Google rezygnuje z dopasowania BMM – najnowsza aktualizacja Google Ads

0 napisany przez Kinga Gołębiewska, 09 lutego 2021

Na początku lutego Google ogłosiło, że rezygnuje z dopasowania BMM (Broad Match Modifier), potocznie nazywanym dopasowaniem z modyfikatorem. Czy zostanie on zastąpiony nowym typem dopasowania? I tak, i nie.

Google Ads - modyfikator BMM

Na czym polega zmiana w dopasowaniu BMM?

Po ogłoszeniu aktualizacji, na grupach związanych z branżą marketingu internetowego zawrzało. Sami marketerzy uwielbiają demonizować zmiany wprowadzane przez giganta z Doliny Krzemowej, upatrując w nich próbę wyłudzenia większego budżetu reklamowego na kampanie Google Ads. I ta zmiana na pierwszy rzut taką się wydawała – mogliśmy poczuć macki Google sięgające coraz głębiej do naszych portfeli. Szczególnie, gdy połączymy ją z faktem coraz mniejszej widoczności słów kluczowych w raporcie wyszukiwanych haseł. Jednak po głębszym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że może ona uprościć zarządzanie kontami reklamowymi.

Od lutego 2021 dopasowanie do wyrażenia (Phrase Match) będzie uwzględniało zapytania, które mogły zostać wygenerowane przez słowa kluczowe z modyfikatorem. Ma ono do końca lipca 2021 roku całkowicie zastąpić dopasowanie z modyfikatorem. Co wydaje się kluczowe w tej zmianie, będzie to dotyczyło tylko części zapytań. W praktyce nowy typ dopasowania do wyrażenia będzie uwzględniał kolejność słów, jeżeli będzie miało to istotny wpływ na ich znaczenie.

Od teraz obydwa dopasowania będą mieć jednakowy sposób dopasowania się do zapytań użytkowników i będą prowadzić do wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania, które zawierają znaczenie Twojego słowa kluczowego.

Na stronach pomocy Google możemy znaleźć przykład z firmą oferująco przeprowadzki z Warszawy do Gdańska. Zapytania “firma przeprowadzki z Warszawy do Gdańska”, “tanie przeprowadzki z Warszawy do Gdańska” spowodują wyświetlenie reklamy, ale już zapytanie “tanie przeprowadzki z Gdańska do Warszawy” nie będzie generować wyświetleń reklam, ponieważ znaczenie słowa kluczowego zostało zmienione.

Modyfikator BMM - Google Ads

Jak po zmianach będzie wyglądać dopasowanie do zapytań użytkowników?

Dopasowanie z modyfikatorem Zapytania, które przestaną być pokrywane po zmianach
+najlepsze +buty najlepsze ceny butów dla nastolatków
+zestaw +kosmetyków zestaw toreb do pakowania kosmetyków
+używane +drukarki używane tonery do drukarki

 

Dopasowanie do wyrażenia Zapytania, które spowodują wyświetlenia po zmianach
“ferie nad bałtykiem” ferie zimowe nad bałtykiem
“buty damskie” damskie buty w rozmiarze 37
“film dla dzieci” film animowany dla dzieci

Co się stanie ze słowami kluczowymi w dopasowaniu z modyfikatorem?

Możliwość dodawania do kampanii słów z modyfikatorem utracimy w lipcu 2021. Od połowy lutego nadal będziemy mogli korzystać z obydwóch dopasowań, ale ich zakres wyszukiwań będzie modyfikowany. Google daje nam długi czas na przyzwyczajenie się do zmian i wprowadzenie ich na konta. Jeżeli na kontach będziemy mieć dodane słowa w dopasowaniu BMM, pozostaną one aktywne i będę generować wyświetlenia w zmienionym zakresie – wyszukiwania pokryją się z nowym zakresem dopasowania do wyrażenia.

Google poinformowało również, że ta zmiana nie będzie miała wpływu na wynik jakości słów kluczowych. Warto jednak zauważyć, że jeżeli przekonwertujesz słowa kluczowe z modyfikatorem na dopasowanie do wyrażenia, statystyki skuteczności słów kluczowych nie zostaną przeniesione do nowych wystąpień tych słów kluczowych.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Dlatego Google nie wymaga od Nas podejmowania żadnych pilnych zmian na kontach. Jedynie chodzi o zmianę przyzwyczajeń i postrzegania zakresu wyszukiwań dopasowania do wyrażenia, abyśmy dodając słowo kluczowe do konta zdawali sobie sprawę, jakie wyszukiwania spowoduje. A jak doskonale wiemy, nasza praca w marketingu internetowym polega w dużej mierze na przewidywaniu zapytań użytkowników, na które odpowiada nasza reklama, a za nią produkt czy usługa. Słowo kluczowe to swoisty generator wyświetleń reklam.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Kinga Gołębiewska

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii PPC. Dla niej kampanie to nie tylko praca - to pasja, dająca możliwość kreowania wizerunku firmy w internecie. Wykorzystuje swoją wiedzę z zakresu Facebook Ads i Google Ads, aby osiągnąć efekt synergii pomiędzy prowadzonymi kampaniami i generować jak najwyższe współczynniki konwersji dla klientów. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w trakcie szkoleń, na których pomaga uczestnikom zrozumieć zasady działania marketingu w internecie. Wolny czas uwielbia spędzać na długich, górskich spacerach wraz z całą rodziną. Fanka serialu Friends, który może oglądać bez końca.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!