IAB HowTo: win SEO in 2017 – relacja z konferencji
Nowa konferencja na mapie wydarzeń SEO okazała się świetną okazją do zakosztowania nowej porcji wiedzy z menu pozycjonowania i marketingu, która potwierdziła, że tego typu wydarzenia mają na polskiej ziemi spory potencjał. Zapraszam na moją relację z IAB HowTo: win SEO in 2017.
W ubiegłą środę miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji pod nietuzinkowym hasłem: jak wygrać SEO. Osiągając dobre wyniki w projektach myślałem, że wiem, jak to zrobić, ale do Warszawy jechałem z nadzieją, że świeże spojrzenie i poznane metody okażą się pomocne w osiąganiu efektów szybciej i skuteczniej. Już wchodząc do centrum konferencyjnego Adgar Plaza miałem okazję się przekonać o wysokim poziomie wydarzenia. Miłe przywitanie, profesjonalna obsługa i zaproszenie do sali z cateringiem zrobiły na mnie dobre wrażenie na wejściu. Popijając kawę i zajadając pyszne ciastko wiedziałem już, że warto było tam przyjechać…
Prelekcje
Podczas wydarzenia miałem okazję zobaczyć 10 wystąpień specjalistów działających nie tylko w Polsce, ale i na światowym rynku. Prezentacje były bardzo zróżnicowane. Część była kierowana do początkujących uczestników, część do ludzi na co dzień zajmujących się SEO. Niektóre prezentacje były bardzo techniczne i pokazywały efekty działań na konkretnych przykładach, inne były bardziej teoretyczne, ale także bardzo wartościowe. Opiszę jedynie kilka z nich, które wywarły na mnie największe wrażenie.
Automatyzacja pracy w SEO – Łukasz Żelezny
Łukasz Żelezny to osoba, której w branży SEO nie trzeba nikomu przedstawiać. Na konferencji po raz kolejny udowodnił swoją ogromną wiedzę na temat technik pozycjonowania i talent do wystąpień publicznych. Łukasz w prezentacji przedstawił nam kilka swoich skutecznych technik analizy i optymalizacji, z których na pewno skorzystam w najbliższym czasie. Między innymi pokazał swoją strategię analizy konkurencji, której nadał nazwę „Analiza GAP”. Polega ona na wykorzystaniu podstawowych narzędzi SEO do odnalezienia miejsc, w których widoczna jest już nasza konkurencja, a i my powinniśmy się tam znaleźć. Całe wystąpienie Łukasza zawierało ogrom merytorycznej wiedzy i myślę, że w wielu słuchaczach rozbudziło chęć na kolejne wystąpienia tego autora.
Ruch organiczny napędzany wydarzeniami – Artur Strzelecki
Planowane i nieplanowane wydarzenia mają ogromny potencjał i dają szansę pozyskania dużej liczby odwiedzin. O tym, jak przyciągnąć ruch na stronę wykorzystując różnego rodzaju wydarzenia opowiedział dr Artur Strzelecki. W swojej prezentacji pokazał nam, kiedy i jak przygotowywać się do wydarzeń takich jak np. Czarny Piątek i jak wykorzystywać niespodziewanie nadarzające się okazje. Przykłady użyte w prezentacji robiły wrażenie. Chyba wszyscy pamiętamy akcję z reklamą „Co zamierza Napoleon?”, które to hasło swego czasu zalało telewizję, radio i internet. W odpowiednim czasie na swoim blogu Silesia SEM Artur umieścił zoptymalizowany artykuł dotyczący tej akcji. Jako że fraza „Co zamierza Napoleon” nie jest typowym zapytaniem, jakie wpisywali użytkownicy do wyszukiwarki Google i jej konkurencyjność była niska, artykuł szybko osiągnął pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Błyskawiczna reakcja i dobre zoptymalizowanie artykułu zapewniły ogromny ruch na stronie.
Szczegółowy opis akcji znajdziecie w tym wpisie. Po tej prezentacji uczestnicy konferencji na pewno zmienią podejście do różnego rodzaju wydarzeń i zaczną je traktować jako szansę dla swoich serwisów internetowych.
Czy dziś celem SEO jest znalezienie się w top 10 wyników Google? – Kamil Michalski
Choć Kamil Michalski na co dzień nie zajmuje się pozycjonowaniem, przygotował bardzo ciekawą prezentację na ten temat. Kamil jest dyrektorem sprzedaży w Optimizers i pokazał nam SEO z trochę innej perspektywy. Jego prezentacja zapadła mi w pamięci dzięki zaskakującym porównaniom, jakich w niej używał. W swojej wypowiedzi przytoczył kilka cytatów z książki Art of War autorstwa Sun Tzu porównując SEO do sztuki wojennej. Strateg wojenny najpierw poznaje swoje siły później siły przeciwnika i dopiero wtedy układa plan wojenny, który zapewni mu zwycięstwo. Podobnie jest z pozycjonowaniem strony. Na początku musimy poznać swoje siły czyli przeprowadzić audyt strony i zobaczyć, jaki potencjał posiada nasza strona, później zapoznać się z konkurencją i jej słabymi i mocnymi stronami, a wreszcie zaplanować działania SEO, które zapewnią nam zwycięstwo.
Jak się zmienia SEO? Najważniejsze czynniki SEO – Miłosz Woźniak
Miłosz Woźniak pokazał z kolei, jak zmieniają się wyszukiwarki, a co za tym idzie cały proces pozycjonowania. Prezentację prowadził w taki sposób, że każdy odbiorca na sali, nawet widz nie zajmujący się SEO, mógł wyciągnąć z niej coś ciekawego. Po przedstawieniu paru zmian w Google i rozwianiu kilku wątpliwości związanych z wyszukiwarkami, Miłosz przeszedł do twardych danych, które przedstawiały wpływ konkretnych czynników na pozycjonowanie strony. Dzięki jego prelekcji, wiele osób mogło się przekonać, że z biegiem czasu SEO staje się coraz trudniejszym procesem i tylko dzięki badaniom i dostosowywaniem się do nowych czynników rankingowych można osiągnąć dobre wyniki.
Oprócz wspomnianych wyżej prelegentów, na IAB HowTo: win SEO in 2017 zaprezentowali się także: Piotr Guziur, Stuart Dunsmore, Łukasz Skolimowski, Paweł Gontarek, Łukasz Iwanek, Piotr Jędrasik i Łukasz Rogala. Przygotowali oni prezentacje, w których przekazali nam swoje doświadczenia i teorie związane z SEO, a każdy z nich musiał się zmieścić w 25 minutach.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Dobry z plusem na zachętę
Spodziewałem się, że na IAB HowTo: win SEO in 2017 poznam jedynie kilka nowych technik pozycjonowania stron w internecie, ale dowiedziałem się dużo więcej. Konferencja nie była poświęcona jedynie SEO, a część prelekcji związana była bardziej z prowadzeniem działalności i kontaktami z klientem w firmie zajmującej się marketingiem. Wszyscy prelegenci zaprezentowali naprawdę wysoki poziom i w profesjonalny sposób przekazali nam swoją wiedzę. Niestety, z mojego punktu widzenia kilka prezentacji było źle dobranych tematycznie. Zdecydowana większość uczestników to fachowcy w dziedzinie pozycjonowania lub marketingu, a tymczasem zaserwowano nam prezentacje dotyczące podstawowych narzędzi i umiejętności SEO. Prezentacje dotyczące szczegółów umów z klientami też nie są zbyt interesujące dla osób nie prowadzących własnej działalności. Zapewne takie dobranie tematów to celowe zagranie organizatorów, którzy chcieli trafić z wydarzeniem do większej grupy docelowej. W przyszłości może warto przemyśleć segmentację wystąpień na te bardziej zaawansowane i te dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z batalią z Google. Dzięki niej, każdy z uczestników mógłby zaplanować sobie uczestnictwo w wystąpieniach, których naprawdę potrzebuje. Oprócz kilku chybionych tematów prezentacji całe wydarzenie oceniam pozytywnie i bez wątpienia wybiorę się na kolejną edycję.
Polecamy również: