SemKRK #12 BIG – relacja

0 napisany przez Magdalena Wójtowicz, , 21 czerwca 2019

W środę 19 czerwca 2019 odbyła się kolejna (już #12!) edycja semKRK. Jako, że nasza agencja jest stałym bywalcem tego wydarzenia, to i tym razem wsiedliśmy w auto, włączyliśmy nową płytę Rammsteina i ruszyliśmy w drogę. Jak było? Było bardzo dobrze – poniżej dowiecie się więcej.

semkrk 12 relacja

Sala jak zwykle była wypełniona po brzegi ludźmi z branży oraz stoiskami sponsorów. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie w fotobudce, spróbowaliśmy kolorowego potionu na stoisku Linkhouse (czy to była mana?), a potem dymiącego drinka u Senuto i tak wzmocnieni udaliśmy się do drugiego rzędu na najważniejszą część całego spotkania, czyli prelekcje.

Prezentacje na semKRK #12

Spotkanie otworzył Stefan Chochlac z BlueWinston, który mówił o e-commerce i kampaniach Google Ads, szczególnie o Product Text Ads. Są to reklamy tekstowe dla sklepów internetowych, które przekierowują użytkownika bezpośrednio na podstronę produktu lub grupę produktów. Według prelegenta, świetnie wspierają google shopping i wyszukiwania organiczne, ale także działają indywidualnie. Stefan poruszał również temat automatyzacji oraz jej zalety. Wspomniał także, że Google przewiduje, że część agencji, które nie korzystają z automatyzacji, najprawdopodobniej upadnie.

Stefan Chochlac
Drugi na scenie pojawił się Kaspar Szymański, doskonale znany doświadczonym seowcom jako Guglarz, były pracownik googlowskiego Search Quality Team, a obecnie prowadzący własną agencję Search Brothers. Tematem przewodnim wystąpienia Kaspara były kary nakładane przez Google na strony za różne przewinienia. Oprócz rodzajów kar, omówione zostały działania jakie należy podjąć, aby kar się pozbyć.

Kaspar Szymański semkrk 12
Pomimo tego, że kary od Google nie są już takie częste, a co za tym idzie temat ich zdejmowania nieco stracił już na „świeżości”, to z prezentacji można było wyciągnąć kilka bardzo ciekawych informacji. Przede wszystkim aktualizacje algorytmu to nie to samo co kary. Nie są one ukierunkowane na konkretne strony, a spadki widoczności z nimi związane wynikają często z tego, że dana strona nie mieści się w ramach odświeżonych zasad. Drugą ciekawym, zasłyszanym zdaniem podczas prezentacji to „Google nie jest mściwe”. Strony, na które zostały nałożone nawet najcięższe kary, mają szansę ponownie zarankować (czasami nawet na lepszych pozycjach niż przed karami) pod warunkiem, że zmieni się dotychczasowe działania i bardziej dostosuje do wytycznych wyszukiwarki.

Kolejny na scenie pojawił się Paweł „Zgred” Gontarek, SEO Director w Fabryce Marketingu. Paweł poświęcił swoje wystąpienie tematowi wizytówek Google Moja Firma. W swojej prezentacji zwrócił uwagę na ogromną różnice w wyświetlaniu mapek w wynikach desktopowych i mobilnych oraz istotność wykorzystania wizytówek przez firmy lokalne (i nie tylko). Zgred krok po kroku przeprowadził uczestników przez proces tworzenia wizytówki zarówno po stronie witryny, dla której przygotowana jest wizytówka, jak również po stronie samej wizytówki, a także przedstawił interesujące case study dotyczące skuteczności swojej strategii. Najciekawszym smaczkiem całego wystąpienia był przepis na stworzenie wizytówki dla nieistniejącego adresu. Choć rozwiązanie to może wydawać się nieco kontrowersyjne, może pozwolić firmom na pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania nawet w sytuacji, gdy fizycznie nie znajduje się ona w danym mieście.

Paweł Gontarek semkrk 12

Głównym tematem Bartłomieja Kaczmarczyka z sssem.Ninja były testy A/B oraz case study kampanii, w którym udało mu się znacznie podnieść współczynnik konwersji właśnie dzięki testowaniu na witrynie. Prelegent testował treść CTA oraz umiejscowienie buttonów. Bartłomiej podkreślał jak ważne jest rozróżnienie celów użytkowników na różnych urządzeniach i dopasowanie strony docelowej pod tym kątem.

Bartłomiej Kaczmarczyk

Martyna Zastrożna z Allegro skupiła się na zaawansowanych ustawieniach Google Analytics. Zwróciła uwagę na zliczanie się danych, które nie zawsze jest prawidłowe i przedstawiła szereg sposobów na poradzenie sobie z tym problemem. Jako przykład podała, iż w wielu wypadkach na kontach Analytics, ze względu na nieprawidłowe ustawienia, część ruchu jest błędnie przypisywana do źródła direct / none, co w konsekwencji może prowadzić do niemiarodajnej analityki.

Ostatni w drugim bloku prezentacji wystąpił Cezary CEZZY Glijer – Head of SEO w K2 Precise i prawdziwy branżowy dinozaur z ponad 25-letnim doświadczeniem. Cezzy podzielił się swoim spojrzeniem na najświeższą, czerwcową aktualizację algorytmu Google oraz na wcześniejsze. Podobnie jak Kaspar, Cezary zwrócił uwagę na fakt, że aktualizacja to nie kara, a raczej przeliczenie na nowo algorytmu, które może przełożyć się na zmianę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie na liczbę sesji z wyników organicznych, konwersje itd. Cezary wymienił czynniki, które jego zdaniem były najistotniejsze przy ostatniej aktualizacji, a mianowicie: słaby UX i niski pagespeed mobilnej wersji witryny, przesycenie reklamami i brak odpowiedzi na wyszukiwane zapytanie już na pierwszym ekranie strony, niezrozumiała struktura dokumentów, a także niska jakość i wiarygodność treści połączona z małą wiarygodnością samych autorów. Złote zasady, które warto zapamiętać z prezentacji to:

– user is the king – aby uniknąć negatywnych skutków aktualizacji algorytmu, przy tworzeniu contentu powinniśmy koncentrować się na użytkowniku, a nie na tym, jak przechytrzyć technologię,
– czytaj między wierszami – klucz do sukcesu to umiejętne odczytywanie wszelkich komunikatów Google i wskazówek dla webmasterów,
– nie reaguj pochopnie na zmiany algorytmu – często brak działania jest lepszy niż podjęcie niewłaściwych działań – ponowne przeliczenia algorytmu potrafią same “naprawić” to, co zepsuły wcześniejsze iteracje.

Cezary Glijer semkrk 12

Kolejny blok prezentacji otworzył Damian Sałkowski – CEO w Senuto oraz współtwórca tego narzędzia. Damian podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat ciągłych zmian w świecie SEO, ale również zwrócił uwagę na pewne elementy, które nie ulegają aż tak dużej zmianie, ale często wymagają zmiany w spojrzeniu. Jako jeden z przykładów Damian wymienił wzorowanie się na konkurencji i znalezienie złotego środka między powszechnością i skutecznością stosowanych przez innych działań.

Pytania dotyczące naszej egzystencji postawił nam Piotr Rudnicki z Google. Tytuł jego prezentacji brzmiał ,,Que sommes nous? Ou allons nous?”, co oznacza ,,Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?”. Piotr krótko podsumował zmiany, które nastąpiły w ostatnim czasie w obszarze Adsów, np.: konwersje z podziałem na poszczególne kampanie czy analiza aukcji, a także przedstawił nowe rozwiązanie, które może pomóc w kompleksowej analityce – CRMint. W końcowych minutach prezentacji przenieśliśmy się w przyszłość i zobaczyliśmy, że SEM za x lat będzie czymś więcej niż tylko kampaniami Google Ads.

Piotr Rudnicki semkrk 12

Paulina Wiktorska w swojej prezentacji skupiła się na Youtube, a przede wszystkim na narzędziu Brand Lift, czyli ankiecie, która jest dobrym sposobem na pomiar efektów kampanii wizerunkowych. Prelegentka przestrzegła, że najważniejszą zasadą przeprowadzania analiz na wymienionym narzędziu, jest nieprowadzenie innych typów kampanii w tym samym czasie (np. działania w TV lub outdoorze), ponieważ spowoduje to mocne obniżenie wiarygodności uzyskanych wyników.

W ostatniej części SEMKRK na scenie pojawił się Sławomir Czajkowski – CEO w Surfer SEO. Swoje wystąpienie Sławek poświęcił tematowi budowania skutecznego kontentu na podstawie real time data. Po kolei opowiedział o źródłach doboru fraz kluczowych i ich ocenie, wyborze tych najskuteczniejszych oraz tworzenie na ich podstawie strategii contentowej. Sławek podkreślił, jak istotne jest wyczerpujące pokrycie danego tematu oraz jak ważną rolę odgrywają wszelkie frazy pokrewne tym, na których widoczności zależy nam najbardziej. W prezentacji znalazło się również miejsce na prezentację narzędzia Surfer SEO oraz jego zastosowanie przy analizie fraz kluczowych. Kluczowa rzecz do zapamiętania to, że skuteczny content to taki, który oprócz angażowania użytkownika, czytelności i budowania zaufania przede wszystkim rankuje w wynikach wyszukiwania i konwertuje.

Sławomir Czajkowski semkrk 12

Artur Strzelecki – organizator katowickiego Festiwalu SEO, na którym ostatnio byliśmy, i niezależny specjalista i konsultant w zakresie SEO – kontynuował podjęty przez siebie na Festiwalu temat skutecznego prowadzenia działań e-commerce. Tym razem Artur opowiedział, w jaki sposób wejść ze swoim sklepem na inne rynki i rozszerzyć zasięg swojego sklepu na klientów zagranicznych. Prezentacja zawierała dużo cennych informacji technicznych odnośnie do optymalizacji serwisów przez skrócenie czasu ich ładowania dzięki zastosowaniu takich rozwiązań jak odpowiednia konfiguracja DNSów, skrócenie czasu odpowiedzi serwera dzięki zastosowaniu rozwiązań cloudowych czy CDN.

Artur Strzelecki semKRK
Spotkanie zakończył Łukasz Chwiszczuk ze świetną prezentacją dotyczącą dobrze zrobionych (i co najważniejsze – zarabiających na siebie) reklam w YouTube. Za pomocą kilku zabawnych przykładów, udowodnił nam, jak ważne jest pierwsze 5 sekund filmu reklamowego w tym medium.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Łukasz Chwiszczuk semkrk 12
Dwunastą już edycję (i trzecią z kolei w edycji BIG) SEMKRK można uznać za bardzo udaną. Dzięki zróżnicowaniu tematów zarówno seowcy, jak i osoby ogólnie związane z SEM (a także przedsiębiorcy niezwiązani z branżą a chcący poszerzyć swoją wiedzę) mogli znaleźć coś interesującego dla siebie. Do dość istotnych elementów tego typu imprez zawsze należą rozmowy kuluarowe i networking. Stara Zajezdnia jest do tego idealnym miejscem, bo dzięki swojej architekturze pozwala na jednoczesny udział w prelekcji, jak i rozmowy z pozostałymi uczestnikami. Konferencję możemy podsumować sporą dawką zdobytej wiedzy i kilkoma nowymi znajomościami. Organizatorom dziękujemy i do zobaczenia na kolejnej 13 edycji.

5/5 - (2 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!