Dlaczego warto łączyć AdWords i pozycjonowanie?

1 napisany przez Paweł Kubik, 04 listopada 2015

Klienci czasem pytają: „czy potrzebuję pozycjonowania, kiedy prowadzę kampanie AdWords w wyszukiwarce” lub odwrotnie, „czy potrzebna mi jest kampania, gdy prowadzone jest pozycjonowanie serwisu”? Odpowiadam zawsze, że TAK.


Powodów jest wiele. Między innymi w grę wchodzi “efekt synergii” (zwany też “efektem surround”) oraz zróżnicowanie działań pozycjonowania i AdWords – zdobywanie ruchu z innych fraz kluczowych. Można też powiedzieć, że zajmując “miejsce” w wynikach wyszukiwania, nieważne czy jako reklama, czy wynik organiczny, w sumie “zabieramy” miejsce konkurencji – czemu więc nie zabrać go podwójnie? Najważniejszy powód, dla którego warto podjąć takie działania to fakt, że efekty są naprawdę rewelacyjne!

Foto1

Ale jak to?

Czasem takie powody spotykają się z niedowierzaniem oraz obiekcjami typu “ale po co, przecież na te frazy już prowadzimy kampanię AdWords. Dla tych, którzy zastanawiają się jeszcze czy to faktycznie prawda, czy to naprawdę tak działa, przygotowałem poniższy przykład.

Przykład: działania dla sklepu internetowego

Na “warsztat” wziąłem sklep internetowy, który do niedawna promowany był tylko za pomocą kampanii AdWords. Jakiś czas temu rozpoczęliśmy również współpracę w zakresie pozycjonowania szerokiego – 4move.

FOTO2

Porównanie ilości wizyt z okresu tylko z kampanii AdWords (linia pomarańczowa) z okresem, w którym było prowadzone pozycjonowanie. Zauważyć można wzrost o ponad 110%.

Sprawdźmy także, w jaki sposób przełożyły się te wzrosty ruchu na wyniki e-commerce. Wzrost sesji był dwukrotny, a podniesienie sprzedaży… prawie trzykrotne!

foto3

Ruch generowany z kilku źródeł powoduje, że potencjalni klienci częściej mogą trafić na nasz serwis internetowy. Potwierdza to analiza zakupów (konwersji) wspomaganych. Potwierdzenie jak zwykle leży w liczbach:

Foto4

Podsumowanie

Przedstawione powyżej krótkie studium przypadku, pokazuje efekt synergii kampanii AdWords oraz ruchu z wyników organicznych. Niemniej jednak efekty wzrostu konwersji wspomaganych jeszcze bardziej są widoczne, gdy wzmocnimy działania w obszarze kolejnych źródeł ruchu m.in: odwołania, mail czy social media. Wynika to również z faktu, że klienci przed dokonaniem zakupu (konwersji) potrzebują kilku tzw. “punktów styku”, aby wybrać ofertę dla siebie.

O autorze:

Paweł Kubik

Jako Account Manager w 4people zajmuje się obsługą klientów. Proponuje nowe rozwiązania i nowe możliwości. Na bieżąco obserwuje branże oraz nowinki technologiczne. Jeżeli wpadnie mu ciekawe narzędzie w ręce - na pewno postara się je wykorzystać.

Komentarze

  • Jak można nie wspomnieć w takim przypadku o adblockerze?:O Przecież Polska to zagłębie blokowania reklam na masową skalę. Są inne badania ale nawet w mojej mini ankietce na grupie 200 studentów wyszło, że 90% korzysta z programów blokujących reklamy. Po prostu jak Adwords zablokowany to Top3 w organiku.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!