4 narzędzia do tworzenia popupów na stronie internetowej

0 napisany przez Robert Polak, 28 września 2017

Popupy są niezwykle skutecznym sposobem na budowanie listy subskrybentów. Narzędzi, które służą do ich generowania jest w internecie multum, dlatego w dzisiejszym artykule opiszę kilka rozwiązań, które sam miałem okazję przetestować. Mam nadzieję, że tym artykułem pomogę Ci dobrać rozwiązanie odpowiednie dla Ciebie.

Budując poniższą listę narzędzi starałem się być w miarę uniwersalny – szukałem czegoś co zadziała na WordPressie, ale również na każdym typie strony (np. sklepie internetowym). Założyłem również, że dane narzędzie musi integrować się z systemami do e-mail marketingu wykorzystywanymi w Polsce (np. Freshmail czy Sare). Niezwykle ważne było również dla mnie to, by dane narzędzie umożliwiało przynajmniej podstawową konfigurację wyświetlania popupa (OnExit, OnLoad itd. więcej o tym tutaj).

Optin Monster

http://optinmonster.com/

Optin Monster jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do generowania popupów (i nie tylko) – zapewne dlatego, że jest niezwykle uniwersalne i można je zintegrować niemal z każdym systemem do e-mail marketingu na rynku. Nie wymaga również WordPressa do działania – zainstalujesz je na każdej stronie internetowej.

Samo narzędzie umożliwia nie tylko generowanie popupów, ale również takie rodzaje widgetów jak:

– slide-iny,
– sidebary,
– floating bary.

Oprócz tego dostajemy bardzo bogate możliwości definiowania tego, kiedy i jakim użytkownikom wyświetlić popup, czy inny element. Przykładowo możemy określić że popup ma się wyświetlać tylko nowym użytkownikom, którzy przyszli do nas z reklamy displayowej. Dzięki temu, komunikaty na wyświetlanym elemencie można dowolnie różnicować, co oczywiście może pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji. Testy A/B to kolejna z zalet.

Do wyboru jest również mnóstwo gotowych template’ów, ale istnieje możliwość wdrożenia własnego popupa. Tutaj jednak wymagana jest znajomość HTML i CSS.

Wadą OptinMonstera jest na pewno cena. Jest to jedno z najdroższych narzędzi na rynku, ale jeśli posiadasz wiele witryn, na których potrzebujesz wdrożyć popup i potrzebujesz zdefiniować wiele scenariuszy ich wyświetlania – prawdopodobnie będzie to rozwiązanie dla Ciebie.

Na liście wspieranych narzędzi do e-mail markeitngu nie ma póki co Freshmaila, Sare czy Sales Manago, ale nie oznacza to, że nie można ich zintegrować. Miałem okazję testować integrację z Freshmailem i wystarczyło wkleić kilka linijek kodu.

Zalety:
– prosta integracja (z każdą stroną lub skryptem),
– wiele elementów do wyboru (popupy, slide-iny, floating bary itd.),
– bogate możliwości konfiguracji wyświetlania,
– łatwy w obsłudze graficzny edytor,
– bogaty wybór szablonów,
– integracja z większością popularnych narzędzi do e-mail marketingu.

Wady:
cena od 9$ do 29$ miesięcznie,
– ograniczone możliwości przy najtańszym pakiecie,
– brak możliwości bezpośredniej integracji z Freshmailem i Sare (choć można to rozwiązać wklejając indywidualny kod HTML danego narzędzia).

Layered Popups

https://layeredpopups.com/

Narzędzie Layered Popups nie jest już tak rozbudowane jak Optin Monster, ale dla wielu z pewnością okaże się to zaletą.

Ta wtyczka do WordPressa posiada bardzo łatwy w obsłudze wizualny edytor popupów (jeden z lepszych z jakim pracowałem) oraz daje możliwość wyboru spośród 150 gotowych szablonów. Istnieje możliwość jej integracji z Freshmailem czy z Sales Manago (choć nie ma możliwości integracji z Sare) i jest to banalnie proste.

Kolejną zaletą jest możliwość wykonywania testów A/B oraz ustawiania reguł wyświetlania popupów, choć nie tak rozbudowana jak w przypadku Optina.

Cena również jest bardzo atrakcyjna jak na możliwości plugina. Jednorazowo płacisz 19$ dla każdego WordPressa, na którym chcesz zainstalować wtyczkę.

Do wad z pewnością należy zaliczyć możliwość integracji wyłącznie z WordPressem oraz brak innych możliwości wyświetlania innych elementów, takich jak choćby floating bary.

Zalety:
– prosta integracja z WP (instalacja pluginu),
– bardzo prosty w obsłudze edytor graficzny popupa,
– integracja z większością popularnych narzędzi do e-mail marketingu,
– bogaty wybór szablonów,
– cena: 19$ jednorazowo (dla jednej domeny).

Wady:
– możliwość integracji głównie z WP,
– brak możliwości wyświetlania innych elementów typu floating bary,
– brak możliwości bezpośredniej integracji z Sare.

Thrive Leads

https://thrivethemes.com/leads/

Thrive Leads to kolejna wtyczka, którą zainstalujemy tylko na WordPressie. Narzędzie jest bardzo rozbudowane i gdybym miał porównać je do dwóch wyżej opisywanych, łączy ono zalety Optin Monstera (możliwości) i Layered Popups (płatność jednorazowa).

Po zainstalowaniu wtyczki znajdziemy w niej bardzo rozbudowany edytor graficzny popupów oraz wiele rodzajów widgetów do umieszczenia na stronie:

– slide-iny,
– sidebary,
– floating bary.

Do wyboru jest również wiele gotowych szablonów do wykorzystania. Podobnie jak w przypadku Optina mamy tutaj moduł do definiowania, kiedy dany element (np. popup) ma się na stronie pojawić.

Testy A/B są w narzędziu standardem, a na uwagę zasługuje rozbudowany moduł analityczny.

Z jego pomocą dowiemy się:
– jaki jest współczynnik konwersji danego popupa (lub innego widgetu),
– jak szybko rośnie nasza lista mailingowa,
– z jakiego źródła pochodzą konwersje,
– jaki content generuje najwięcej konwersji.

Powyższe informacje częściowo można również pozyskać z innych narzędzi (np. Analytics czy Freshmail), ale tutaj otrzymujemy je jednym miejscu.

Największą wadą narzędzia jest chyba brak bezpośredniej integracji z Freshmailem, Sare czy SalesManago. Można je połączyć, jednak wymaga to znajomości HTML. Cena wtyczki zaczyna się od 69$ jednorazowo dla jednej domeny. Jeśli potrzebujesz narzędzia o możliwościach Optin Monstera, na pewno warto rozważyć ten skrypt.

Zalety:
– prosta integracja z WP (instalacja pluginu),
– wiele elementów do wyboru (popupy, slide-iny, floating bary itd.),
– bogate możliwości konfiguracji wyświetlania,
– łatwy w obsłudze graficzny edytor,
– bogaty wybór szablonów,
– cena: 69$ jednorazowo (dla jednej domeny).

Wady:
– brak możliwości bezpośredniej integracji z Freshmailem, Sare i Sales Manago (choć można to rozwiązać wklejając indywidualny kod HTML danego narzędzia).

Picreel

https://www.picreel.com/

Te rozwiązanie podobnie jak Optin Monster zintegrujesz z każdą stroną internetową. Wystarczy wkleić kod na stronie i już możesz zacząć z niego korzystać.

Porównując funkcjonalności Picreela i Optin Monstera można zauważyć że są one bardzo zbliżone. Nie będę więc ich tutaj specjalnie opisywać. Dodam tylko że Picreel standardowo, podobnie jak Optin, nie obsługuje Freshmaila, Sare czy Sales Manago. Można jednak te narzędzia zintegrować (wystarczy trochę znajomości HTML).

To co najbardziej różni te dwa narzędzia to przede wszystkim model płatności:

– Picreel


– Optin Monster

Porównując najniższe pakiety można zauważyć że w przypadku Optin Monstera otrzymujemy narzędzie o bardzo ograniczonych możliwościach:

– ograniczona liczba widgetów do wyboru (głównie popup),
– ograniczone możliwości targetowania (bez popupów wyświetlanych przy próbie opuszczenia strony!).

W przypadku Picreela w najniższym pakiecie otrzymujemy wszystkie możliwości narzędzie, ALE ograniczone liczbą wyświetleń Twojej strony.

Jeśli masz więc stronę z ograniczonych ruchem i potrzebujesz większych możliwości, Picreel będzie dobrym rozwiązaniem.

Zalety:
– prosta integracja (z każdą stroną lub skryptem),
– wiele elementów do wyboru (popupy, slide-iny, floating bary itd.),
– bogate możliwości konfiguracji wyświetlania,
– łatwy w obsłudze graficzny edytor,
– bogaty wybór szablonów,
– integracja z większością popularnych narzędzi do e-mail marketingu,
– bogate możliwości przy najniższym pakiecie.

Wady:
– cena od 14$ do 299$ miesięcznie,
– ograniczenie liczbą wyświetleń Twojej strony,
– brak możliwości bezpośredniej integracji z Freshmailem i Sare (choć można to rozwiązać wklejając indywidualny kod HTML danego narzędzia).

Podsumowanie

Mam nadzieję, że tym artykułem ułatwię Ci wybór najlepszego rozwiązania. W przypadku naszej agencji stosujemy Optin Monstera, głównie ze względu na to, że mamy wiele stron, na których narzędzie jest wykorzystywane. Jeśli masz jedną stronę i na dodatek opartą na WordPressie, dobrym rozwiązaniem może być wybór pomiędzy Layered Popups a Thrive Leads.

Z chęcią dowiem się również czegoś o innych narzędziach (a tych jest multum!), więc jeśli masz coś godnego zarekomendowania, zapraszam do komentowania!

O autorze:

Robert Polak

Jako dyrektor generalny agencji 4People czuwa nad tym, aby każda kampania prowadzona była w sposób zgodny z celami biznesowymi klienta. Interesuje się analityką internetową oraz użytecznością. Szczególną uwagę zwraca na optymalizację konwersji.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!