Nowości na Instagramie, czyli poznaj nowe opcje Stories

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 20 października 2021

Z opcjami na Instagramie jest jak z ospą wietrzną w dzieciństwie. To że każdy ją złapie jest pewne, nie wiadomo tylko kiedy (no ok, może nie każdy, ale żadna inna analogia nie wpadła mi do głowy, a chciałam zacząć barwnie…). W każdym razie jeśli zastanawiacie się, co stało się z pewnymi opcjami – czy zniknęły czy ewoluowały w coś innego – służę pomocą! Z artykułu dowiecie się m.in. jak dodać linka na Instastory, co z opcją muzyka na Instagramie w Polsce oraz gdzie podziała się funkcja udostępniania postów w relacji.

nowosci-na-instagramie

Muzyka na Instagramie dostępna w Polsce

Nie wiem jak Was, ale mnie okrutnie denerwowało, kiedy chciałam obejrzeć zagraniczny filmik z dźwiękiem a jedyne co mogłam włączyć to powiadomienie ”Muzyka na Instagramie w Twoim kraju jest niedostępna”. Niestety tyczyło się to też filmików, w których ktoś coś mówi, a muzyka jest tylko dodatkiem. Cóż za wykluczenie!

No więc… ptaszki ćwierkają, że możliwość dodawania muzyki na Instagram Stories wjeżdża na polski Instagram i to na poważnie! Posiadacze iPhone’ów się ucieszą, gdyż muzyka w relacjach powinna być już dostępna w aplikacji na iOS. Posiadacze Androidów jeszcze nie widzą zmian, ale… stay tuned!

Jak dodać muzykę do relacji na Instagramie?

1. Wchodzicie na Relację.
2. Dodajecie lub robicie dowolne zdjęcie, wideo lub grafikę.
3. Klikacie w naklejki lub ikonkę muzyki.
4. Jeśli kliknęliście w naklejki – wybieracie naklejkę “Muzyka”.
5. Wybieracie utwór.
6. Gotowe! Klikając w utwór, możecie zmienić wyświetlanie na button bez okładki płyty.

Zniknął Swipe Up na Instagram Stories? Teraz zrobisz to za pomocą naklejki!

Gdzie się podział tak zwany “Swipe Up” czyli udostępnianie linków w relacji za pomocą przesuwania ekranu? Otóż, Instagram rezygnuje z funkcji „swipe up” na rzecz… naklejek!

Swipe Up mieli tylko twórcy, posiadający ponad 10k obserwujących. Instagram miał przyznać naklejki na razie tylko tym użytkownikom, którzy mają włączoną obecnie na koncie opcję Swipe Up, ale… coraz więcej użytkowników bez niej widzi możliwość jak udostępniania linka w relacji na instagramie za pomocą naklejki (na przykład ja na swoim prywatnych koncie).

Osobiście oceniam tę zmianę na plus. Naklejka się wyróżnia, możemy ją osadzić w różnych miejscach naszego kafelka, dać go w tekście, podkreślić. Widać, w jaki link klikamy.

Niestety – w postach na osi czasu nadal linki są nieaktywne. Warto o tym przypomnieć, bo do teraz widzę twórców i marki, którzy wklejają długie linki do swoich treści (chcąc wejść na stronę, trzeba by go sobie… przepisać. A kto by się w to bawił?) Pamiętajcie o tym, promując również posty z poziomu Menadżera Reklam i osadzając ten sam post na Facebooku i Instagramie!

Jak dodać link na Instastory?

1. Wchodzicie na Relację.
2. Dodajecie dowolne zdjęcie lub grafikę.
3. Wchodzicie w naklejki.
4. Wybieracie opcję: LINK.
5. Wpisujecie URL strony.
6. Gotowe. Klikając na naklejkę możecie zmienić jej kolor.

Udostępnianie postów na Stories

Kiedyś, by udostępnić post w relacji, swój lub innego użytkownika, wystarczyło przy poście kliknąć na ikonę samolocika z papieru (opcja Wyślij do). Obecnie tym sposobem można udostępnić dany post tylko w konwersacji. Chodziły pogłoski, że Instagram zrezygnuje z udostępniania postów w Instagram Stories na dobre, jednak pojawiła się inna opcja w postaci… tak, dobrze myślicie – naklejki.

Jak udostępnić post w relacji na Instagramie?

1. Dodajecie dowolne zdjęcie lub grafikę, tak jak w przypadku linka.
2. Klikacie w naklejkę.
3. Wybieracie “Udostępnij ponownie” (eng. reshare).
4. Wybieracie post (ostatnio oglądane, zapisane i swoje).
5. Gotowe!

Captions na Instagram Stories, czyli na co warto czekać

Osobiście nie mogę się doczekać, aż do Polski dotrze opcja automatycznego dodawania napisów do filmików w postaci – uwaga, będzie to szokujące – NAKLEJKI! Ręczne dodawania napisów do każdego kafelka jest bardzo uciążliwe dla wielu twórców. Niestety – wiele osób ogląda Stories bez dźwięku, więc dodawanie transkrypcji jest wręcz obowiązkowe, jeśli chcemy docierać do odbiorców.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Dajcie znać, czy te opcje się u Was pojawiły!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!