Na rynku jesteśmy od samego początku – tzn. od 2005 roku. W tak młodej branży internetowej to naprawdę długo! Dysponujemy swoim własnym doświadczonym zespołem pozycjonerów, a nasze skuteczne działanie i partnerskie podejście do klientów jest wynikiem pracy zgodnie z misją naszej firmy i wartościami.
Jeśli szukasz skutecznej agencji pracującej według zasady win-win i indywidualnym podejściem do klienta – lepiej nie mogłeś trafić!
Cena pozycjonowania strony internetowej może być bardzo zróżnicowana i zależy od kilku czynników, takich jak czas, który trzeba poświęcić na pracę nad projektem oraz jakoś zaplecza, które trzeba stworzyć dla strony. Większy budżet na projekt to więcej czasu poświęconego na pozycjonowanie i lepszej jakości zaplecze, co przełoży się na lepsze wyniki.
W naszej agencji cena pozycjonowania zaczyna się w granicach 1000 zł netto miesięcznie. Warto zaznaczyć, że nie pobieramy opłaty wstępnej i obowiązuje u nas umowa na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Klienci przywiązują się do 4PEOPLE ze względu na jakość naszej pracy, a nie przez długoterminowe zobowiązania.
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, polegająca na dostosowywaniu witryny i zewnętrznych czynników z nią związanych do alagorytmu wyszukiwarki. SEO, zwane także pozycjonowaniem, to proces mający na celu osiągnięcie jak najlepszych pozycji pod wybranymi frazami kluczowymi. Nieodłącznym elementem pozycjonowania jest ciągła analiza i poznawanie zmieniających się mechanizmów wyszukiwarek oraz dostosowywanie do nich stron internetowych.
Główym celem pozycjonowania jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania poprzez poprawę pozycji fraz kluczowych. I to właśnie wokół użytkowników skoncentrowana jest większość czynników rankingowych. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki chcą w jak najlepszy sposób odpowiadać na intencje użytkowników oraz dostarczać wartościowe treści w szybki, prosty i zrozumiały dla każdego sposób.
Celem pozycjonowania strony internetowej jest pozyskiwanie wizyt potencjalnych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki (np. Google). Umożliwia to użytkownikom zapoznanie się z ofertą danej firmy i daje możliwość podjęcia decyzji o ewentualnym kontakcie z nią czy też dokonaniem zakupów w witrynie.
Dzięki pozycjonowaniu nabywamy darmowy (poza kosztem samego pozycjonowania) ruch z wyszukiwarki internetowej. Zwiększamy także liczbę transakcji i rozpoznawalność firmy bez konieczności ponoszenia kosztów budżetu reklamowego, jak to ma miejsce na platformach reklamowych.
Przeprowadzamy szczegółowy audyt strony pod kątem technicznym oraz pod kątem treści. Dokładna analiza pozwala zidentyfikować ewentualne błędy oraz elementy witryny, które powinny zostać dostosowane do wytycznych wyszukiwarek oraz panujących na rynku trendów. Audyt zostaje podsumowany w formie dokumentu, zawierającego ocenę stanu pozycjonowanej strony oraz informacje na temat sposobu poprawy konkretnych elementów witryny.
Do każdej z pozycjonowanych podstron dobieramy grupę fraz kluczowych, z wykorzystaniem których potencjalni użytkownicy mogą trafić na stronę. Wybrane słowa kluczowe wykorzystywane są przy: optymalizacji najważniejszych elementów witryny, optymalizacji treści oraz w kampanii pozyskiwania linków do strony.
Optymalizację przeprowadzamy na podstawie wcześniej wykonanego audytu, według którego dostosowujemy elementy strony do aktualnych standardów i wytycznych wyszukiwarek. Podczas optymalizacji skupiamy się na poprawie działania witryny pod kątem technicznym oraz na dostosowaniu treści pod wybrane frazy kluczowe, co przekłada się na wzrost ich pozycji i poprawę oceny witryny przez wyszukiwarki.
Rozbudowujemy treści na stronach naszych klientów, nadając im interesującą i angażującą dla użytkowników formę. Oprócz przedstawienia usług i produktów w atrakcyjny sposób, dostosowujemy treści pod pozycjonowanie poprzez dokładniejsze opisanie przedstawionego na danej podstronie tematu oraz zawarcie w treściach najważniejszych fraz kluczowych.
Pozyskując odnośniki, koncentrujemy się na tematyce strony oraz na szerokiej grupie fraz kluczowych, związanych z ofertą klienta. Źródła linków dobieramy patrząc na ich finalną wartość dla strony w postaci poprawy pozycji wybranych fraz oraz późniejszego wzrostu ruchu na witrynie klienta.
Regularnie przeprowadzamy analizy wyników realizowanych strategii podczas trwania kampanii pozycjonowania. Badamy korelację naszych działań ze zmianami w pozycjach najważniejszych fraz kluczowych, widocznością w wynikach wyszukiwania, ruchem z organicznych wyników wyszukiwania, liczbą konwersji oraz wieloma innymi czynnikami efektywnościowymi.
Regularnie przeprowadzamy analizy wyników realizowanych strategii podczas trwania kampanii pozycjonowania. Badamy korelację naszych działań ze zmianami w pozycjach najważniejszych fraz kluczowych, widocznością w wynikach wyszukiwania, ruchem z organicznych wyników wyszukiwania, liczbą konwersji oraz wieloma innymi czynnikami efektywnościowymi.
Regularnie przeprowadzamy analizy wyników realizowanych strategii podczas trwania kampanii pozycjonowania. Badamy korelację naszych działań ze zmianami w pozycjach najważniejszych fraz kluczowych, widocznością w wynikach wyszukiwania, ruchem z organicznych wyników wyszukiwania, liczbą konwersji oraz wieloma innymi czynnikami efektywnościowymi.
Pozycje w wynikach wyszukiwania ustalane są na podstawie niejawnego algorytmu, który stale ewoluuje. Czynników branych pod uwagę w algorytmie jest co najmniej kilkaset, a ich liczba stale się zwiększa. Duża część z wspomnianych czynników została ujawniona przez wyszukiwarki lub wyłoniona na podstawie badań, jednak wpływ, jaki mają na pozycje można określić jedynie w przybliżonym stopniu. Do najważniejszych czynników wpływających na wyniki osiągane przez pozycjonowaną stronę można zaliczyć:
Dobrze realizowana strategia pozycjonowania powinna przełożyć się na konkretne efekty biznesowe, np. zwiększenie sprzedaży, zysków czy liczby klientów. Efekty samego pozycjonowania mogą być mierzone na podstawie ruchu generowanego na stronie lub pozycji uzyskanych pod konkretnymi frazami. Można też mierzyć ilość konwersji, realizowanych z tego źródła.
SERP (Search Engine Results Page) to wyniki wyszukiwania określane przez algorytm jako najbardziej wartościowe dla danego zapytania. Wyszukiwarki wyświetlają różnego rodzaju wyniki dla w zależności od zadanego zapytania. Są to:
Najczęściej spotykanym układem wyników wyszukiwania są organiczne wyniki wyszukiwania oraz płatne reklamy Google Ads.
https://backlinko.com/hub/seo/serps
Reklamy Google Ads wyglądem przypominają organiczne wyniki wyszukiwania, co może być mylące dla użytkowników. Głównymi wizualnymi wyróżnikami reklam Google Ads są różnice w strukturze wyniku oraz napis “Reklama”, znajdujący się przed adresem URL witryny.
Każdemu świadomemu właścicielowi witryny zależy na tym, aby jego strona wyświetlała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Miejsce w pierwszej trójce wyników jest najbardziej pożądane, ponieważ generują one ponad 75% kliknięć. Na strony znajdujące poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania zagląda jedynie niewielki odsetek użytkowników.
Według badania przeprowadzonego przez Backlinko na ponad 5 milionach wyników wyszukiwania, średni CTR dla poszczególnych pozycji wygląda następująco.
Współczynnik CTR różni się w zależności od branży i rodzaju zapytania. Opierając się na średnich wynikach można wywnioskować, że jedynie znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania może zapewnić realny ruch na stronie.
Koszt pozycjonowania jest uzależniony od kilku czynników, m.in. strony internetowej, aktualnej sytuacji w wynikach wyszukiwania, konkurencji oraz wyznaczonych celów. W naszej agencji ceny pozycjonowania zaczynają się w granicach 1000 zł miesięcznie.
Na cenę składa się:
Szukasz agencji SEO, która zapewni Ci realne zyski z inwestycji w pozycjonowanie strony? Wybierz 4PEOPLE i wejdź na wyższy poziom marketingu internetowego!
Agencję 4PEOPLE wyróżnia przede wszystkim doświadczenie i prokliencka postawa. Nie wiążemy się z naszymi klientami umowami długoterminowymi, których przedwczesne zakończenie wiążę się z karą. Jesteśmy pewni swoich umiejętności, dlatego działamy w oparciu o współpracę na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Nie musisz się obawiać, że nie spełnimy realizowanych celów – misją naszej firmy jest realizowanie marketingu na najwyższym poziomie. Zatrudniamy doświadczonych specjalistów, którzy dzięki swojej wiedzy potrafią wypracować doskonałe wyniki pozycjonowania.
Na rynku marketingu internetowego działamy od 2005 roku, pomagając już setkom naszych klientów w pozycjonowaniu ich stron internetowych.
Jeśli chcesz nawiązać współpracę z agencją SEO, którą cechuje:
to wybierz 4PEOPLE! Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb.
Jak samemu pozycjonować stronę?
Pozycjonowanie strony jest bardzo złożonym procesem. Bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich narzędzi można pozycjonować stronę jedynie w podstawowym zakresie. Przy prowadzeniu działań pozycjonerskich na własnej stronie warto korzystać z darmowych wersji narzędzi statystycznych i analitycznych oraz z wtyczek SEO. Wspomniane narzędzia są pomocne w kluczowych aspektach, takich jak np. dobór fraz kluczowych do strony, wskazanie najważniejszych błędów technicznych oraz wskazanie miejsc wymagających optymalizacji. Aby dostarczyć wartościowych informacji użytkownikom i wyszukiwarkom, należy opisać swoje usługi lub produkty w sposób jak najbardziej dokładny, zachowując jednak atrakcyjną formę treści. Kolejnym elementem, o który trzeba zadbać samemu pozycjonując stronę jest pozyskiwanie linków, czyli udostępnianie odnośników do własnej strony w innych serwisach internetowych. Zwykle samodzielne pozycjonowanie strony zajmuje dużo czasu, a efekty często są niezadowalające. Pozycjonowanie na własną rękę ma więc sens jedynie w sytuacji, gdy budżet na działania marketingowe jest bardzo ograniczony, a konkurencja w branży witryny jest niewielka.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Pierwszym krokiem przy doborze fraz kluczowych jest opisanie swojej oferty przy pomocy wszystkich zwrotów, po których potencjalny użytkownik mógłby jej wyszukać. Kolejnym krokiem jest zebranie fraz, pod którymi widoczna jest najbliższa konkurencja. Następnie zebraną listę słów kluczowych należy zbadać pod kątem liczby wyszukań i wykluczyć frazy, które nie są używane w wyszukiwarkach.
Po jakim czasie widać efekty pozycjonowania?
Niestety na to pytanie nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ w każdym przypadku czas oczekiwania na efekty jest inny. Zdarza się, że wzrosty pozycji widoczne są zaraz po wprowadzeniu optymalizacji witryny, jednak z uwagi na sposób działania wyszukiwarek, na efekty pozycjonowania zwykle czeka się o wiele dłużej. W branży utarło się podawanie przedziału od 3 do 6 miesięcy – jest to czas, po którym efekty powinny być widoczne w przypadku zdecydowanej większości projektów.
Czy będę miał/miała kontrolę nad treściami, które pojawią się na stronie?
Podczas współpracy z naszą agencją właściciel strony może cały czas modyfikować i dodawać nowe treści na swoją stronę. Za zgodą właściciela witryny treści są przez nas rozbudowywane i dostosowywane do standardów SEO.
Czy jesteśmy w stanie zobaczyć, jakie działania prowadzi konkurencja
Dzięki odpowiednim narzędziom możemy zidentyfikować dużą część działań konkurencji związanych z pozycjonowaniem. Działania pozycjonowania on-site jesteśmy w stanie zweryfikować, badając zawartość oraz skanując konkurencyjne witryny. Natomiast działania pozycjonowania off-site analizujemy głównie z wykorzystaniem narzędzi zbierających statystyki dotyczące linków zewnętrznych.
Czy treść strony ma znaczenie przy pozycjonowaniu?
Tak, treści zamieszczone na stronie internetowej mają bardzo duży wpływ na wyniki działań pozycjonujących. Nawiązuje do tego popularne hasło “Content is king” – stawiające treść na pierwszym miejscu. Algorytmy Google niegdyś nie były dobrze przystosowane do oczekiwań użytkowników, a głównym czynnikiem rankingowym była na przykład liczba linków przychodzących. I nadal jest to kluczowy element, ale nie najważniejszy.
Google trafnie zidentyfikował, że użytkownicy korzystają z wyszukiwarki przede wszystkim po to, aby znaleźć treści możliwe precyzyjnie odpowiadające na ich zapytanie. Obecnie wysokie pozycje w przeglądarce zajmują podstrony, na których treść jest unikalna, rozbudowana i ciekawa dla użytkownika. Oczywiście znaczenie ma także m.in. siła domeny i ilość odwiedzających ją osób, ale bez dobrych treści droga do TOP10 może być kręta i wyboista.
Czy pozycjonowanie jest dla każdego?
Pytanie można rozumieć dwojako – czy każdy może zająć się pozycjonowaniem? Tak, ale trzeba pamiętać, że to proces dość trudny i czasochłonny. W niewielkich firmach działających na mało konkurencyjnym rynku, działania SEO prowadzą czasem osoby, które nie są specjalistami. I zdarzają się przypadki, że faktycznie udaje im się osiągać satysfakcjonujące rezultaty. To jednak wymaga inwestycji własnego czasu, no i efekty są niestety mocno zależne od działań konkurencji – jeśli ta wcześniej zainwestuje w profesjonalne działania SEO, może bardzo łatwo wejść na wysokie pozycje.
Czy każda strona internetowa może być pozycjonowana? Jak najbardziej, ale nie każda powinna. Najczęściej z usług SEO korzystają firmy, które chcą przyciągnąć na swoją stronę potencjalnych klientów i zwiększyć zyski. A nawet, jeśli na swojej stronie internetowej nie prowadzisz sprzedaży produktów, ale na przykład tworzysz bardzo wartościowe treści, pozycjonowanie sprawi, że zapozna się z nimi więcej użytkowników.
Natomiast są takie branże, w których lepiej wybrać inny kanał sprzedażowy, aby działania marketingowe przyniosły wymierne korzyści. Są to przede wszystkim krótkoterminowe projekty, które trwają tylko kilka tygodni lub bardzo sezonowe branże (których aktywność ogranicza się do 2-3 dni w ciągu roku). Każdy biznes jest inny, każdy potrzebuje indywidualnego podejścia – jeżeli więc zastanawiasz się, jaki rodzaj działań marketingowych wybrać, skontaktuj się z nami, a my Ci doradzimy.
Czy gwarantujecie osiągnięcie efektów?
Nigdy nie obiecujemy naszym klientom złotych gór, aby tylko uzyskać podpis na umowie – ważnymi wartościami są dla nas szczerość i transparentność działań. Do mierzenia i szacowania efektów używamy analityki internetowej, i to na podstawie konkretnych danych formułujemy strategię oraz wnioski. Nigdy nie można mieć stuprocentowej pewności, czy podjęte działania będą skuteczne, ale mnóstwo pracy i czasu wkładamy w to, aby tak właśnie było. Świadczą o tym case studies naszych współprac z innymi klientami, którzy nam zaufali.
Możesz być pewien, że cele, które wspólnie ustalimy, będą poparte szczegółową analizą. Jeśli oczekujesz konkretnych działań i transparentności, to dobrze trafiłeś.
Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?
Koszt wykonania strony internetowej zwykle waha się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kwota zależy od rodzaju serwisu, jego funkcji czy zastosowanych narzędzi. Stworzenie prostego serwisu z kilkunastoma podstronami na platformie WordPress nie będzie dużym wydatkiem. Co innego w przypadku chęci przygotowania rozbudowanego sklepu internetowego – wtedy koszty mogą być naprawdę spore. Stronę internetową trzeba jednak traktować jako inwestycję, która w przyszłości przyniesie wymierne korzyści.
Po co tworzy się artykuły podczas pozycjonowania?
W pozycjonowaniu bardzo ważne są publikowane na stronie treści. Bez nich skuteczne działania SEO są po prostu niemożliwe do zrealizowania. Eksperci SEO często proponują klientom założenie bloga, aby budować widoczność domeny – co to oznacza? Tworząc artykuły, możemy poruszać tematy związane z daną branżą lub pokrewne, które następnie pozycjonują się w wyszukiwarce pod konkretnymi frazami. Liczba możliwych ścieżek, dzięki którym użytkownik trafi na naszą domenę wzrasta, ponieważ rozbudowaliśmy stronę o nowe treści. Użytkownik, który zdecyduje się kliknąć w link i przeczytać nasz artykuł jest nie tylko potencjalnie nowym klientem, ale też ma znaczenie z punktu widzenia robotów Google. Algorytm analizuje i interpretuje zachowania użytkowników – gdy zauważy, że coraz więcej osób odwiedza daną stronę, zaczyna ją postrzegać jako bardziej wartościową. To z kolei bezpośrednio wpływa na zajmowane pozycje w wyszukiwarce.
Czy audyt strony jest darmowy?
W agencji 4PEOPLE audyt strony i optymalizacja jest wyceniana, ale klient, który zdecyduje się na współpracę z naszą firmą nie musi za nie płacić. Przez pierwsze 6 miesięcy opłata za audyt jest proporcjonalnie zmniejszana aż do wartości 0 zł. Jeśli w tym czasie klient nie rozwiąże umowy, nie ponosi kosztów audytu i optymalizacji. Płatność jest wymagana tylko w przypadku rozwiązania umowy, aby pokryć koszty włożonej pracy.
Określenie oznaczające w języku angielskim “Search Engine Marketing”, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Czym różni się SEM od SEO? SEM jest pojęciem szerszym, które obejmuje działania płatne (PPC) oraz pozycjonowanie (SEO).
Głównym celem realizowania marketingu w wyszukiwarkach internetowych jest zaprezentowanie danej strony internetowej użytkownikowi i wskazanie, że to na niej znajdzie odpowiedzi na swoje potrzeby. Najlepszą strategią jest synergiczne prowadzenie działań płatnych i bezpłatnych w wyszukiwarkach, dlatego SEM jest często określane wzorem: SEM = SEO + PPC
Frazy kluczowe to słowa czy wyrażenia, które w działaniach SEO najtrafniej odpowiadają tematyce danej podstrony. Pozycjonowanie opiera się właśnie na frazach kluczowych, które zamieszcza się w tekstach na stronie internetowej. Frazy mogą być bardziej ogólne, np. buty damskie, samochody Mercedes czy noclegi Warszawa. Im fraza jest mniej precyzyjna, tym większa może być jej konkurencyjność – ale również większa liczba wyszukiwań.
Innym rodzajem są frazy z tzw. długiego ogona, czyli zawierające bardziej precyzyjne informacje, np. buty damskie zimowe rozmiar 43 czy samochody Mercedes GLE. Wybór właściwych fraz jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych.
Algorytm Google to niejawny mechanizm, który odpowiada za selekcję i wybór najtrafniejszych wyników wyszukiwania do danych fraz. Algorytm stale ewoluuje i jest udoskonalany, dlatego na przestrzeni lat czynniki rankingowe, które wpływają na pozycję stron w wyszukiwarce ulegają zmianom.
Część czynników została wyłoniona na podstawie badań lub informacji od Google, ale mechanizm działania algorytmu nie jest powszechnie znany. Im dana strona jest lepiej przystosowana do wytycznych Google, tym osiąga lepsze wyniki w wyszukiwarce.
Organiczne wyniki wyszukiwania (Organic Search) to rezultaty prezentowane w wyszukiwarce na dane zagadnienie, których wyświetlanie jest bezpłatne. Wysoka pozycja w wynikach na popularne frazy gwarantuje pozyskiwanie ruchu organicznego użytkowników zainteresowanych danym zagadnieniem. O kolejności wyświetlania organicznych wyników wyszukiwania decyduje algorytm Google. O ile samo wyświetlanie strony w Google jest bezpłatne, o tyle zajmowanie wysokich pozycji w przeglądarce wymaga podjęcia działań SEO, mających zwiększyć widoczność witryny.
Płatne wyniki wyszukiwania można rozpoznać po napisanie “Reklama”, który znajduje się przed adresem URL witryny. Wyniki organiczne nie posiadają takiego odnośnika.
Jednym z czynników rankingowych algorytmu Google jest ilość oraz jakość linków przychodzących, które odsyłają użytkownika do konkretnej witryny. Działania polegające na zdobywaniu tychże odnośników nazywa się link buildingiem. To dość długi proces, na którego efekty trzeba zwykle czekać kilka miesięcy – efektem jest jednak poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Google traktuje umieszczenie odnośnika do innej strony jako jej polecenie – dlatego odesłania z wartościowych i powiązanych tematycznie stron są uznawane jako cenne w procesie pozycjonowania. Należy jednak pamiętać, że nieumiejętny link building może doprowadzić nawet do nałożenia kary od Google, należy więc poznać szczegółowe zasady budowania widoczności strony lub powierzyć działania specjalistom.
Optymalizacja SEO to inaczej dopasowanie strony do wytycznych Google, które wpływają na pozycje zajmowane w wyszukiwarce. Jednym z kluczowych elementów optymalizacji jest dostosowanie treści, która ma być zarówno atrakcyjna dla użytkownika, jak i czytelna dla robotów indeksujących Google. Nie jest to jednak jedynie wymaganie – czynników rankingowych jest wiele i cały proces optymalizacji jest bardzo złożony.
Wykonując optymalizację SEO, należy zwrócić uwagę m.in. na:
Są to jednak tylko podstawowe aspekty – optymalizacja SEO zależy m.in. od objętości danej domeny. Skala trudności optymalizacji będzie zdecydowanie mniejsza w serwisie składającym się z kilku podstron niż w rozbudowanym sklepie internetowym, gdzie elementów do poprawy może być więcej.