Jakie narzędzia analityczne wdrożyć przed startem kampanii Google Ads?
Skuteczna strategia działań marketingowych powinna opierać się na twardych danych, a nie przeczuciu. Dlatego jeśli chcesz rozpocząć działania reklamowe Google Ads, pamiętaj, aby mierzyć efektywność prowadzonych kampanii. O tym jakie narzędzia pozwolą Ci to zrealizować, dowiesz się z mojego artykułu.
Analityka internetowa – dlaczego jest ważna?
Najprościej ujmując, analityka internetowa to zbiór procesów i narzędzi, które pozwolą Ci ocenić, w jaki sposób użytkownicy zachowują się na Twojej stronie. Patrząc na zagadnienie bardziej szczegółowo, dzięki analityce dowiesz się:
– ile osób odwiedza Twoją stronę;
– kto – z uwzględnieniem takich kryteriów jak: wiek, płeć, dane demograficzne;
– jakimi kanałami użytkownicy docierają na stronę;
– czego szukają – jakie strony przeglądają, ile czasu na nich spędzają;
– w jaki sposób się zachowują – czy wysyłają zapytanie, dokonują zakupu.
To tylko kilka wybranych obszarów, o których informacji dostarcza nam analityka internetowa. Gromadzenie powyższych danych jest podstawą do analizy, a następnie do planowania i podejmowania właściwych działań w kontekście rozwoju biznesu. Jakie narzędzia wdrożyć?
Google Tag Manager i wdrożenie kodów marketingowych
Google Tag Manager (GTM) to narzędzie, które ułatwia dodawanie kodów marketingowych na witrynę, ale nie służy do zbierania danych. Dzięki nim możesz śledzić zachowanie użytkowników. Dużym atutem narzędzia jest możliwość dodawania kodów bez zmiany kodu źródłowego strony. Przyspiesza to cały proces, ponieważ we wdrażanie zmiennych nie musisz angażować programisty – wszystkie kody marketingowe możesz wprowadzać sam, bezpośrednio z panelu Tag Managera.
Google Analytics i konfiguracja celów
Google Analytics to jedno z najbardziej popularnych (bezpłatnych) narzędzi, którego wdrożenie powinno być absolutną podstawą. Informacje dostarczane przez Analytics prezentowane są w następujących, podstawowych grupach raportów: odbiorcy, zachowanie, pozyskiwanie ruchu oraz konwersje. Te ostatnie są ważne, zwłaszcza w kontekście stron o charakterze leadowym. Konfiguracja celów (konwersji) pozwala ocenić, czy użytkownicy zachowują się w określony sposób na stronie. Jest podstawą do wyciągnięcia wniosków o tym, czy odbiorcy odnajdą się na niej i czy wykonują określone czynności (np. wysyłają formularz kontaktowy). Pamiętaj, że sprowadzenie ruchu na stronę to jedno, ale to użyteczność witryny wpływa na (pożądane przez Ciebie) zachowania użytkowników.
Połączenie konta Google Ads z kontem Google Analytics
Jeśli myślisz o rozpoczęciu kampanii reklamowej, założenie konta Google Ads to oczywista oczywistość! Warto jednak pójść krok dalej i połączyć konta Google Ads i Analytics. Dzięki temu rozwiązaniu możesz śledzić zachowania użytkowników, którzy kliknęli w Twoją reklamę. To jedna z kluczowych informacji, która pozwoli Ci ocenić, czy prowadzone działania przynoszą oczekiwany zwrot z inwestycji.
Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.
Co zyskujesz dzięki wdrożeniu analityki?
Przede wszystkim poznasz, które działania są najskuteczniejsze dla Twojego biznesu. Dowiesz się też, kim są użytkownicy odwiedzający Twoją stronę, a dzięki temu będziesz mógł bardziej precyzyjnie zdefiniować grupę docelową, do której chcesz kierować swoją ofertę. Dzięki danym analitycznym będziesz więc wiedział, które produkty/usługi sprzedają się najlepiej i jednocześnie poznasz preferencje oraz potrzeby swoich klientów. Reasumując, poprawnie wdrożone narzędzia i umiejętna analiza danych to klucz do skutecznej strategii, która pomoże Ci zyskać klientów oraz zwiększyć sprzedaż.
Polecamy również: