Case Study: Landing Page Pod Klucz

0 napisany przez Michał Świech, 06 listopada 2012

Dobrze przygotowany Landing Page, nawet jeśli znajduje się w strukturze już istniejącej strony internetowej, może podnieść liczbę zapytań ofertowych o 30 proc. Trzeba tylko odpowiednio go zaprojektować.

Sprawa była skomplikowana. Nasz klient, inwestor który wybudował osiedle Słoneczny Ołtaszyn we Wrocławiu, postanowił przeprowadzić promocję na mieszkania o powierzchni 90 m2. Duże, wygodne, także drogie. Żeby mieć pewność, że wszystko pójdzie dobrze, zwrócił się o pomoc do nas (prowadzimy dla niego kampanie AdWords i w sieci reklamowej Google).

Rzecz pierwsza: grupa docelowa

Na początek ustaliliśmy grupę docelową. Wygodne mieszkania o dużej powierzchni to nie jest przecież rzecz dla każdego. Przede wszystkim, trzeba mieć odpowiednie pieniądze. Poza tym takimi ofertami interesują się zwykle rodziny, które już mają mieszkania, ale potrzebują większej przestrzeni.

Kiedy mieliśmy grupę docelową, mogliśmy zacząć zastanawiać się nad kreacją, która znajdzie się na Landing Page’u. Chodziło o to, żeby odwołać się do potrzeb rodzin szukających mieszkania. O zwrócenie ich uwagi na to, że mogą je zaspokoić na osiedlu Słoneczny Ołtaszyn. To dlatego zdecydowaliśmy się na nagłówek, który uwypukla przestronność mieszkań (numer 1 na ilustracji) oraz tekst wzmacniający ten przekaz (numer 2 na ilustracji). Z tego powodu wykorzystaliśmy także zdjęcie rodziny, która zadowolona cieszy się z nowego mieszkania (numer 4 na ilustracji).

Rzecz druga: UCE oferty

Kolejną rzeczą, na którą musieliśmy zwrócić uwagę było uwypuklenie unikalnej cechy oferty. W przypadku tej promocji chodziło o trzy propozycje. Po pierwsze, mieszkania były wykończone pod klucz. Po drugie, te w stanie deweloperskim były tańsze o 10 proc. Po trzecie, do wyboru była także opcja mieszkania z miejscem parkingowym w podziemnym garażu tańszym o 20 proc. (numer 3 na ilustracji).

Trzy UCE w jednym to spore utrudnienie. Poradziliśmy sobie jednak z tym. Zamiast krzyczeć wprost o promocji, skłoniliśmy klientów do wykonania konkretnej akcji: wysłania zapytania ofertowego. Dopiero dzięki temu mogli dowiedzieć się, jak skorzystać z opisanych rabatów.

Rzecz trzecia: formularz

Żaden Landing Page nie spełni swojego zadania, jeśli nie będzie na nim formularza kontaktowego. W przypadku tej podstrony, wykorzystaliśmy nawet dwa. Pierwszy z lewej strony (numer 4 na ilustracji), w ramach struktury istniejącej na stronie, drugi u dołu (numer 5).

Zaproponowane przez nas formularze zawierały jedynie podstawowe pola: dane osobowe i kontaktowe klienta. Żadnych dodatkowych pytań, które mogłyby odstraszyć zainteresowanych mieszkaniem od kontaktu z deweloperem.

Efekty: +30% do konwersji

Przygotowany przez nas Landing Page przyniósł bardzo dobre rezultaty. Dzięki niemu udało się zwiększyć liczbę konwersji uzyskiwanych w wyniku prowadzonej przez nas kampanii o 30 proc. Okazało się, że można zbudować skuteczne narzędzie sprzedaży także na już istniejącej stronie.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!