Nagradzanie za zaangażowanie – doceń swoich pracowników

0 napisany przez Rafał Rakoczy, 09 października 2020

Pracownik czujący, że jego wysiłki są doceniane, może mieć nawet kilkukrotnie wyższy poziom motywacji do pracy. Odpowiedni system nagradzania za efekty realnie wpływa na morale kadry, wprowadzając też odrobinę zdrowej rywalizacji. Jednym z możliwych systemów jest platforma lojalnościowa – forma gry dla pracowników, której celem jest ich integracja oraz zachęcenie do działania na rzecz firmy.

Platforma lojalnościowa

Czym jest platforma lojalnościowa?

Platforma lojalnościowa to narzędzie motywujące i edukujące pracowników i partnerów sprzedażowych. Główną ideą platformy jest zaangażowanie jej użytkowników do realnych działań, które prowadzą do wzrostu sprzedaży.

Platforma na bieżąco zasilana jest contentem w postaci:
– artykułów edukacyjnych,
– quizów,
– aktualności,
– zadań do wykonania w środowisku pracy.

Dzięki temu handlowcy systematycznie podnoszą swoją wiedzę o sprzedawanych produktach i są na bieżąco ze sprawami firmy. Platformy motywują zespoły sprzedażowe w całkowicie nieinwazyjny, prosty i przyjemny sposób. Motorem napędowym tego przedsięwzięcia jest grywalizacja. Za każdą aktywność na platformie lojalnościowej przyznawane są punkty, które później można wymienić na oferowane w programie gadżety lub na gotówkę. Handlowcy rywalizują ze sobą nawzajem, a najlepsi z najlepszych grają o niepowtarzalną nagrodę główną.

Żeby wygrać, trzeba grać!

System jest bardzo prosty. Uczestnik rejestruje sprzedaż, czyta artykuły, rozwiązuje quizy. W każdej chwili może zobaczyć swoją pozycję w rankingu i podwoić wysiłki żeby wygrać! Wszystko to zamknięte w łatwej i przyjemnej formie gry, w której liczy się każda sekunda. Wiedza i wyzwania dostępne są dla każdego praktycznie zawsze i wszędzie – na laptopie, tablecie lub komórce – z platformy można korzystać na urządzeniach mobilnych. Handlowcy oczekujący na spotkanie mogą zajrzeć do bazy wiedzy i wykonać poszczególne zadania. Dzięki temu produktywnie wykorzystują czas podczas pracy.

Działania na platformie integrują uczestników. Poprzez rywalizację w rankingu (indywidualną lub drużynową) czy zadania specjalne, pracownicy współpracują ze sobą i budują odpowiedzialność za zespół w drodze po nagrody. Pracownicy mogą się wzajemnie wspierać i namawiać do korzystania z aplikacji w imię wspólnego interesu albo po prostu dla zabawy. To sprawia, że z dnia na dzień coraz więcej użytkowników ma kontakt z contentem przekazywanym na platformie (dane o firmie, produktach, akcji).

Wzrost sprzedaży

Stosując platformy lojalnościowe, w łatwy sposób można działać w kierunku wzrostu sprzedaży. Za akcje sprzedaży danych produktów w określonym czasie lub realizację projektu na danym produkcie można wyznaczyć dodatkowe punkty. W ten sposób skupisz uwagę i zaangażowanie użytkowników na produktach, na których najbardziej Ci zależy, a potem już tylko obserwujesz jak rosną wyniki ich sprzedaży.

Nie tylko sprzedaż jest jednak ważna… Poprzez platformy można też motywować ludzi do pozytywnych zmian w życiu, do dbania o zdrowie, do większej ilości ruchu, do rozpoczęcia przygody ze zdrową dietą. Można propagować sportowe wyzwania, za udział w których przybywa punktów w rankingu. Skorzystają na tym wszyscy.

Platforma lojalnościowa - Sales Games

Pracownicy budują pozytywny wizerunek firmy

Na pewno wiesz, jak trudno zbudować w Internecie dobrą opinię o swojej firmie i produktach. To długa droga. Program lojalnościowy może znacznie wspomóc Cię w tych działaniach. Uczestnicy programu dzięki swojej aktywności otrzymują konkretne profity, a to przekłada się na dobre skojarzenia, atrakcyjny wizerunek firmy i pozytywne opinie o produktach.

Wdrożenie w firmie skrojonego na miarę programu lojalnościowego niesie za sobą szereg korzyści:
– twoi pracownicy bardziej angażują się w swoje codzienne zadania,
– regularnie poszerzają wiedzę na temat produktów i są na bieżąco ze sprawami firmy,
– produktywnie wykorzystują czas podczas pracy,
– współpracują ze sobą aby osiągać założone cele,
– angażują się w sprzedaż produktów, które stanowią priorytet w danym okresie,
– budują pozytywny wizerunek firmy w swoim otoczeniu.

Zaangażowanie pracowników w sprawy firmy jest możliwe. Teraz już wiesz jak to zrobić – zaproś ich do gry, gdzie stawką są unikalne nagrody. Pomoże Ci w tym platforma lojalnościowa, która jest kompleksowym narzędziem motywującym i edukującym w całkowicie prosty i przyjemny sposób.

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Rafał Rakoczy

Odpowiedzialny za stworzenie programów motywacyjnych dla zespołów sprzedażowych takich marek jak Samsung, Atlas, Brown Forman. Prowadzi kluczowe projekty w Agencji Interaktywnej Young Media. Z zamiłowania do sportu founder aplikacji Dostartu. Miłośnik biegów górskich i kolarstwa.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager