Jak promować blog? Poznaj sposoby na zwiększenie ruchu na blogu firmowym
“Nawet najlepiej napisany artykuł będzie bezużyteczny, jeśli nikt go nie przeczyta” – to jedno z najczęściej powtarzanych haseł w świecie content marketingu. Odnosi się ono także do działań blogowych, szczególnie tych prowadzonych przez firmy, które chcą budować wizerunek swojej marki lub zwiększać liczbę użytkowników odwiedzających stronę internetową przedsiębiorstwa. Jak promować blog, aby spełniał on założone cele? Sprawdź, gdzie promować blog firmowy w sieci!
1. Pozycjonowanie bloga – jak wypromować blog?
Jeśli w wyszukiwarce Google wpisałeś hasło “jak promować blog” i trafiłeś na ten tekst, to wiedz, że taki był mój cel. Aby był on możliwy do osiągnięcia, konieczna jest współpraca Content Managera, który tworzy treść, ze specjalistą SEO, zajmującym się pozycjonowaniem. Zapewne słyszałeś już o tym, ale jeśli nie – zapraszam do przeczytania artykułów na naszym blogu dotyczących pozycjonowania stron.
Czy promowanie bloga firmowego za pomocą SEO jest skuteczne i opłacalne? Tak! Świadczymy tę usługę nie tylko dla klientów, ale także wewnętrznie – dla bloga naszej agencji, którego właśnie czytasz. Jak to działa?
Wyobraź sobie, że z wyszukiwarki Google trafia na ten artykuł osoba, która szuka wsparcia w promocji bloga lub w jego prowadzeniu. Oczywiście może zawartą w tym tekście wiedzę wykorzystać samodzielnie, ale może być też inaczej – nie każdy ma chęci lub możliwości do prowadzenia działań marketingowych. A szczególnie, gdy zależy mu na ich jakości oraz na tym, aby przyniosły one spodziewany efekt.
Jeśli taka osoba przeczyta ten artykuł i będzie potrzebowała wsparcia agencji marketingowej, jest duża szansa, że będziemy mogli jej pomóc. Podobnie może być w przypadku promowania bloga dla każdego innego biznesu. Przykładowo:
1. Firma zajmująca się świadczeniem usług IT dla sektora B2B w swojej ofercie posiada m.in. tworzenie systemów CRM.
2. Pozycjonowanie może być realizowane dwutorowo – na frazy produktowe (m.in. “System CRM” i “CRM dla B2B”) oraz zapytania typu “Jaki system CRM wybrać?”.
3. Zapytanie “Jaki system CRM wybrać” to idealny temat na artykuł, który następnie może zostać wypozycjonowany.
4. Dzięki treści tekstu użytkownik dowie się, na co zwracać uwagę przy wyborze systemu oraz od razu zostanie mu udostępnione rozwiązanie, którego szuka – czyli CRM firmy, która stworzyła artykuł.
Oczywiście nie będzie stuprocentowej pewności, że użytkownik skorzysta z oferty. Do tego jeszcze daleka droga. Natomiast znacząco zwiększa to szanse, że czytelnik stanie się w klientem.
2. Jak promować blog? Komunikacja w social media – LinkedIn i Facebook
A może czytasz ten artykuł, ponieważ obserwujesz kanały social media, w których został on udostępniony? To druga i niemniej efektywna możliwość promowania bloga. Portale społecznościowe są obecnie potężnym medium (z danych wynika, że sam Facebook odwiedza miesięcznie 2,8 miliarda użytkowników). Z tego względu są na tak szeroką skalę wykorzystywane w działaniach marketingowych.
Komunikacja na profilach firmowych na LinkedIn lub Facebooku umożliwia zbudowanie zaangażowanej grupy odbiorców, którzy zapoznają się z publikowanymi treściami. Doskonałym uzupełnieniem postów jest udostępnianie na tablicy artykułów z bloga firmowego. Osoby obserwujące profile firmy w social media mogą dzięki temu na bieżąco dowiadywać się o nowych artykułach, a przekierowania z portali społecznościowych zwiększają ruch na stronie internetowej.
Największa synergia jest między blogiem a Facebookiem oraz LinkedInem. Oba portale stawiają na content i posiadają narzędzia, które ułatwiają udostępnianie artykułów. Szczególnie widoczna jest synergia bloga firmowego z LinkedIn, który jest najlepszą platformą do komunikacji B2B. Użytkownicy LinkedIn oczekują wiedzy i merytoryki przedstawionej w przystępnej formie, a w takie potrzeby idealnie wkomponowuje się blog firmowy.
3. Płatne kampanie reklamowe – Facebook Ads i LinkedIn Ads
Promować blog można również za pomocą kampanii reklamowych Facebook Ads i LinkedIn Ads. To szczególnie korzystne, gdy z treścią artykułu chcesz dotrzeć do nowych użytkowników, którzy nie śledzą jeszcze komunikacji Twojej firmy. O tajnikach i dobrych praktykach realizacji kampanii Facebook Ads czy LinkedIn Ads przeczytasz w tekstach naszych specjalistów ds. social media.
Mechanizm działania jest w tym przypadku podobny, co w podanym powyżej przykładzie z SEO:
1. Internetowa księgarnia na swoim blogu firmowym tworzy artykuł “Najlepsze premiery nadchodzącego roku – sprawdź, czego nie możesz przegapić!”.
2. Artykuł jest promowany w social mediach, które umożliwiają targetowanie kampanii do użytkowników zainteresowanych czytelnictwem.
3. Osoby przekierowane na podstronę blogową, poza przeczytaniem treści wpisu, mogą także zostać zaproszone do złożenia przedpremierowych zamówień z niższą ceną – jeśli zapiszą się do newslettera.
4. Newslettery
I w ten sposób płynnie przechodzę do zagadnienia, jakim są newslettery.
Wracając do przykładu, którym zakończyłem poprzedni nagłówek: jeśli dany użytkownik po przeczytaniu wpisu blogowego zapisze się do newslettera, aby odebrać zniżkę na zakupy w sklepie, to jest to sytuacja win-win. Zyskuje klient, który zaoszczędzi pieniądze, oraz internetowa księgarnia, która będzie mogła wysyłać maile do użytkownika.
Co może znaleźć się w treści newsletterów? Między innymi odnośniki do kolejnych artykułów na blogu. To pozwala promować sam blog i tym samym zwiększać ilość użytkowników go czytających.
5. Dostarczaj wartościowy content!
Właściwie to od tego punktu powinienem zacząć ten artykuł, ale uznałem, że bardzo dobrze pasuje on także jako puenta. Zastanawiasz się jak promować blog? W takim razie głównym celem każdego artykułu powinno być merytoryczne i angażujące opracowanie danego tematu. Treść jest bardzo ważna – każdy z nas szukając informacji w sieci chce jak najszybciej znaleźć artykuł, który precyzyjnie odpowiada na nasze pytania.
W ten sposób działa pozycjonowanie bloga, ale też i publikowanie artykułów w social media. Jeśli użytkownikowi spodobają się treści artykułów udostępnianych na fanpage’u, istnieje duża szansa, że w przyszłości także zechce znaleźć tam odpowiedzi. A to już połowa sukcesu do stworzenia zaangażowanej społeczności skupionej wokół bloga lub bloga i mediów społecznościowych.
Pamiętaj – treść jest ważna, ale odpowiednie jej przedstawienie również! Co, oprócz wysokiego poziomu merytorycznego, świadczy o wartościowym contencie?
– Infografiki i grafiki, obrazujące zagadnienia przedstawione w artykule.
– Wylistowania i pogrubienia, ułatwiające czytanie i wyselekcjonowanie najważniejszych informacji.
– Odwołania do innych źródeł czy danych liczbowych, na podstawie których powstał dany materiał.
– Przejrzysta struktura tekstu – podział na nagłówki oraz odpowiednie zakresy tematyczne.
Jak promować blog? Twórz wartościowy content i połącz go z innymi działaniami marketingowymi!
Gdzie promować bloga firmowego? Najlepsze efekty uzyska się oczywiście z wykorzystaniem wszystkich powyższych źródeł – ale nie jest to jedyne rozwiązanie. Najważniejsze jest przeanalizowanie dostępnych możliwości, określenie potencjału bloga, a następnie wybranie odpowiednich metod jego promocji. Jednym słowem potrzeba strategii content marketingowej oraz określenia celów, które mają zostać zrealizowane za pomocą bloga firmowego.
Pozyskuj Klientów dzięki wysokiej jakości treściom!
Inwestycja w blog firmowy może przynieść Twojej firmie wymierne korzyści. Połącz tworzenie wysokiej jakości artykułów z promocją bloga w internecie – w social media, z wykorzystaniem pozycjonowania lub też obu tych rozwiązań jednocześnie. To umożliwi Ci zbudowanie eksperckiego wizerunku Twojej firmy oraz pośrednio zwiększenia poziomu konwersji!
Polecamy również: