4People i Google dla branży deweloperskiej

0 napisany przez red., 07 listopada 2014

Dzięki reklamie w sieci czas sprzedaży mieszkania skrócić można z dziesięciu do siedmiu miesięcy. Jak to zrobić? Tego mogli dowiedzieć się deweloperzy, którzy odwiedzili katowickie Rondo Sztuki 6 listopada.

Każdy, kto kiedykolwiek próbował sprzedać mieszkanie wie, że nie jest to proste. Co jednak powiedzieć o firmie, która musi znaleźć nabywców na mieszkań kilkadziesiąt? Agencja 4People i Google wspólnie postanowili podpowiedzieć deweloperom, którzy chcieliby skrócić czas sprzedaży nieruchomości, jak wykorzystać do tego narzędzia marketingu internetowego.

Sławek Borowy ostrzega

Spotkanie odbyło się w Katowicach, w Rondzie Sztuki, 6 listopada. Wśród zaproszonych znaleźli się czołowi deweloperzy z regionu ale też z Warszawy. Agenda przewidywała cztery prezentacje i mnóstwo rozmów z przedstawicielami zaproszonych firm.

Sławek Borowy ostrzega!

Sławek Borowy ostrzega!

W trakcie pierwszej Sławek Borowy zwrócił uwagę na zagrożenia, jakie związane są z funkcjonowaniem deweloperów w internecie. Opowiedział o tym, jak nieodpowiednia reakcja na pojedynczą, negatywną opinię może wywołać lawinę innych, równie niekorzystnych dla firmy komentarzy.

Jednocześnie jednak pokazał, jak radzić sobie z tego rodzaju zagrożeniami. Podstawowa rada Sławka: nie dać ponieść się emocjom, dać sobie czas na odpowiedź. No i korzystać z narzędzi do monitorowania marki, tych darmowych, jak Alerty Google ale też płatnych.

Więcej o tym, jak dbać o wizerunek marki w internecie poczytacie w artykule Sławka – znajdziecie go tutaj.

Przepis Anny Małeckiej

O tym, że internet jest (mimo zagrożeń opisywanych przez Sławka) tym miejscem, w którym warto być, mówiła Ania Małecka. Przedstawiła ogólny przepis na kampanię dewelopera w sieci. Opowiedziała także o tym, w jaki sposób wykorzystać poszczególne narzędzia (AdWords ale też obecność na Facebooku) do skrócenia czasu sprzedaży pojedynczego mieszkania.

Anna Małecka podpowiada.

Anna Małecka podpowiada.

W wystąpieniu Ani szczególną uwagę zwróciła kwestia dopasowania kampanii do oczekiwań odbiorców. Prosty przykład: lepiej jest emitować reklamy kierowane do osób w ostatnim etapie procesu zakupowego (a więc jej celem jest pozyskiwanie konkretnych leadów) w godzinach wieczornych. To właśnie wtedy osoby kupujące mieszkania wysyłają zapytania ofertowe.

Klienci wg Kasi Pokryszki

Niejako kontynuacją wystąpienia Ani była prezentacja przygotowana przez Kasię Pokryszkę z Google, która na wydarzenie przyjechała aż z europejskiej centrali Google w Dublinie. Kasia zwróciła uwagę na to, jak wiele można dowiedzieć się o klientach dzięki wykorzystaniu danych gromadzonych przez wyszukiwarkę.

Kasia Pokrzycka wyjaśnia.

Kasia Pokrzycka wyjaśnia.

Zaprezentowała kilka prostych sposobów na lepsze poznanie grup docelowych, ich zwyczajów i potrzeb. Zwróciła także uwagę na to, że sposób komunikacji do ludzi planujących zakup mieszkania (tj. głównie w okolicach trzydziestki) powinien uwzględniać ich sposób życia. W tym – intensywne wykorzystywanie przez nich internetu.

Ciekawym elementem wystąpienia Kasi był film pokazujący, jak deweloper z USA wykorzystał dane dostarczone przez serwis Facebook do zindywidualizowania mieszkania pokazowego. Możecie obejrzeć go tutaj:

Treści a la Michał Świech

Do potrzeb potencjalnych klientów odnosił się także w swojej prezentacji Michał Świech. Zwrócił uwagę na to, jak istotne jest w przypadku deweloperów prawidłowe przygotowanie treści na stronę internetową. Opowiedział o tworzeniu person i takiej prezentacji cech oferty, aby w sugestywny sposób pomagały klientom w podjęciu decyzji o wybraniu konkretnej inwestycji.

Michał Świech sugeruje.

Michał Świech sugeruje.

Michał przedstawił także kilka dobrych praktyk związanych z tworzeniem landing page’y prezentujących oferty deweloperów. Pokazał, jakie grafiki sprawdzają się lepiej a z jakich lepiej nie korzystać.

Tutaj znajdziecie artykuł Michała o tym, jak budować landing page w branży b2b.

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

Internet się liczy

Na koniec warto wspomnieć o tym, że w rozmowach kuluarowych pojawiło się wiele ciekawych tematów związanych z prezentacją realizacji deweloperskich w sieci. Z rozmów z gośćmi wydarzenia wyciągnąć można jasny wniosek: firmy stawiające mieszkania są świadome wagi internetu i tego, jak ważny może być w sprzedaży mieszkań.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń

O autorze:

red.

Materiał przygotowany przez redaktorów bloga Marketing dla Ludzi.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!