Przepis na 30% wzrostu ruchu na start

8 napisany przez Aleksander Foit, 04 października 2017

Dobry piekarz dba o to, by inni nie poznali jego przepisu na najlepsze wypieki. Na Wasze szczęście żaden ze mnie piekarz i dlatego chętnie podzielę się z Wami przepisem na ruch organiczny, który rośnie jak na drożdżach.

przepis na 30% wzrost na start

Rozpoczynając kampanię pozycjonowania zarówno klient, jak i pozycjoner liczą na jak najszybszy wzrost ruchu na stronie i pozycji w wynikach wyszukiwania. Czasami bardzo ciężko jest zadowolić  klienta, który oczekuje spektakularnych efektów zaraz po podpisaniu umowy. W moim artykule dam Wam gotowy przepis, dzięki któremu dowiecie się, jak w miesiąc podnieść o 30% ruch na stronie klienta. Dla doświadczonych specjalistów SEO poprawa ruchu o 30% w witrynie, która nie była wcześniej pozycjonowana ani optymalizowana, to niewielkie wyzwanie. Schody zaczynają się w przypadku stron, które były już pozycjonowane. Oczywiście mam tu na myśli prawidłowo zoptymalizowaną i podlinkowaną stronę. Co zatem zrobić w przypadku, kiedy podstawowa optymalizacja została już wcześniej wdrożona, a klient oczekuje szybkich efektów?

Analiza kluczem do sukcesu

Rozpoczynając nowy projekt zawsze powinniśmy zacząć od analizy. Jednak nie każdą stronę powinno się badać w ten sam sposób. W przypadku zoptymalizowanych witryn warto skupić się na podstronach bądź kategoriach niższego rzędu, na których może brakować treści. Należy także zidentyfikować strony, które nie były wcześniej linkowane.

Przepis na wzrost seo Analiza podstron w GSC

Rys. 1 Analiza podstron w GSC

Do znalezienia stron z potencjałem wykorzystuję Google Search Console, gdzie sortuję wyniki z ostatnich 90 dni dla konkretnych podstron po liczbie wyświetleń (Rys. 1). Później przychodzi najbardziej żmudny proces, a mianowicie ręczna analiza zebranych wyników. Sprawdzam każdy link zaczynając od tych z największą liczbą wyświetleń. Podstrony sprawdzam pod kątem braku bądź małej ilości treści i ewentualnych poprawek w optymalizacji. Po zebraniu listy, której długość jest uzależniona od potrzeb i wyników strony, przychodzi pora na identyfikację fraz kluczowych dla podstron z zebranej listy. Frazy dobieram po wynikach dla konkretnych podstron w Google Search Console (Rys. 2) oraz korzystając z narzędzia Zależne Słowa w programie Senuto.

Przepis na wzrost seo Google Search Console

Rys. 2 Analiza słów kluczowych w GSC

Ruszamy po wzrost ruchu na stronie

Po zebraniu kilku fraz dla każdej z wybranych podstron zlecam napisanie opisów korzystając z jednej z platform zrzeszających Copywriterów. Poświęcając trochę czasu na dobór odpowiedniego autora i przygotowanie wytycznych do tekstów możemy dostać całkiem dobre opisy za relatywnie małe pieniądze.

Gotowe teksty wdrażam na strony i rozpoczynam proces zdobywania linków. Każda z podstron, na którą zostały dodane treści powinna otrzymać po kilka linków. Źródło odnośników pozostawiam moim osobistym preferencjom. Dla podstron, które nie były wcześniej linkowane dodaję też jeden odnośnik w formie anchoru pod postacią jednej z wybranych wcześniej fraz kluczowych. W ten sposób przyspieszymy indeksację danych podstron (jeśli nie skorzystamy wcześniej z narzędzia Submit URL) oraz dodamy trochę mocy podstronom, które zaczną piąć się w górę w rankingu Google.

Wyniki

Żeby nie być gołosłownym pokażę kilka screenów z wynikami, jakie osiągnęła jedna z prowadzonych przeze mnie kampanii po zastosowaniu tej strategii.

Przepis na wzrost seo Google Anaytics

Rys. 3  Miesięczne porównanie wyników w Google Analytics

Na powyższym screenie (Rys. 3) możemy zobaczyć wzrost sesji porównując wrzesień z sierpniem 2017. Wyniki strony w dalszym ciągu rosną dynamicznie, a ja mogę śmiało pokazać nowemu klientowi, że nasze działania przynoszą zadowalający efekt już miesiąc po ich wdrożeniu.

Frazy w Top 3 w Senuto

Rys. 4  Frazy w Top 3 w Senuto

Powyżej (Rys. 4) przedstawiam zrzut ekranu z programu Senuto, na którym widać, że strona miała tendencję spadkową od kwietnia do momentu wdrożenia opisanej w artykule strategii. Po jej wprowadzeniu liczba fraz w Top 3 wzrosła z 36 do 59, co widocznie wpłynęło na ruch i przychody strony.

Osiągaj wysokie pozycje w wyszukiwarce, które przełożą się na większą sprzedaż.

Strategia działa i przynosi efekty, ale jak to w świecie SEO nic nie jest uniwersalne, dlatego zawsze trzeba pamiętać, aby wszystkie działania pozycjonujące prowadzić z głową popierając własnymi analizami. W artykule podzieliłem się z Wami przepisem na szybkie wzrosty wyników strony i śmiało możecie spróbować wprowadzić go w życie. Jeśli jednak wciąż nie czujecie się pewnie w tym temacie, to śmiało piszcie, a ja postaram się popracować nad pozycjami waszej strony tak, by wyniki i zyski rosły jak na drożdżach.

5/5 - (2 votes)

O autorze:

Aleksander Foit

Kompleksowo podchodzi do każdej prowadzonej kampanii. Jako SEO Manager w 4PEOPLE zajmuje się pełnym procesem pozycjonowania: od optymalizacji po linkowanie i rozwój serwisu. Nie boi się wyzwań i świetnie radzi sobie w promowaniu nowych stron i poprawie widoczności tych, które działają na rynku od lat.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (2 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!