szkoleniu omawiane będą 4 rodzaje kampanii:
→ kierowane kontekstowo ze względu na określone słowa kluczowe bądź tematy witryn, gdzie system wyświetla reklamy na stronach odpowiednich tematycznie do promowanego produktu/usługi;
remarketing podążający za osobami, które już odwiedziły Twoją stronę internetową, ale nie dokonały określonej przez Ciebie czynności;
→ kierowane po zainteresowaniach Internautów (kampanie behawioralne);
→ reklamy wideo wyświetlane w sieci reklamowej Google oraz na You Tube, stanowiące formę dialogu z klientami choćby w postaci promowania filmów instruktażowych do oferowanych przez firmę produktów czy usług.

Podczas spotkania pokrótce przedstawiam kwestie teoretyczne, a nacisk kładę na case study i rozwiązywanie problemów, które na swoich kontach AdWords napotykają uczestnicy szkoleń. Szczegółowy program dostępny jest na stronie www.szkolenia.4people.pl.

Jeżeli czytając ten artykuł chciałbyś otrzymać porady na nurtujące cię zagadnienia z zakresu AdWords i analityki internetowej – czekam na pytania w komentarzu!

Niech ten artykuł zapoczątkuje naszą dyskusję na temat efektywnych kampanii AdWords. Zapraszam oczywiście również do osobistego spotkania na szkoleniach czy to w Katowicach czy w Rzeszowie.

Kto pierwszy opisze swój problem bądź zada pytanie, a następnie zdecyduje się na udział w szkoleniu stacjonarnym w Katowicach bądź Rzeszowie, otrzyma rabat przy zapisie na szkolenie. To upust aż 100 zł! W takim razie do biegu, gotowi, start!

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

 

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!