5 powodów, dla których Twoja firma powinna prowadzić działania na TikToku

0 napisany przez Paulina Rapacz, 02 listopada 2021

Jedno z najczęściej zadawanych pytań w ciągu ostatnich miesięcy brzmi: “Czy warto robić marketing na TikToku?”. Większość marketerów odpowie podobnie: to zależy, jednak znacząca część argumentów przemawia na korzyść tej platformy. Poznaj 5 powodów, dla których Twoja firma powinna prowadzić działania na TikToku.

5 powodów, dla których Twoja firma powinna robić marketing na Facebooku

TikTok został uznany za najszybciej rozwijającą się platformę mediów społecznościowych wszechczasów. Świadczy o tym fakt, że znalazł się na liście jednej z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie w ciągu ostatnich dwóch lat.

Aplikacja odnotowała największy wzrost pobrań podczas pandemii COVID-19, ponieważ wielu użytkowników znalazło czas na zapoznanie się z platformą. Liczby są tym bardziej imponujące, gdy porównamy je do innych aplikacji. Instagramowi zajęło sześć lat, aby uzyskać taką samą liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie, jaką TikTok zdołał osiągnąć w niecałe trzy lata.

Marketerzy widzą duży potencjał w TikToku, ponieważ bazuje na formacie wideo i umożliwia szybkie tworzenie autentycznych treści jedynie za pomocą smartfona. Charakter aplikacji pozwala na utrzymanie zaangażowania użytkowników przez stosunkowo długi czas. Użytkownicy w Polsce spędzają średnio na TikToku 68 minut dziennie! Dlaczego tę uwagę warto wykorzystać na treści Twojej marki? Poznaj 5 najważniejszych powodów!

Rosnąca liczba zaangażowanych odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami

“TikTok używają dzieci” to jeden z najczęściej słyszanych argumentów. Warto przyjrzeć się danym polskich użytkowników, aby zweryfikować jego prawdziwość.

Agencja Open Mobi między 26 września a 12 października 2019 roku przeprowadziła raport, z którego wynika, że 53% użytkowników jest w wieku 11-13 lat, a 21% ma 14-17 lat. Zestawiając to do aktualnych danych ogólnoświatowych, 35% użytkowników TikToka to ludzie między 19 a 29 rokiem życia. Co oznacza, że nie tylko rośnie liczba użytkowników, ale także ich wiek.

Będąc obecnym ze swoją marką na tej platformie, zaczniesz budować jej świadomość już na wczesnym etapie ścieżki klienta, a angażujące treści staną się działaniami inicjującymi sprzedaż. Warto mieć na uwadze, że podejmując działania marketingowe na TikToku teraz, otwierasz się również na nową grupę docelową, która stanie się Twoim klientem w przyszłości.

Możliwość budowania unikalnego wizerunku Twojej marki

TikTok wyróżnia się niestandardowym formatem treści, który jest jednocześnie bardziej autentyczny i angażujący. Filmy można tworzyć stosunkowo szybko i bez budżetu. Punktem wyjścia do zyskania nowych odbiorców jest śledzenie modnych hashtagów, angażowanie się w najnowsze memy i stosowanie ich w swojej marce. Korzystaj z wbudowanych filtrów, efektów, bitów dźwiękowych i narzędzi do edycji, aby tworzyć i udostępniać autentyczne treści.

Organiczny zasięg na TikToku ma bardzo duży potencjał, dlatego jeśli Twoje treści rezonują z odbiorcami i są zgodnie z zasadami platformy, możesz szybko zyskać popularność. Umieszczanie tutaj informacji o Twojej firmie po prostu nie zadziała, konieczne jest tworzenie treści. Jeśli Ty ani Twoi pracownicy nie czują tego formatu, oddaj tworzenie materiałów w ręce ambasadorów!

Zróżnicowane możliwości wykorzystania platformy do promocji Twojej marki

Promocję na TikToku można dostosować do Twoich potrzeb oraz specyfiki Twojej firmy. Jakie formy obecności można brać pod uwagę?

1. Stworzenie własnego profilu biznesowego i publikować własne filmy za pośrednictwem swojego kanału, tak jak Francuskie Perfumy.

2. Nawiązywać współpracę z twórcami, aby pokazywać swoje produkty i promować je wśród szerszej publiczności jak lokowanie Primarku.

3. Wykorzystać możliwość płatnej kampanii na TikToku, aby docierać do określonych użytkowników. Warto przewidzieć budżet na te działania niezależnie od sposobu obecności marki na TikToku.

Wiele marek łączy prowadzenie własnych kanałów i współpracę z influencerami, aby rozpowszechniać treści wśród szerszej publiczności i budować społeczny dowód słuszności.

TikTok staje się platformą do kreowania trendów i podejmowania decyzji zakupowych

Raporty wskazują, że użytkownicy TikToka najczęściej kupują ubrania oraz kosmetyki. Kolejną grupą produktów jest jedzenie, w tym najczęściej słodycze i napoje. Prowadząc firmę w wymienionej wyżej branży, masz szansę na wykorzystanie obecnych trendów i szybką konwersję.

Jednak jeśli Twoja marka nie znajduje się w żadnej z poniższych kategorii, nie warto swojej obecności tam przekreślać. Kluczem jest kreatywne podejście i angażujące formaty – jeśli masz pomysł na przedstawienie w ten sposób swojej marki, nie warto się powstrzymywać.

źródło: TikTok Report od indaHash

Niski koszt płatnych kampanii

Możliwość prowadzenia płatnych kampanii na TikToku pojawiła się na rynku polskim niedawno. Mała liczba osób wykorzystujących tę aplikację do działań marketingowych, a jeszcze mniejsza liczba reklamodawców powoduje, że kampanie osiągają bardzo dobre wyniki najniższym kosztem, w zestawieniu do innych kampanii Paid Social.

TikTok, tak samo jak na pozostałych mediach społecznościowych, daje możliwość wyboru celów i formatów naszych reklam. Warto rozpocząć od zdefiniowania celów obecności naszej marki na tej platformie, aby następnie określić trafnie cele kampanii.

U jednego z naszych klientów rozpoczęliśmy płatne kampanie z początkiem października. Konto jest prowadzone od sierpnia w sposób organiczny, a treści tworzą ambasadorzy. Celem płatnej kampanii jest zwiększenie zaangażowania na profilu oraz dotarcie do nowych odbiorców, a w kolejnych krokach konwersja na stronę. Poniżej najbardziej aktualne dane z okresu prowadzenia kampanii. Średni koszt dotarcia do 1000 odbiorców utrzymuje się na poziomie 0,40 zł!

Poznałeś już najbardziej istotne argumenty dotyczące prowadzenia działań na TikToku i zastanawiasz się, od czego zacząć? Zacznij od rozpisania strategii. Każdy kanał komunikacji to inwestycja czasu, a często budżetu. Warto zdefiniować cele, założenia, pomysły na content i sposoby mierzenia efektywności podejmowanych działań. Warto mieć w tym wszystkim na uwadze główną myśl platformy: “Don’t make ads. Make TikToks”.

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post

    O autorze:

    Paulina Rapacz

    Zajmuje się marketingiem internetowym na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Prowadzi efektywną komunikację marek na Facebooku, Instagramie i LinkedInie, która łączy w sobie strategiczne podejście oraz wyróżniające kreacje. Wyznaczone cele realizuje również poprzez kampanie Social Ads, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Podchodzi do działań marketingowych holistycznie, dostosowując działania na wielu obszarach ekspozycji marki w sieci. Koneserka spontanicznych city breaków, tenisa, narciarstwa, zdjęć na Instagram oraz słuchania podcastów podczas jazdy na rowerze.
    Sprawdź

    PODCAST: Kiedy zabrać się za przygotowania podstrony pod Black Friday

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!