Sposoby promocji innowacyjnych produktów
W obecnym nasyconym produktami rynku, kluczem do sukcesu w sprzedaży jest znalezienie niszy i skuteczne dotarcie do odpowiednich, wyselekcjonowanych odbiorców. Wprowadzając na rynek nowy towar czy ruszając ze start up-em, często mamy do dyspozycji ograniczone środki reklamowe, a więc i ograniczone możliwości dotarcia do konsumentów. Z tego powodu jeszcze istotniejsze wydaje się zatem odpowiednie targetowanie działań reklamowych.
Dlaczego pozycjonowanie nie jest najlepszym pomysłem na początek?
Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Pozycjonowanie sprawdzi się, jeśli użytkownicy szukają naszego produktu, a żeby go szukać, muszą go znać i wiedzieć o jego istnieniu. W przypadku innowacyjnych produktów czy zupełnych nowości jest to bardzo mało prawdopodobne. Najpierw musimy zatem zaistnieć w świadomości odbiorców, zadziałać informacyjnie i wizerunkowo, aby nasza grupa docelowa dowiedziała się o istnieniu produktu i zaczęła szukać o nim informacji.
Innym rozwiązaniem jest pozycjonowanie na frazy zbliżone lub bardziej ogólne. Jeśli jednak oferujemy tylko jeden lub kilka rodzajów produktu, a w konkurencyjnych firmach / sklepach dostępny jest szerszy przekrój asortymentu, trudno nam będzie się przebić i osiągnąć wysokie pozycje. Warto rozważyć również pozycjonowanie na długi ogon i frazy contentowe, będące zapytaniami o rozwiązanie problemów, na które nasz produkt odpowiada.
Kampanie Google Ads – działania wizerunkowe
Mimo, że nasz produkt nie jest znany odbiorcom, przez co reklamy wyszukiwarkowe nie będą się wyświetlać lub będą się wyświetlać rzadko (gdyż nikt nie będzie wyszukiwał nazwy naszego produktu lub fraz związanych z jego charakterystyką), możemy skorzystać z oferty reklam Google Ads.
Typowo wizerunkowe kampanie w ramach Google Ads to: kampanie w sieci reklamowej w postaci banerów (przygotowanych przez grafika) lub reklamy elastyczne, tworzone za pomocą kreatora Google. Kampanie banerowe możemy kierować do naszej grupy docelowej na kilka sposobów:
– po zainteresowaniach naszych użytkowników (wybieramy spośród szerokiej gamy zainteresowań, np. miłośnicy sportu, miłośnicy mody czy zakupów),
– do odbiorców na rynku (np. do osób kupujących ubrania/akcesoria, produkty dla dzieci i niemowląt, wyposażenie domu i ogrodu etc.).
Oprócz kampanii banerowych, warto stworzyć także reklamę wideo i promować ją na YouTube. W serwisie także znajdziemy sporo możliwości targetowania i dotarcia przez to do osób z naszej grupy docelowej, a ponadto reklamy wideo są bardzo tanie.
Współpraca z influencerami / blogerami
Jeśli chcesz dotrzeć ze swoim innowacyjnym produktem do osób, które mogą być nim zainteresowane, nie możesz zapomnieć o potencjale nawiązywania współpracy z blogerami i influencerami. Aby działania z zakresu Influencer Marketingu przyniosły oczekiwane rezultaty, wybierz starannie osoby, którym zaproponujesz kooperację – wśród ich fanów musi być jak najwięcej użytkowników należących do Twojej grupy docelowej.
Form takiego współdziałania może być kilka – niektórzy blogerzy podejmują się tylko działań odpłatnych, a z niektórymi uda Ci się nawiązać współpracę, dając im za darmo swój produkt. Influencerzy mogą wtedy promować go na swoim blogu, profilu na Instagramie, w Insta Stories czy na Facebooku. Możesz również pomyśleć o współpracy z vlogerami, którzy nagrają film przedstawiający Twój produkt oraz zaprezentują korzyści wynikające z jego użytkowania. Współpraca z blogerami lub influencerami to efektywny sposób na zdobycie ambasadorów marki i dotarcie do potencjalnych klientów, którzy dzięki tym działaniom usłyszą o Twojej ofercie.
Media społecznościowe
Aby współpraca z działającymi głównie w mediach społecznościowych influencerami przyniosła zyski, powinieneś także prowadzić Fanpage Twojego produktu oraz aktywnie go reklamować. W działaniach zawsze trzeba pamiętać o kierowaniu komunikatu do grupy docelowej – zarówno wspominany Facebook jak i Instagram umożliwiają skuteczne dotarcie do konkretnych konsumentów, np. do mam lub szerokiej grupy młodych ludzi. Możesz również kierować reklamy do odbiorców podobnych do Twoich fanów lub osób, które przyniosły konwersję, czyli dokonały zamówienia albo zakupu Twojego produktu – to dobra praktyka do pozyskiwania zainteresowania coraz większego grona konsumentów.
Marketing szeptany
Mimo, że marketing szeptany owiany jest trochę złą sławą, to umiejętnie przeprowadzone działania z tego zakresu wpłyną na zwiększenie rozpoznawalności Twojego produktu czy usługi. Pamiętaj o tym, aby odpowiednio dobierać fora i tematy, na których będziesz zamieszczać wpisy. Warto rozważyć również marketing szeptany na grupach na Facebooku. W przypadku tych działań niezwykle ważne jest, aby postować z wyczuciem, unikać spamowania i przedstawiać swój produkt w dyskusjach dotyczących problemów, które realnie może on rozwiązać.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Dotarcie z komunikatem o produkcie do osób z grupy docelowej i skuteczne promowanie go zależy od bardzo wielu zmiennych, na które wpływa m.in. specyfika danej branży czy jej odbiorcy. Nie jest to więc kompletna lista z wszystkimi możliwymi sposobami, ale zawiera cenne sugestie dotyczące promocji innowacyjnych rozwiązań. Zachęcamy Was do testowania wraz ze wsparciem specjalistów, jaka strategia okaże się najbardziej efektywna w Waszym przypadku.
Polecamy również: