Świąteczne reklamy – wzruszają i poruszają!
Zbliżające się Mikołajki oraz Boże Narodzenie to czas, w którym pojawiają się wzruszające i chwytające za serce kampanie reklamowe. W social media coraz częściej możemy zauważyć udostępnione pliki video oraz reklamy z motywami świątecznymi. Które warto obejrzeć? Sprawdziłam!
Aktualności na Facebooku od kilku tygodni zapełniają się reklamami oraz publikowanymi materiałami video, które dedykowane są Świętom Bożego Narodzenia. Choć niespecjalnie cieszyło mnie oglądanie reklam świątecznych jeszcze przed Wszystkimi Świętymi, to teraz już powoli wczuwam się w klimat Świąt pachnących choinką i piernikami. Wszystko to za sprawą wielkich kampanii reklamowych!
Alle…święta!
Allegro potrafi zaskoczyć i to nie tylko aukcjami czy promocjami, ale także dobrą kampanią reklamową. Pierwsze obejrzenie tego materiału nawet mnie wzruszyło. W kilkadziesiąt sekund pokazane jest, w jaki sposób przeżywaliśmy kiedyś i przeżywamy dzisiaj Święta Bożego Narodzenia – to 30 lat z życia wielopokoleniowej rodziny, która gromadzi się przy wigilijnym stole. Nie brakuje oczywiście św. Mikołaja i wręczania prezentów, które bywają różne, natomiast wywołują podobną radość u dzieci i dorosłych. Co tu dużo opowiadać, obejrzyjcie!
A Ty… czego szukasz w Święta?
Happy&Merry
H&M co roku próbuje nas zaskoczyć w Święta. Tegoroczna kampania mnie osobiście nie przypadła do gustu, bo umyka w niej cała idea Bożego Narodzenia, która zostaje sprowadzona do tańczących pierników, elfów i tysiąca innych rzeczy, które w reklamie rozpraszają. W ucho wpada za to piosenka „Every Day Is A Holiday” przygotowana przez Katy Perry.
Jedno jest pewne, Święta z H&M muszą być na bogato! Trudno także będzie tę reklamę pomylić z jakąkolwiek inną, a to uważam za atut. Więc… obejrzyjcie i dajcie znać jak Wam się podoba!
A co z kotem?
I nie chodzi tutaj o Tomasza Kota! W świątecznej kampanii Sainsbury’s widzimy fragment z życia rodziny i jej niesfornego kota. Kiedy wszyscy domownicy śnią o prezentach, Mog (kot) jest niespokojny, bo właśnie zamiast pięknego snu, męczą go koszmary. Jego nerwowe machanie ogonem powoduje lawinę wydarzeń, które doprowadzają do zniszczenia wszystkich przygotowanych dań, choinki, zniszczenia wszystkich dekoracji i spalenia części domu. Choć nakreślona historia wydaje się być raczej smutna i dołująca, warto obejrzeć ją do końca – wzruszającego i pięknego. Nie zdradzę reszty, zobaczcie sami.
#ManOnTheMoon
Choć wydawać by się mogło, że Księżyc i Święta Bożego Narodzenia nie mają ze sobą nic wspólnego to John Lewis udowadnia, że jest inaczej. Ta brytyjska sieć domów towarowych wypuściła świąteczną reklamę, która intryguje i ciekawi już od początku. Mała dziewczynka, luneta, księżyc i starszy pan – to główni bohaterowie kampanii, która kieruje naszą uwagę na tych, którzy w ten świąteczny czas są samotni. Spot kończy hasło „Show someone they’re you loved this Christmas”. To prosty, ale jakże piękny przekaz!
Podobny przekaz znajdziemy także w świątecznej reklamie Toys”R”Us, której hasło to „Light up someone’s Christmas”.
Na rynku zagranicznym zauważyć można pewien zaznaczający się trend, który dedykowany jest tak naprawdę naszym uczuciom i odczuciom. Choć dla wielu osób czymś zupełnie naturalnym jest dzielenie się z innymi, to wciąż warto przypominać, że wokół nas są osoby samotnie spędzające Święta.
Świąteczny pakiet, czemu nie?
Jeśli Święta, to i prezenty! „Treat yourself to a gift you won’t regret” – to hasło, które CANAL+ wykorzystał w swojej świątecznej reklamie. Twórcy sugerują nam, by wybierać prezenty, których nie będziemy żałowali. Dlaczego mamy żałować? Niekiedy spełniając czyjeś marzenia, możemy sprowadzić na siebie niemałą katastrofę. Jaką? Co powiecie na nietypowe domowe zwierzątko?
Nie do końca jestem pewna, czy spot przyczyni się do wzrostu sprzedaży pakietów świątecznych CANAL+, ale obok reklamy na pewno nie można przejść obojętnie.
To jeszcze klasyka…
O reklamach Coca&Coli napisano już tak wiele, że nie pozostaje nic innego jak tylko oglądać, oglądać i… oglądać. Każdego roku powtarzamy i nucimy „Coraz bliżej Święta” i wypatrujemy ciężarówek. Wiele osób zarzuca kampaniom, że są do siebie podobne, ale dla mnie – cieszą co roku tak samo! Wprowadzają atmosferę Świąt, życzliwości i radości.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Podsumowanie
O kampaniach świątecznych można byłoby co roku napisać książkę, a nawet księgę! Pewnie przed nami jeszcze kilka nowych reklam, które zawładną sercami. Macie swoje ulubione? Mogą być oczywiście takie sprzed lat! Jeśli tak, podzielcie się w komentarzu inspiracjami!
Polecamy również: