Centeo – a zyski liczone w złotówkach. Jak zwiększyć przychody z Ceneo?

0 napisany przez Arkadiusz Słowik, 29 lipca 2021

Dowiedz się, co to jest Ceneo i Centeo, jak za pomocą tych narzędzi możesz zwiększyć przychody w swoim sklepie oraz jakich efektów możesz się spodziewać. Pod koniec zapoznaj się z naszym case study, w którym pokazujemy realne dane po wdrożeniu rozwiązania Centeo u jednego z naszych klientów!

centeo - sposób na zwiększenie przychodów z ceneo

Wstęp – czyli co to jest Ceneo?

Podczas dokonywania zakupów w internecie pewnie niejednokrotnie spotkałeś się z Ceneo – popularną porównywarką cenową ofert różnych produktów. Dlaczego akurat o niej mówimy? Ceneo działa na rynku od 16 lat, ma ponad 15 000 000 produktów i obsługuje 23 000 000 użytkowników. I ta ostatnia liczba jest dla nas, jako marketingowców oraz właścicieli sklepów, niezwykle istotna.

Ceneo to miejsce, w którym są nasi potencjalni klienci – a jest ich tam całkiem sporo. Dlatego warto sprawdzić, ile możesz “wyciągnąć” zysków z tego cennego źródła ruchu.

Ceneo na swojej platformie pozwala na płatną promocję produktów. Działa to na podobnej zasadzie, jak system znany z Google Ads. Mając jednak kilka lub kilkanaście tysięcy produktów, optymalne zarządzanie feedem produktowym może być bardzo mało efektywne, a czasem wręcz niemożliwe.

Oczywiście, bez dodatkowych narzędzi sobie poradzisz, ale czyż nie lepiej zwiększyć przychody o kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie?

I wtedy cali na biało wyjaśniamy, co to jest Centeo i pozycjonowanie na Ceneo

W zasadzie autorzy narzędzia najlepiej opisują to rozwiązanie na swojej stronie:

“Usługa ‘must have’ dla sklepów, które chcą zwiększyć sprzedaż na CENEO.

Prowadzimy kampanie marketingowe na CENEO, przy wykorzystaniu zautomatyzowanych narzędzi do skutecznej reklamy produktów w tej porównywarce.

Optymalizujemy opłacalność sprzedaży każdego produktu z osobna 24h na dobę.

Skuteczność Centeo potwierdzona już w ponad 100 sklepach!” – centeo.pl

Pozycjonowanie na Ceneo za pomocą Centeo odbywa się poprzez dobranie odpowiedniej strategii zarządzania feedem produktowym oraz ustawieniami kampanii. Kluczem do optymalnych działań jest cel, czyli to, co chcemy osiągnąć przez pozycjonowanie oraz znajomość marży swoich produktów – to dzięki tym informacjom podejmujemy świadome decyzje razem z klientem.

Jaki cel chcemy osiągnąć? Ogólnie rzecz ujmując, mamy do wyboru szereg “predefiniowanych” strategii, takich jak: zwiększenie ROAS-u, zwiększanie przychodów, minimalizowanie kosztów czy skalowanie sprzedaży.

Jak zwiększyć przychody na Ceneo?

Ten temat poruszyliśmy już w poprzednim akapicie, opisując w kilku słowach dostępne strategie na Centeo, jednak zwiększanie zysków odbywa się również dzięki innym funkcjonalnościom tego rozwiązania, a są to:

– optymalizacja stawek biddowania 24 godziny na dobę przez cały rok;
– aktualizowanie stawek co godzinę;
– realizowanie wcześniej ustalonej i wybranej strategii;
– możliwość wyselekcjonowania topowych marek, produktów czy kategorii.

Powyższe funkcjonalności łączą się z opcją ustalania konkretnych stawek dla wybranych kampanii.

Aby optymalizować koszty, Centeo pozwala na eliminowanie przykładowo konkretnych produktów czy marek, które są lub stają się nierentowne. Dzięki takim automatyzacją po obniżeniu progu opłacalności system może „odpuścić” licytowanie konkretnych produktów.

Teraz wyobraź sobie takie działanie ręcznie, mając kilkanaście tysięcy produktów… zapewne możesz lepiej spożytkować ten czas.

Z Centeo otrzymujemy również raport cen konkurencji na Ceneo. Takie dane pozwalają oszacować, jak nasze ceny plasują się na tle rynku. Z takich analiz dowiemy się, czy mamy ceny zbyt wysokie, czy może zbyt niskie i spokojnie możemy je przy niektórych produktach podwyższyć. Posiadając takie dane, jesteśmy w stanie zwiększać przychody nie tylko na Ceneo, ale również na swoim sklepie internetowym – wiedząc, że zwiększając ceny danych produktów o 20% i tak będziemy najtańszym sprzedawcą na rynku.

Reasumując, zwiększanie przychodów na Ceneo odbywa się poprzez zwiększanie przychodów ze sprzedawanych produktów oraz przez optymalizowanie kosztów działań na tej platformie.

Historia sukcesu, czyli jak wdrożyliśmy Centeo u 1lazienka.pl

 

Sanitrend prowadzi sklep internetowy – 1lazienka.pl, nad którego rozwojem od 2016 roku pracuje wraz z klientem zespół specjalistów 4PEOPLE. Widząc potencjał do wykorzystania narzędzia Centeo u naszego klienta 1lazienka.pl, zaproponowaliśmy pilotażowe wdrożenie tego rozwiązania. Kompleksowe case study możecie sprawdzić klikając w poniższy obrazek.

Wiemy, że samym ROASEM człowiek nie żyje, ale podniesienie ROASU, % konwersji, a zarazem zwiększenie przychodów – to bardzo dobry efekt wdrożenia Centeo.

To tylko 3 liczby z całego case study:
● Wzrost przychodów o 35%;
● Wzrost liczby transakcji o 17%;
● Wzrost współczynnika konwersji o 17%.

Jak Ty możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie z Centeo?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, który ma możliwość integracji z Ceneo oraz masz ceny porównywalne lub lepsze od konkurencji – nie wahaj się i napisz do nas! Razem z Centeo wdrożymy u Ciebie to rozwiązanie i dobierzemy odpowiednią strategię. PIERWSZY MIESIĄC WSPÓŁPRACY JEST BEZ OPŁAT, zatem mówiąc kolokwialnie – możesz tylko zyskać ;)

 

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    O autorze:

    Arkadiusz Słowik

    W 4PEOPLE odpowiedzialny za współpracę i budowanie relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami - wspólnie z nimi wyznacza i osiąga cele marketingowe. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta zdobywał w takich branżach jak telekomunikacja czy IT, a także w znanej warszawskiej agencji marketingu online. Fan jedzenia na mieście, zarówno burgerów jak i sushi. Namiętny użytkownik Apple. Minimalista. W codziennej pracy napędza go realizacja celów, skreślanie tasków i osiąganie wyników. Jeżeli literatura - to tylko poradniki i biografie. Miłośnik wskaźników i szukania sposobów na lepszy wynik. Jeżeli chodzi o wyniki - nigdy nie ma "enough". Zawsze chce więcej.
    Sprawdź

    PODCAST: Jak tytułować podstrony z myślą o SEO?

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!