5 korzyści, jakie wyciągniesz planując kampanię w oparciu o narzędzia Google
Dzięki planowaniu w oparciu o dane z narzędzi Google możesz obniżyć koszty i podnieść efektywność kampanii. Oto artykuł o wyższości twardych faktów i liczb nad przeczuciami.
Pokażę wam 5 korzyści wynikających ze stosowania narzędzi Google: Trends oraz Planer Słów Kluczowych. Oba te narzędzie zmieniły się od ponad roku i można z nich wyciągnąć konkretne dane, przydatne zwłaszcza wtedy, gdy zaczynamy planowanie kampanii.
1. Znajdujesz pomysły na słowa kluczowe
Przy planowaniu kampanii w sieci wyszukiwania pierwszym naszym krokiem jest lista słów kluczowych. Wstępnie powinniśmy zrobić podział na produkty czy usługi z danej kategorii.
To pozwoli nam później przygotować trafnej komunikaty reklamowe promujące wybrane produkty. Nasze pomysły opierają się na przeczuciu. Warto sprawdzić jakie frazy są faktycznie wyszukiwane przez potencjalnych klientów i w jakiej częstotliwości (ile średnio miesięcznie).
Do tego możemy wykorzystać oba narzędzia.
Planner słów kluczowych pokazuje nam jakie frazy są wykorzystywane przez użytkowników w Google. Dzieli nam je również na pewne grupy słów kluczowych:
Nie zawsze te pomysły są trafne zatem warto je wcześniej przejrzeć i dodać tylko te, które pasują do naszej kampanii.
Google Trends podaje bardzo ogólnie informacje o tym jakie frazy są najczęściej wpisywane z kategorii naszego produktu i jakie frazy kluczowe w ostatnim czasie odnotowują trend wzrostowy w ich poszukiwaniu.
Do tworzenia listy fraz potrzebnych do kampanii rekomenduję Planner Słów Kluczowych.
Dodatkowo, wybierasz frazy do pozycjonowania w organicznych wynikach. Wybierasz oczywiście tylko te, które mają wysoką liczbę wyszukiwań miesięcznie (np ponad 1 000 wyników). Po co płacić za pozycję frazy w Google, na którą jest 20 wyszukiwań?
2. Sprawdzasz dokładne środki jakie potrzebujesz na kampanię AdWords
Zazwyczaj dostajesz oferty w których podanych jest kilka pakietów budżetowych, bez informacji o tym na jak długo on wystarczy, a ile z tego będzie kliknięć. Który masz wybrać? Znów podejmujesz decyzję zdając się na przeczucie.
Za pomocą Plannera Słów kluczowych możesz dokładnie sprawdzić:
– jaki budżet dla Towojego produktu jest potrzebny, aby wyświetlać się 24h/7 czyli każdemu użytkownikowi. Zazwyczaj podejmując decyzję opartą o przeczucie szacujesz budżety zbyt niskie. W konsekwencji twoja kampania nie wyświetla się wystarczająco często,
– ile kampania uzyska kliknięć,
– jaki będzie średni cpc,
– jaki jest średni CTR w branży (czyli średni jaki procent osób klika w kampanie linków sponsorowanych).
Aby poznać miesięczne wyniki wpisujesz wybrane przez siebie frazy do kampanii. Później wpisujesz stawkę cpc. Podaj ją wysoką dzięki temu sprawdzisz jakie będzie średnie cpc aby kampania wyświetlała się w top 3 w rankingu Google. Jeśli Twoja stawka jest taka sama bądź zbliżona do podanej przez ciebie – zwiększ ją.
Wybierz także, informacje miesięczne. Narzędzie automatycznie podaje nam dane dzienne stąd mogą cię one wprowadzić w błąd.
Dzięki tym informacjom wiesz, ile trzeba zainwestować miesięcznie, aby pojawiać się każdemu.
Jeśli Twoja firma działa w regionie a nie na terenie całego kraju, możesz również uzyskać dokładniejsze informacje. Zmień w ustawieniach region:
Jeśli jednak na początek są to środki za wysokie jak dla Twojej firmy i jednak zrezygnujesz z pewnego % środków to również możesz obliczyć do jakiego procentu użytkowników dotrzesz i jaki ruch uzyskasz. Pobierając dane do arkusza kaklulacyjnego możesz łatwo obliczyć dla poszczególnych % zasięgu jakie środki one wykorzystają:
Zatem jeśli ustalisz pewien budżet miesięczny wiesz ile kliknięć możesz się spodziewać oraz wiesz, że czasem kampanii nie zobaczysz w wynikach wyszukiwania bo nie każdemu będzie się wyświetlała z powodu zbyt niskiego budżetu.
Te same zasady obowiązują gdy planujesz kampanię eksportową. Wystarczy, że wybierzesz kraj, przetłumaczysz frazy w danym języku i również zobaczysz takie szacunki.
3. Poznajesz trendy w Twojej branży
Czasami zastanawiasz się: skąd spadek w liczbie odwiedzin choć nic nie zmieniałeś w kampaniach? Warto sprawdzić czy to nie jest wynik trendu i akurat ten miesiąc jest spadkowy. Dzięki Google Trends czy Planenrowi słów kluczowych możesz poznać trend Twojej branży.
Dzięki temu:
– planujesz budżety na kolejne miesiące,
– wiesz w jakich miesiącach musisz zwiększyć budżet a uzyskasz więcej kliknięć i konwersji,
– wiesz w jakich miesiącach jest spadek w zapytaniach w Google i jakiego spadku ruchu możesz się spodziewać planując odrobienie tej straty innymi kampaniami w tym okresie aby utrzymać ruch na stałym poziomie,
– możesz pomyśleć nad promocjami w okresie wzrostowym, aby uzyskać większą sprzedaż.
Decyzję pozostawiam Tobie. Czyż nie lepiej znać takie informacje na cały rok i mieć kontrole nad kampaniami?
4. Zaplanujesz mobilne reklamy i narzędzia
Modne są ostatnio przebudowy stron do wersji mobilnych czy responsywnych (RWD). Zanim podejmiesz taką decyzję możesz sprawdzić czy w Twojej branży potencjalni klienci wykorzystują smartfony do poszukiwań Twojej firmy.
Jeśli narzędzie poda wysoką liczbę oraz wysoki procent udziału w wyszukiwaniach nie zastanawiaj się: szukaj firmy, która zbuduje dla Ciebie stronę dla tych urządzeń a wyciągniesz ze swoich kampanii mobilnych wyższą konwersję.
5. Zwiększasz sprzedaż w wybranych regionach
Możesz skoncentrować środki kampanii na wybranych regionach. Wybierając te, w których potencjalni klienci szukają najczęściej.
Planner słów kluczowych pokaże nam konkretne liczby wyszukiwań w danym regionie.
Na podstawie tego parametru możesz również zadecydować o nowym oddziale w tym regionie lub skierowaniu handlowców w ten region w celu pozyskiwania nowych klientów.
W Google Trends możesz sprawdzić na mapie potencjał w branży:
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Znasz już narzędzia, wiesz że dzięki nim możesz wykorzystywać budżet efektywniej i uzyskiwać lepsze efekty przy tym samym koszcie. Czy mając tę wiedzę wolisz planować kampanie i podejmować decyzje na podstawie danych czy opierać się na przeczuciu?
Polecamy również: