5 zmian w AdWords, dzięki którym sprzedaż rośnie
W ciągu ostatnich dwóch lat w Google AdWords pojawiło się sporo ważnych z biznesowego punktu widzenia nowości. Jak działają i co z nich wynika?
Wszystko płynie – szczególnie w marketingu internetowym. W ostatnich dwóch latach Google wprowadziło sporo nowości w AdWords. Niektóre z nich mają spory wpływ na efektywność prowadzonych kampanii. Mają więc kluczowe znaczenie dla celów stawianych przed działami marketingu. Oto pięć, które uważam za najważniejsze.
#1. Google Merchant Center
Zasada jest prosta: po wpisaniu frazy kluczowej (np. „szklanki do latte”) obok wyników wyszukiwania pojawiają się zdjęcia samych produktów (w tym wypadku rzeczonych szklanek). Co ważne – z cenami. Po kliknięciu przechodzimy na podstronę produktu gdzie możemy od razu go kupić. Proste.
No właśnie – proste. Dzięki temu, że klient widzi od razu i produkt i cenę może wybrać najlepszą dla siebie ofertę zanim kliknie w reklamę. A w AdWords płacimy, jak wiadomo, za kliknięcie. Kiedy przejdzie do sklepu, jest już zdecydowany.
Ze wstępnych badań prowadzonych przez naszą firmę wynika, że kampanie prowadzone z wykorzystaniem Google Merchant Cenetr mają o 56% niższy współczynnik CTR oraz 63% wyższy współczynnik konwersji.
Efekt? Dzięki Google Merchant Center, przy takim samym budżecie, możemy wygenerować wyższą sprzedaż.
Więcej o Google Merchant Center:
Kampanie produktowe rozwijają skrzydła
Google Merchant Center w Czechach
Kampanie produktowe na wyższym poziomie
#2. Nacisk na urządzenia mobilne
Kto z nas nie korzysta z telefonu w innym celu niż dzwonienie? Sprawdzanie poczty, Facebook, czytanie wiadomości w drodze do domu to już norma. Co raz częściej też dokonujemy zakupów.
Wiem po sobie, jeszcze 2 lata temu nawet nie pomyślałabym, że tak ważną czynność jak zakup nowego wózka lub kompletu porcelany można zrobić z poziomu iPada. Teraz to dla mnie norma. Tak samo w Google AdWords – coraz większy nacisk jest kładziony na urządzenia mobilne.
I to na kilku poziomach. Po pierwsze – łatwiejszy dostęp do statystyk. A po drugie i znacznie ważniejsze – możliwość konfiguracji reklam z preferencją urządzeń. W prosty sposób możemy dotrzeć z odpowiednimi komunikatami do osób dokonujących wyszukiwań przez smartofna. Odpowiednio przygotowana reklama, rozbudowana o przycisk Połącz pozwoli nam zwiększyć efektywność kampanii.
W jaki sposób? Jeśli klient szuka konkretnej usługi, np. taksówki, nie musi wchodzić na stronę www. Wystarczy, że kliknie przycisk połącz i zadzwoni.
Efekt? Dzięki dostosowaniu reklam do potrzeb urządzeń mobilnych koszt pozyskania takiego telefonu jest niższy.
#3. Rozszerzenia
Zupełnie nowa funkcjonalność pojawiła się także w rozszerzeniach reklam. Teraz oprócz linków do podstron czy numeru telefonu możemy pochwalić się naszą popularnością w mediach społecznościowych. Pozwalają na to rozszerzenia społecznościowe, które pokazują liczbę obserwatorów na Google+ pod naszą reklamą.
Zalogowani użytkownicy mogą zobaczyć, że ktoś z ich znajomych już lubi naszą firmę, co może być dodatkową zachętą do kliknięcia w reklamę. Statystycznie rozszerzenie społecznościowe przyczynia się do wzrostu CTR o 5-10%.
(źródło)
Od czerwca 2013 roku możemy pochwalić się pozytywnymi opiniami wystawionymi przez naszych klientów. Niestety, na razie tylko w języku angielskim, ale zapewne jak w przypadku Google Merchant Center w końcu doczekamy się wersji dla Polski (źródło).
Dzięki rozszerzeniom społecznościowym i opiniom możemy nie tylko przyciągać do strony więcej klientów, ale też korzystać z efektu referencji. O co chodzi? Otóż badania pokazują, że opinie innych są kluczowym czynnikiem decyzyjnym nawet dla połowy kupujących.
Efekt? Rozszerzenia reklam AdWords to wyższa sprzedaż przy takich samych nakładach.
Więcej o rozszerzeniach:
Rozszerzenia w AdWords – jak to działa?
#4. Nowe formy kampanii
Tu moją największą uwagę przyciągnęła nowy typ kampanii – kampania w wyszukiwarce z rozszerzeniem na sieć reklamową. Ten typ kampanii pojawił się na jesień 2013 roku. Od tego czasu, już nie trzeba uruchamiać całej dużej kampanii kontekstowej, aby rozszerzyć zasięg reklam naszego klienta.
Nie trzeba także główkować nt. podziału budżetu, gdy reklamą w sieci reklamowej chcemy się tylko wesprzeć. To również dobra forma poszukiwania nowych klientów, gdy liczba wyszukiwań z wyszukiwarki jest dla nas mało satysfakcjonująca.
Wstępne testy Google tego typu kampanii dały następujące rezultaty:
- wzrost CTR o 35%
- wzrost liczby konwersji o 10-15% w porównaniu z kampania prowadzonymi tylko w sieci wyszukiwania
- spadek kosztu pozyskania klienta o 35%
Dane mówią same za siebie. Dzięki takim kampaniom można budżet przeznaczany na działania marketingowe w sieci wykorzystywać efektywniej.
Efekt: więcej zapytań ofertowych lub wyższa sprzedaż bez dodatkowych kosztów.
Źródło: http://adwords.blogspot.com/2013/11/select-new-better-performing-campaign.html
#5. Nowy interfejs i Karta Możliwości
Wydawać by się mogło, że zmiany w wyglądzie i funkcjonalności są mało istotne, w końcu one nie wpływają na skuteczność naszych kampanii. A jednak: przyjemniejszy wygląd, łatwość w nawigacji, to też większy komfort pracy.
Zmianą uległa też Karta Możliwości. W listopadzie 2014 roku, po 4 latach funkcjonowania tej karty Google AdWords wdrożył jej nowy interfejs. Nowa organizacja Karty Możliwości pozwala na szybszą i łatwiejszą decyzję, które zmiany dodać do kampanii (źródło).
Obok standardowych propozycji jakie zwykle mogliśmy znaleźć na tej karcie pojawiły się m.in propozycje związane z:
dostosowywaniem stawek wg lokalizacji, obniżaniem stawek CPC w kampaniach z ograniczony budżetem, tworzeniem nowych grup reklam na podstawie dodanych fraz.
Zmiany wydają się być kosmetyczne, ważne jedynie z punktu widzenia kogoś, kto prowadzi kampanie. A jednak – pozwalają na lepszą organizację pracy nad kampanią. Lepsza organizacja pracy oznacza mniejszą ilość czasu potrzebną na każde z działań optymalizacyjnych. Dzięki temu można dodatkowo pogłówkować nad tym, co zrobić, żeby działania przynosiły więcej zapytań ofertowych czy sprzedaży.
Efekt: nowy interfejs to pośrednio wyższa sprzedaż lub więcej zapytań ofertowych.
Nowości, dzięki którym rośnie sprzedaż
Jak widać, Google AdWords nie przespał 2 ostatnich lat. Nowe zmiany podążają za najważniejszymi trendami w internecie (np. rewolucja mobilna, wzrost popularności portali społecznościowych).
Nowości pojawiające się na kontach AdWords sprawiają, że linki sponsorowane stają się nowoczesnym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta. A to przekłada się na wyższą sprzedaż. Warto być na czasie i każdemu usprawnieniu lub zmianie się przyjrzeć pod kątem naszej kampanii. Może właśnie nowe rozwiązanie sprawi, że wzrośnie w naszej firmie liczba zamówień.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Które z opisanych przeze mnie zmian uważacie za najlepsze z biznesowego punktu widzenia?
Polecamy również: