XV Targi E-handlu – relacja

0 napisany przez Marta Smuga, 09 listopada 2018

Targi E-handlu to jedno z największych wydarzeń w branży e-commerce w Europie Środkowej. Według organizatorów w tegorocznych targach, które odbyły się 7 listopada w Warszawie, uczestniczyło około 4 000 osób i około 140 wystawców. Nie zabrakło również sporej dawki wiedzy – mogliśmy wybierać wśród 18 prelekcji. Odbywały się one na raz na trzech scenach.

XV Targi E handlu Warszawa

Wśród wystawców znaleźli się dostawcy najważniejszych i niezbędnych dla prężnego funkcjonowania sprzedaży online usług:

– dostawcy platform dla e-sklepów: m.in: Shoper, AtomStore, Click Shop, Selly, Sky Shop,
– dostawcy usług związanych z płatnościami: Cenowarka, Walutomat, DotPay, CashBill, Blue Media,
– przedstawiciele firm logistycznych: Czech Logistic, InPost, DPD, Asendia, Gepard Logistic, Geis Global Logistics, Olza Logistic, Sendit, Paketo24,
– firmy pomagające e-commerce w ekspansji na inne kraje: GoGlobal, Expandeco, Consulting Hungary,
– firmy oferujące wsparcie w sprzedaży na platformie Amazon: Gonito,
– specjaliści od fotografii dla e-commerce: Orbitvu, eFotografia, FilmPoint,
– usługi usprawniające komunikację z klientami: Smartsupp, Aircall,
– e-mail marketing, automatyzacja, smsy: Redlink, Freshmail, Sare, GetResponse, SaveCart, Edrone, Sms api, Conversion Labs, Inis,

Naszym zdaniem najlepsze stoisko miała firma Edrone – można było rozsiąść się na wygodnej kanapie i porozmawiać z przedstawicielami firmy, w tle umieszczony został spory telebim, który emitował informacje o sposobie działania firmy w formie wideo, a dla odwiedzających stoisko przygotowane zostały zapasy Pierwszego Piwa dla E-commerce :)

Targi E-handlu

pierwsze piwo e-commerce

Nie zabrakło oczywiście merytorycznych prezentacji. Mogliśmy posłuchać sporej ilości wystąpień na tematy związane z email marketingiem (m.in E-maile transakcyjne: 80% informacji, 20% promocji – Arkadiusz Paprzycki z EmailLabs, Jak stworzyć komunikację email-marketingową, którą pokochają Twoi odbiorcy, a Ty osiągniesz niesamowitą konwersję w sklepie? Paweł Sala z Freshmail).

Pojawił się również temat zarządzania cenami w e-sklepie  (prezentacja Grzegorza Brajewskiego ze Szpiegomatu: 12 zasad zarządzania cenami w sklepie. Czyli jak grać ceną, by więcej sprzedawać i jednocześnie mieć wyższe marże). Sporo tematów było również poświęconych zwiększaniu konwersji w sklepie internetowym (Jak zwiększyć konwersję w Twoim sklepie? Opinie na bok, liczą się twarde dane – Paweł Regiec eStrategie.pl, E-commerce intelligence w praktyce – Rafał Golan Edrone, Jak projektować stronę sklepu internetowego aby realnie zwiększyć sprzedaż? Paweł Fornalski z IaI Shop, Optymalizacja procesu sprzedaży internetowej. Co o zakupach w Twoim e-sklepie myślą Twoi klienci? Anna Rak z Trusted Shops).

Najciekawsze prezentacje

Poniżej krótko omówię dwie prelekcje, które najbardziej mi się spodobały.

Pierwsza z nich to prezentacja dotycząca notyfikacji Web Push prowadzona przez Artura Łabanowskiego z PushPushGo: Sprzedawaj więcej nie tylko od święta! Jak skutecznie wykorzystywać notyfikacje web push w ecommerce. Opowiadał on o notyfikacjach web push, które na polskim rynku e-commerce działają od około 3 lat. Są to powiadomienia, które wyświetlają się w prawym dolnym rogu przeglądarki, dobierane na podstawie historii przeglądania danego użytkownika. Informacje powinny być spersonalizowane i opierać się na strategii złożonej z następujących filarów:

– dobrania odpowiedniej bazy i jej segregacji,
– odpowiedniego contentu wskazującego na personalizację wiadomości: specjalnie dla Ciebie etc.,
– bezpośredniej komunikacji – odbiorca w dzisiejszych czasach nie chce szukać, chce dostawać informacje kiedy tego potrzebuje,
– komunikowania benefitów – rabaty, pierwszeństwo w informacjach o ofercie.

Aby taka komunikacja była efektywna, należy odpowiednio dobrać scenariusze i reguły, inaczej będziemy komunikować się z osobą, która porzuciła koszyk, inne powiadomienie wyślemy osobie, która dokonała sprzedaży.

Ze statystyk wynika, że ok 6-12% osób odwiedzających strony internetowe zgadza się na otrzymywanie notyfikacji web push.

prezentacje na targach E handlu

Kolejna prelekcja, która była bardzo interesująca to wystąpienie E-commerce intelligence w praktyce Rafała Golana z Edrone. Przedstawił on w jaki sposób w obrębie swojego narzędzia wykorzystują metodę segregowania Klientów RFM:

– recency – kiedy był ostatni zakup,
– frequency – jak często dany klient kupuje,
– monetary – ile wydaje.

Na podstawie tej metody klienci dzieleni są na grupy: champions, loyal customers, potencial loyalist, can’t loose them, lost, premium. Następnie narzędzie zestawia dane jaki procent przychodów pochodzi, od której grupy. Dzięki temu widzimy, na których grupach warto się skupić w komunikacji marketingowej. Omówione zostały również sposoby komunikacji z poszczególnymi grupami Klientów.

Podsumowując – Targi e-Handlu to wydarzenie, na które naprawdę warto się wybrać. My na pewno pojawimy się na następnej edycji:

Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Rate this post

O autorze:

Marta Smuga

W 4PEOPLE odpowiedzialna za kontakt z nowymi potencjalnymi Klientami oraz opiekę nad prowadzeniem działań dla obecnych Klientów. Doradza w doborze najlepszych rozwiązań marketingu internetowego. Szczególnie zainteresowana analityką i doradztwem działań dla obszaru e-commerce oraz rozwiązaniami poprawiającymi UX witryn internetowych.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!