4People i Google dla branży deweloperskiej

0 napisany przez red., 07 listopada 2014

Dzięki reklamie w sieci czas sprzedaży mieszkania skrócić można z dziesięciu do siedmiu miesięcy. Jak to zrobić? Tego mogli dowiedzieć się deweloperzy, którzy odwiedzili katowickie Rondo Sztuki 6 listopada.

reklama google

Każdy, kto kiedykolwiek próbował sprzedać mieszkanie wie, że nie jest to proste. Co jednak powiedzieć o firmie, która musi znaleźć nabywców na mieszkań kilkadziesiąt? Agencja 4People i Google wspólnie postanowili podpowiedzieć deweloperom, którzy chcieliby skrócić czas sprzedaży nieruchomości, jak wykorzystać do tego narzędzia marketingu internetowego.

Sławek Borowy ostrzega

Spotkanie odbyło się w Katowicach, w Rondzie Sztuki, 6 listopada. Wśród zaproszonych znaleźli się czołowi deweloperzy z regionu ale też z Warszawy. Agenda przewidywała cztery prezentacje i mnóstwo rozmów z przedstawicielami zaproszonych firm.

Sławek Borowy ostrzega!

Sławek Borowy ostrzega!

W trakcie pierwszej Sławek Borowy zwrócił uwagę na zagrożenia, jakie związane są z funkcjonowaniem deweloperów w internecie. Opowiedział o tym, jak nieodpowiednia reakcja na pojedynczą, negatywną opinię może wywołać lawinę innych, równie niekorzystnych dla firmy komentarzy.

Jednocześnie jednak pokazał, jak radzić sobie z tego rodzaju zagrożeniami. Podstawowa rada Sławka: nie dać ponieść się emocjom, dać sobie czas na odpowiedź. No i korzystać z narzędzi do monitorowania marki, tych darmowych, jak Alerty Google ale też płatnych.

Więcej o tym, jak dbać o wizerunek marki w internecie poczytacie w artykule Sławka – znajdziecie go tutaj.

Przepis Anny Małeckiej

O tym, że internet jest (mimo zagrożeń opisywanych przez Sławka) tym miejscem, w którym warto być, mówiła Ania Małecka. Przedstawiła ogólny przepis na kampanię dewelopera w sieci. Opowiedziała także o tym, w jaki sposób wykorzystać poszczególne narzędzia (AdWords ale też obecność na Facebooku) do skrócenia czasu sprzedaży pojedynczego mieszkania.

Anna Małecka podpowiada.

Anna Małecka podpowiada.

W wystąpieniu Ani szczególną uwagę zwróciła kwestia dopasowania kampanii do oczekiwań odbiorców. Prosty przykład: lepiej jest emitować reklamy kierowane do osób w ostatnim etapie procesu zakupowego (a więc jej celem jest pozyskiwanie konkretnych leadów) w godzinach wieczornych. To właśnie wtedy osoby kupujące mieszkania wysyłają zapytania ofertowe.

Klienci wg Kasi Pokryszki

Niejako kontynuacją wystąpienia Ani była prezentacja przygotowana przez Kasię Pokryszkę z Google, która na wydarzenie przyjechała aż z europejskiej centrali Google w Dublinie. Kasia zwróciła uwagę na to, jak wiele można dowiedzieć się o klientach dzięki wykorzystaniu danych gromadzonych przez wyszukiwarkę.

Kasia Pokrzycka wyjaśnia.

Kasia Pokrzycka wyjaśnia.

Zaprezentowała kilka prostych sposobów na lepsze poznanie grup docelowych, ich zwyczajów i potrzeb. Zwróciła także uwagę na to, że sposób komunikacji do ludzi planujących zakup mieszkania (tj. głównie w okolicach trzydziestki) powinien uwzględniać ich sposób życia. W tym – intensywne wykorzystywanie przez nich internetu.

Ciekawym elementem wystąpienia Kasi był film pokazujący, jak deweloper z USA wykorzystał dane dostarczone przez serwis Facebook do zindywidualizowania mieszkania pokazowego. Możecie obejrzeć go tutaj:

Treści a la Michał Świech

Do potrzeb potencjalnych klientów odnosił się także w swojej prezentacji Michał Świech. Zwrócił uwagę na to, jak istotne jest w przypadku deweloperów prawidłowe przygotowanie treści na stronę internetową. Opowiedział o tworzeniu person i takiej prezentacji cech oferty, aby w sugestywny sposób pomagały klientom w podjęciu decyzji o wybraniu konkretnej inwestycji.

Michał Świech sugeruje.

Michał Świech sugeruje.

Michał przedstawił także kilka dobrych praktyk związanych z tworzeniem landing page’y prezentujących oferty deweloperów. Pokazał, jakie grafiki sprawdzają się lepiej a z jakich lepiej nie korzystać.

Tutaj znajdziecie artykuł Michała o tym, jak budować landing page w branży b2b.

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

Internet się liczy

Na koniec warto wspomnieć o tym, że w rozmowach kuluarowych pojawiło się wiele ciekawych tematów związanych z prezentacją realizacji deweloperskich w sieci. Z rozmów z gośćmi wydarzenia wyciągnąć można jasny wniosek: firmy stawiające mieszkania są świadome wagi internetu i tego, jak ważny może być w sprzedaży mieszkań.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń

O autorze:

red.

Materiał przygotowany przez redaktorów bloga Marketing dla Ludzi.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!