Przepis na 30% wzrostu ruchu na start

7 napisany przez Aleksander Foit, 04 października 2017

Dobry piekarz dba o to, by inni nie poznali jego przepisu na najlepsze wypieki. Na Wasze szczęście żaden ze mnie piekarz i dlatego chętnie podzielę się z Wami przepisem na ruch organiczny, który rośnie jak na drożdżach.

Rozpoczynając kampanię pozycjonowania zarówno klient, jak i pozycjoner liczą na jak najszybszy wzrost ruchu na stronie i pozycji w wynikach wyszukiwania. Czasami bardzo ciężko jest zadowolić  klienta, który oczekuje spektakularnych efektów zaraz po podpisaniu umowy. W moim artykule dam Wam gotowy przepis, dzięki któremu dowiecie się, jak w miesiąc podnieść o 30% ruch na stronie klienta. Dla doświadczonych specjalistów SEO poprawa ruchu o 30% w witrynie, która nie była wcześniej pozycjonowana ani optymalizowana, to niewielkie wyzwanie. Schody zaczynają się w przypadku stron, które były już pozycjonowane. Oczywiście mam tu na myśli prawidłowo zoptymalizowaną i podlinkowaną stronę. Co zatem zrobić w przypadku, kiedy podstawowa optymalizacja została już wcześniej wdrożona, a klient oczekuje szybkich efektów?

Analiza kluczem do sukcesu

Rozpoczynając nowy projekt zawsze powinniśmy zacząć od analizy. Jednak nie każdą stronę powinno się badać w ten sam sposób. W przypadku zoptymalizowanych witryn warto skupić się na podstronach bądź kategoriach niższego rzędu, na których może brakować treści. Należy także zidentyfikować strony, które nie były wcześniej linkowane.

Przepis na wzrost seo Analiza podstron w GSC

Rys. 1 Analiza podstron w GSC

Do znalezienia stron z potencjałem wykorzystuję Google Search Console, gdzie sortuję wyniki z ostatnich 90 dni dla konkretnych podstron po liczbie wyświetleń (Rys. 1). Później przychodzi najbardziej żmudny proces, a mianowicie ręczna analiza zebranych wyników. Sprawdzam każdy link zaczynając od tych z największą liczbą wyświetleń. Podstrony sprawdzam pod kątem braku bądź małej ilości treści i ewentualnych poprawek w optymalizacji. Po zebraniu listy, której długość jest uzależniona od potrzeb i wyników strony, przychodzi pora na identyfikację fraz kluczowych dla podstron z zebranej listy. Frazy dobieram po wynikach dla konkretnych podstron w Google Search Console (Rys. 2) oraz korzystając z narzędzia Zależne Słowa w programie Senuto.

Przepis na wzrost seo Google Search Console

Rys. 2 Analiza słów kluczowych w GSC

Ruszamy po wzrost ruchu na stronie

Po zebraniu kilku fraz dla każdej z wybranych podstron zlecam napisanie opisów korzystając z jednej z platform zrzeszających Copywriterów. Poświęcając trochę czasu na dobór odpowiedniego autora i przygotowanie wytycznych do tekstów możemy dostać całkiem dobre opisy za relatywnie małe pieniądze.

Gotowe teksty wdrażam na strony i rozpoczynam proces zdobywania linków. Każda z podstron, na którą zostały dodane treści powinna otrzymać po kilka linków. Źródło odnośników pozostawiam moim osobistym preferencjom. Dla podstron, które nie były wcześniej linkowane dodaję też jeden odnośnik w formie anchoru pod postacią jednej z wybranych wcześniej fraz kluczowych. W ten sposób przyspieszymy indeksację danych podstron (jeśli nie skorzystamy wcześniej z narzędzia Submit URL) oraz dodamy trochę mocy podstronom, które zaczną piąć się w górę w rankingu Google.

Wyniki

Żeby nie być gołosłownym pokażę kilka screenów z wynikami, jakie osiągnęła jedna z prowadzonych przeze mnie kampanii po zastosowaniu tej strategii.

Przepis na wzrost seo Google Anaytics

Rys. 3  Miesięczne porównanie wyników w Google Analytics

Na powyższym screenie (Rys. 3) możemy zobaczyć wzrost sesji porównując wrzesień z sierpniem 2017. Wyniki strony w dalszym ciągu rosną dynamicznie, a ja mogę śmiało pokazać nowemu klientowi, że nasze działania przynoszą zadowalający efekt już miesiąc po ich wdrożeniu.

Frazy w Top 3 w Senuto

Rys. 4  Frazy w Top 3 w Senuto

Powyżej (Rys. 4) przedstawiam zrzut ekranu z programu Senuto, na którym widać, że strona miała tendencję spadkową od kwietnia do momentu wdrożenia opisanej w artykule strategii. Po jej wprowadzeniu liczba fraz w Top 3 wzrosła z 36 do 59, co widocznie wpłynęło na ruch i przychody strony.

Strategia działa i przynosi efekty, ale jak to w świecie SEO nic nie jest uniwersalne, dlatego zawsze trzeba pamiętać, aby wszystkie działania pozycjonujące prowadzić z głową popierając własnymi analizami. W artykule podzieliłem się z Wami przepisem na szybkie wzrosty wyników strony i śmiało możecie spróbować wprowadzić go w życie. Jeśli jednak wciąż nie czujecie się pewnie w tym temacie, to śmiało piszcie, a ja postaram się popracować nad pozycjami waszej strony tak, by wyniki i zyski rosły jak na drożdżach.

O autorze:

Aleksander Foit

W 4People wspomaga dział SEO. Otwarty na nową wiedzę i bacznie obserwujący pozycje w wyszukiwarce. Nic nie umknie jego uwadze!

Komentarze

  • Joanna

    Jakie polecasz platformy zrzeszające copywriterów ?

    • Alek Foit

      Na przykład Textbookers, duży wybór autorów, którzy piszą teksty w przystępnych cenach.

  • Artur Jaskólski

    „Źródło odnośników pozostawiam moim osobistym preferencjom” i tak oto artykuł przestał być przepisem na +30%”, a stał się informacją, że istnieje coś takiego jak konsola wyszukiwania, a zlecanie tekstów daje korzyści :)

    Nazwać to strategią to trochę za dużo, bez opisania sposobu na pozyskiwanie linków to zaledwie porada i w nawet w tych kategoriach patrząc, skierowana do bardzo początkujących.

    • Alek Foit

      Specjalnie nie rozpisywałem się na temat pozyskiwania linków, ponieważ wybór miejsca na zamieszczenie odnośników jest zależny od obecnego profilu linków i budżetu na kampanię. Najważniejsze jest dodanie „jakichkolwiek” linków, które się zaindeksują i przeniosą roboty indeksujące na wskazaną podstronę. Mogę powiedzieć, że do podlinkowania tego projektu użyłem niedrogich linków i inwestycja zarówno w teksty jak i odnośniki zwróciła się już po pierwszym miesiącu.W tej strategii kluczowy jest dobór podstron i fraz kluczowych, które będą użyte do rozbudowania treści na stronach.

      Oczywiście artykuł kierowany jest do szerszej grupy niż tylko doświadczeni SEOwcy :) Niezależnie od tego czy nazwiesz to poradą czy strategią, stosując się do zaleceń zawartych w artykule możesz w prosty sposób poprawić wyniki swojej strony.

      • Artur Jaskólski

        Możesz pracować jak uznasz za stosowne, ale jeśli w jednym akapicie użyłeś słów ” „jakichkolwiek” ” i „niedrogich” w odniesieniu do linków, to nie wiem na ile przydatne są te porady. Na pewno czytasz dużo artykułów na Moz, Search Engine Land itd. – zauważ, że autorzy tych najlepszych artykułów nie boją się pisać o sposobach pozyskiwania linków. Nie boją się, bo wiedzą, że wszystkie strony są tak potężnie indywidualne pod kątem potrzeb, a do każdej tej indywidualnej strony ludzie tworzą indywidualne zestawy słów kluczowych, że dzielenie się sposobami na linki nie jest „ujawnianiem” informacji, tylko zwykłym stwierdzeniem jak to się robi, a tym bardziej patrząc na to, że lista sposobów ogólnie uznanych za bezpieczne nie jest żadną tajemnicą.

        Na przyszłość o wiele lepiej będzie Ci napisać, że „możesz zadbać o swoje linki np. poprzez metodę odnajdywania broken linków na stronach tematycznych” dorzucając dwa zdania jak to się robi, albo jeszcze lepiej – linkując do osobnego artykułu, gdzie pokazujesz krok po kroku jak to się robi i nawet jeśli Ty sam tego akurat nie robisz, to przynajmniej będzie widać, że faktycznie można usiąść i czegoś się nauczyć. Jak widzę natomiast „źródło linków zostawiam dla siebie” to automatycznie zapala mi się czerwona lampka, że to albo kupowane śmieci, albo co lepsze katalogi, które tak czy inaczej spowodują spadki w dalszych, lub bliższych aktualizacjach algorytmu. Tym bardziej, że zdobywanie kilku dobrych linków na każdy artykuł po ich opublikowaniu to dla większości przeciętnych firm totalna abstrakcja, bo musisz mieć naprawdę ugruntowaną pozycję na rynku, żeby mieć szansę na wysokiej jakości linki dla każdego tekstu, jaki u siebie wrzucisz.

        Zatem to co tu opisujesz to nie strategia – to patent. Jeśli działa to super, ale działa póki co, a nawet jeśli będzie działał jeszcze długo, to nadal jest to patent, a to czy chcesz sprzedawać patenty, czy faktycznie uczyć jak rozwijać widoczność organiczną, to już Twoja decyzja, ja tu jestem tylko od komentowania :)

        • Alek Foit

          Sednem artykułu nie jest sposób pozyskiwania linków, tylko analiza i rozbudowa podstron serwisu. Linki to tylko mały dopalacz, a ich sposób pozyskiwania różni się w zależności od prowadzonej kampanii. Nie zależnie od typu linku za każdym razem odnotowuję wzrosty ruchu na stronie. Myślę, że jeśli ktoś przetestuje moje zalecenia na swojej stronie, także zobaczy wzrost ruchu na stronie.

  • Artykuł w dużej mierze pokazuje jak potężnym narzędziem jest GSC i jak duża role w SEO odgrywa dobry, wartościowy tekst. Zgadzam się, iż jeżeli masz kłopoty z treścią warto zlecić to profesjonalistom.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!