SemKRK #18 – relacja

0 napisany przez Weronika Gliwa, 17 września 2021

18 edycja semKRK odbyła się w Muzeum Manggha w Krakowie. W piątek zaraz po pracy wsiadłyśmy w samochód i wyruszyłyśmy na miejsce barcampu. Mimo że Google Maps przewidywał ogromne korki (i niestety miał rację), droga minęła raz dwa. Nie pozostało zatem nic innego, jak tylko uczestniczyć w wydarzeniu zrzeszającym specjalistów i miłośników SEO i Google Ads. Co tam się działo? Tego dowiesz się z naszej relacji z semKRK.

konferencja seo

SemKRK #18 podzielone było na 3 części – przerwy kawowe pozwalały na chwilę oddechu i rozmowy z innymi uczestnikami. Łącznie na scenie pojawiło się 8 specjalistów, którzy w 7 wystąpieniach podjęli tematy związane zarówno z prowadzeniem kampanii Google Ads, jak i poprawnym przeprowadzeniem audytu SEO.

Moduł I semKRK #18, czyli o słowach, kampaniach i audytach

Pierwszą prelegentką była Milena Majchrzak (CEO w SEMSTORM), która obaliła mity SEO powielane nawet przez specjalistów. Wskazała, że powiązania między wysokim miejscem w wyszukiwarce a konkretnym czynnikiem należy analizować w ujęciu konkretnego słowa kluczowego, a prawdy globalne w przypadku Google nie istnieją. Co to oznacza? Jeśli następnym razem Twoje narzędzie do pisania tekstu SEO zasugeruje, że powinieneś użyć przynajmniej 300 słów, możesz śmiało zaśmiać się mu w monitor.

Następny na scenie pojawił się Michał Gwóźdź – creative campaign manager & expert SEO w PromoTraffic. Opowiadał o kampanii kreatywnej “Polska pod mikroskopem”, która została przeprowadzona w 2020 roku podczas trwania pandemii. Tematy związane z bezpieczeństwem mikrobiologicznym lub dystansem społecznym miały w tym czasie duży potencjał wysokiego wskaźnika czytelności. Agencja przygotowała raport, który miał odpowiedzieć na pytania:

– Które miasta są najbrudniejsze, a które najczystsze?
– Których powierzchni powinniśmy bać się najbardziej?

Wyniki przedstawiono w różnych formach. Na stronie zostały wykorzystane dynamiczne infografiki. Ułatwiono również możliwość udostępniania ich, tak aby jak najlepiej wykorzystać potencjał dystrybucji. Rezultat? W ciągu 2 tygodni o kampanii pisały największe polskie portale internetowe i media naukowe. Kampanie takie jak ta zdecydowanie inspirują do testowania kreatywnych rozwiązań.

Tuż przed pierwszą przerwą kawową mikrofon przejął Michał Borzyszkowski (ekspert ds. pozycjonowania w widoczni.com). Zajął się tematem ręcznego audytu SEO. Podzielił się wskazówkami, na które warto zwrócić uwagę, dokonując analizy strony internetowej klienta:

Tip 1 – Traktuj stronę tak, jakbyś ją widział po raz pierwsz
Tip 2 – Wyniki podane przez crawlera sprawdź na samym końcu.
Tip 3 – Zapisuj adresy URL, do których masz jakieś uwagi.
Tip 4 – Przejrzyj każdą zakładkę Google Search Console.
Tip 5 – Sprawdź wersję mobilną strony.

Moduł II semKRK #18 – content, link building i ekspansja

Po przerwie rolę prelegentki przejęła Kinga Edwards – creative owner w brainybe.es. Prezentacja dotyczyła dobrych praktyk w zakresie content marketingu i link buildingu. Choć prelekcja dotyczyła głównie IT i SAAS, to wiele porad i wskazówek można uznać za uniwersalne dla każdej branży i z powodzeniem wykorzystać w swoim biznesie. Kinga zaznaczyła już na początku prezentacji coś, o czym wiele firm zapomina – “Better done than perfect”. Przedstawiła niestandardowe inspiracje na content, który może zacząć “żyć własnym życiem”.

Głównym elementem wystąpienia były jednak sposoby na dobrą dystrybucję – bo czym jest dobry content, jeżeli nie możemy z nim dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców? Prelegentka podzieliła się wieloma narzędziami i stronami, na których z powodzeniem możemy udostępniać nasze treści.

Na koniec wybrzmiały najważniejsze wnioski: wszyscy są zmęczeni słabym outreachem i słabym contentem. Zamiast budować linki, skupmy się na budowaniu relacji.

Barbara i Michał Garczyńscy – co-founderzy w Get Noticed Agency – podzielili się z nami case study swojej ekspansji zagranicznej. Opowiadali o skutecznych sposobach na dokładne przeprowadzenie analizy w przypadku obcych rynków oraz metodach planowania działań. Swoim wystąpieniem dobitnie uświadomili, że działając na kilku rynkach, musimy patrzeć globalnie.

Podczas prelekcji wskazali również na istotę prowadzenia działań w różnych kanałach na mniejszą skalę, zamiast stawiania budżetu na jedną kartę. Nie pozostawili również pola do domysłów w zakresie optymalizacji – przedstawili konkretne rady, które powinno się wdrożyć w przypadku działań reklamowych za granicą. Ważnym elementem całego wystąpienia było podzielenie się narzędziem Market Finder, które pozwala na pełną analizę docelowego rynku.

Moduł III semKRK #18 – o zwiększeniu przychodów i Performance Max

Ostatni blok rozpoczął Łukasz Adamski z agencji Whites prezentacją o tym, jak jemu i jego zespołowi udało się zwiększyć wzrost kwartalnych przychodów z 330 tys zł do 2 mln zł dzięki reklamom PPC. W uzyskaniu tak spektakularnych efektów pomógł im innowacyjny podział kampanii produktowych. Przy ponad 300 000 produktów w sklepie internetowym stworzyli segmentację na jednoproduktowe grupy reklam. Łukasz podzielił się przy tym swoją metodologią oraz opisał optymalizację produktów. Dostaliśmy również odpowiedź na najważniejsze pytanie – “Jakie korzyści wynikają z takiej kampanii?”.

Czy jego podejście sprawdzi się przy każdym sklepie internetowym? Zobaczymy – po takim case study na pewno będziemy testować to rozwiązanie.

Prelegentem zamykającym całą konferencję był Przemysław Modrzewski z firmy Google. Skupił się na Performance Max, czyli na kampaniach zautomatyzowanych. Nie tylko przedstawił specyfikę rozwiązania wspieranego przez machine learning, ale także starał się odpowiedzieć na pytanie zadane w tytule prelekcji – “Quo Vadis SEMie?”. Rola specjalisty SEM znacząco zmieni się w nadchodzących latach i właśnie to było głównym punktem wystąpienia.

Czego możemy być pewni w “nowym ładzie” systemów reklamowych, którymi zawładnie machine learning? Tego, że najważniejszymi cechami “semity” będzie kreatywność i umiejętna analiza danych, a nie techniczna obsługa kont.

Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Podsumowując relację z semKRK #18, można zdecydowanie powiedzieć, że konferencja charakteryzowała się nie tylko solidną dawką wiedzy, ale również luźną atmosferą, wieloma rozmowami i okazją na podziwianie oświetlonego Wawelu znajdującego się po drugiej stronie Wisły. Na pewno zameldujemy się na kolejnej edycji semKRK!

5/5 - (1 vote)

O autorach:

Weronika Gliwa

Specjalizuje się w prowadzeniu kampanii SEO. Szybko określa alternatywne ścieżki postępowania i wybiera tę najbardziej efektywną. Uważa, że dobra strategia i rozmowa to klucz do sukcesu. Dzięki dokładnej analizie i systematyczności osiąga poprawę widoczności stron w wyszukiwarce oraz zwiększenie jakościowego i konwertującego ruchu. Żadne wyzwanie jej nie straszne - biega, wspina się, chodzi po górach i trenuje. Uwielbia zdrowe podejście do bycia fit, dlatego oprócz sałatek lubi delektować się pizzą i czekoladą.

Justyna Hanak

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. W codziennej pracy wykorzystuje swoje zainteresowanie neuromarketingiem i psychologią. Swoją edukację ukierunkowała w stronę branży reklamowej już w szkole średniej, którą ukończyła jako technik reklamy. Następnie wybrała studia na kierunku Marketing i Sprzedaż. Prywatnie zwolenniczka życia w ruchu - tańczy, biega, dźwiga ciężary, jeździ na snowboardzie i uprawia jogę. Poza pracą zajmuje się także projektowaniem graficznym.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!