Jak działa pozycjonowanie szerokie?

0 napisany przez Michał Świech, 11 września 2012

Nazywa się 4Move. Po prostu – 4Move. Wiele osób zna je jednak pod nazwą pozycjonowania szerokiego. Czym się charakteryzuje i czym się różni od tradycyjnego pozycjonowania na frazy?



Niektórzy nie mają wątpliwości: to kwintesencja pozycjonowania. Dlaczego? Bo zamiast koncentrować się na konkretnych frazach za cel stawia sobie przyciągnięcie na stronę jak największego ruchu.

Nie dla każdego

Ta zasadnicza różnica między dwoma rodzajami pozycjonowania sprawia, że pojawia się pytanie: które jest lepsze? Odpowiedź brzmi: oba są tak samo dobre. Tyle, że przeznaczone dla innych witryn i do osiągania innych celów.

Pozycjonowanie szerokie najlepiej sprawdza się w przypadku sklepów internetowych z dużą liczbą produktów w ofercie. Rozbudowana witryna, wysokiej jakości opisy – to wszystko pożądane przy 4Move cechy. Udana kampania może znacząco poprawić sprzedaż w takim sklepie.

Pozycjonowanie na frazy znacznie lepsze efekty przynosi wtedy, gdy mamy do czynienia z firmami usługowymi, specjalistycznymi lub takimi, które mają mniej rozbudowane witryny. Takie działania mogą mieć za cel budowanie wizerunku, choć nie tylko.

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

W tym miejscu przechodzimy do konkretów. Nie bez przyczyny jedne witryny nadają się lepiej pod pozycjonowanie szerokie, a inne – na frazy. Ich dopasowanie do wymagań wyszukiwarki niejako wynika z istoty obu rodzajów usług. A konkretnie?

Pozycjonowanie 4Move służy do budowania wartościowego ruchu (źródło: sxc.hu)

W przypadku pozycjonowania 4Move celem jest budowanie ruchu. Pozycjoner wybiera mnóstwo szczegółowych fraz dotyczących np. produktów w sklepie internetowym. Przykładowo, jeśli na witrynie oferowana będzie wiertarka Makita bdf456, to właśnie taka fraza będzie pozycjonowana w Google.

Dlaczego? Ponieważ wielu użytkowników wyszukiwarki szuka konkretnych produktów. Nie wpisują frazy w rodzaju „wiertarki udarowe”, po prostu z góry wiedzą, jaki sprzęt chcą kupić.

To istotne z technicznego punktu widzenia. Witryna, na której wszystkie elementy asortymentu są dobrze opisane i zaprezentowane pozwoli na uzyskanie znacznie lepszych efektów wykorzystujących ten mechanizm. Strona internetowa, która jest uboga w treści, niewielka i źle zoptymalizowana raczej na to nie pozwoli.

Wyniki, wyniki

Jeśli zrobimy założenie, że strona jest przygotowana pod pozycjonowanie szerokie, ma odpowiednie treści czy po prostu szeroki asortyment, możemy spodziewać się całkiem niezłych efektów. Nie tylko w liczbie osób, które odwiedziły witrynę, ale także w liczbie zapytań ofertowych.

Przykładowe wzrosty konwersji uzyskane przez naszych klientów po wdrożeniu pełnego pakietu 4Move to 63% i 550%. Przykładowe wzrosty liczby wizyt na stronie: 209% i 399%.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!