8 blogów, które musi znać każdy interesujący się marketingiem internetowym i nie tylko

0 napisany przez Natalia Dziubek, 07 listopada 2018

W jednym z poprzednich artykułów opisałam podstawy skutecznego prowadzenia bloga firmowego. Kolej na 8 przykładów świetnie prowadzonych blogów na temat marketingu internetowego (i nie tylko!), które inspirują mnie w codziennej pracy.

Blogi SEO

silesiasem.pl – Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Silesia SEM – blog, którego redaktorem naczelnym jest Artur Strzelecki, spełniający się jako pracownik ze stopniem naukowym doktora Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. W wolnych chwilach dzieli się bogatym doświadczeniem, doradzając małym i średnim przedsiębiorcom.

Silesia SEM to idealny blog dla ciekawych wiedzy o marketingu internetowym w wyszukiwarkach. Znajdziemy na nim wiele ciekawych porad oraz mnóstwo artykułów, głównie dotyczących SEO, lecz nie tylko. Ponadto na blogu znajdziemy informację o aktualnych wydarzeniach związanych z branżą SEO oraz możemy uzyskać dostęp do dwóch odpłatnych szkoleń online: „Marketing w Google” oraz „Pozycjonowanie sklepu internetowego”. Blog jest uzupełniany systematycznie o nowe artykuły co sprawia, że z chęcią do niego powracam, głodna kolejnych dawek wiedzy o SEO i aktualnymi wydarzeniami branżowymi.

Z bloga narodziła się konferencja, pierwotnie pod tą samą nazwą. Dzisiaj urosła do najważniejszego wydarzenia na polskiej scenie pozycjonerskiej – „Festiwalu SEO”, na którym regularnie się pojawiamy.

Blogi o programowaniu

devstyle.pl – Blog dla każdego programisty

Kolejnym blogiem, o którym opowiem, jest devstyle.pl, prowadzony przez autora książki Zawód: Programista. Wszystko, czego potrzebuje świadomy developer – Macieja Aniserowicza. Pan Maciej – z pasji programista, szkoleniowiec, prelegent, bloger, podcaster, i nie tylko – na swoim blogu przybliża nam branże IT. Tematy poruszane na blogu opiera o własne doświadczenie. Dzieli się bogatą wiedzą, udziela ciekawych wskazówek nie tylko dla osób, które znają programowanie od podszewki, ale również dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z kodowaniem. Na blogu znajdziemy również autorski Vlog, informację o ważnych wydarzeniach branżowych oraz świetny Devkalog – 10 programistycznych przykazań, który osobiście mnie urzekł. Pomysłowości tu nie brak, a regularnie tworzone wpisy sprawiają, iż każdy znajdzie tu coś dla siebie.

strefakodera.pl/category/blog – Blog o programowaniu i nie tylko…

Blog prowadzony przez Łukasza Dudzińskiego jest kierowany głównie do programistów dobrze znających branżę, niemniej jednak osoby, które poszukują zdawkowych informacji na początku swojej drogi programistycznej, również znajdą na strefakodera.pl coś odpowiedniego dla siebie. Blog zawiera informacje na temat wydarzeń branżowych, różnego typu konkursy oraz artykuły nie tylko na temat szerokiej wiedzy programistycznej i aktualności,  co więcej znajdziecie w nim recenzje książek i kursów oraz artykuły między innymi nt. przebiegu stażu w jednej z największych polskich firm w branży IT, sprzętu itp.

Blogi marketingowe

marketingdlaludzi.pl – 4People, wyższy poziom marketingu

Tak, to My!

Może to nieskromnie tak o sobie mówić, ale uważam, że warto – blog Marketing dla Ludzi to w końcu ponad 470 tekstów (!) z szerokiego spektrum marketingu internetowego. Znajdzie tu coś dla siebie i pozycjoner, i Adsowiec, nie brakuje również artykułów na temat copywritingu oraz obsługi klienta i social media. Zresztą zerknijcie sami. Stworzyliśmy fajne miejsce, które istnieje dzięki Wam – czytelnikom, a nam pozwala przekazywać wiedzę dalej.

paweltkaczyk.com – Blog o marketingu, budowanie marki, grywalizacja, storytelling

Kolejnym inspirującym blogiem, który chciałabym przedstawić, jest ten autorstwa Pawła Tkaczyka. Chyba nie muszę przedstawiać jego osoby – każdy zajmujący się marketingiem w internecie kojarzy Grywalizację, Zakamarki marki, czy teksty do znanych branżowych czasopism, takich jak „Brief” i „Marketing w praktyce”. Blog Pawła zawiera wiele cennych informacji, które pomogą rozwinąć twoją własną firmę. Znajdziemy tu wpisy dotyczące budowania silnej marki, storytellingu, grywalizacji czy social media. Artykuły nie tylko dobrze się czyta, ale przede wszystkim możemy zaczerpnąć z nich dawkę wiedzy marketingowej. Chociaż blog Pawła jest pełen świetnych artykułów, trochę brakuje mi częściej dodawanych nowych wpisów, bo jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia.

sprawnymarketing.pl – Skuteczny i ekonomiczny

Blog związany z firmą szkoleniowo-consultingową MaxRoy.com. Znajdziemy tu porady od wielu znakomitych specjalistów marketingowych z dziedzin tj. Google Ads, PPC, content marketing, copywriting – o tym jak pisać, gdzie szukać pomysłów, jakich błędów unikać i wiele innych wskazówek. Przeczytamy tu również artykuły z kategorii e-marketingu, e-commerce, social media. Odwiedzając blog sprawnymarketing.pl natrafiłam na merytoryczne artykuły warte przeczytania – to się ceni! Z ostatnio dodanych polecić mogę artykuł Adama Czuryło „Google Smart Display Campaigns – czym są „inteligentne” kampanie i jak je ustawić?”, czy wpis Pawła Sali „7 zasad projektowania kreacji mailingu, skoncentrowanego na konwersji”.  Dodatkowo polecam zapis do newslettera, dzięki któremu systematycznie dostawać będziemy podsumowanie najważniejszych newsów tygodnia.

arturjablonski.com(poprzedni adres bloga: jeszczejedenblog.pl)

Artur Jabłoński, założyciel agencji Digitalk – prowadzi kampanie e-marketingowe, szkolenia, wykłady oraz jest autorem książki „Jak pisać, żeby chcieli czytać”. Zajmuje się również prowadzeniem godnego polecania bloga, który traktuje w głównej mierze o reklamie w social mediach, content marketingu oraz copywritingu. Dowiemy się tu dużo na temat prowadzenia reklam na Facebooku, pisania poprawnych oraz godnych uwagi tekstów, umiejętnego korzystania z content marketingu. Dodatkowo na blogu Artur porusza są tematy związane z psychologią w marketingu. Nie tylko moim zdaniem blog ten charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem wiedzy, gdzie znajdziemy wartościowe treści pisane bez ogródek. Polecam!

freshmail.pl/blog – Blog o mailingach, newsletterach, email marketingu i firmie FreshMail

Bardzo dobry blog na temat email marketingu, będący jednym z największych w Polsce. Dowiemy się tutaj o budowaniu bazy mailingowej, wykorzystania w praktyce zdobytych danych, poprawnego formułowania maili i tworzenia newsletterów. Blog Freshmaila to kompendium wiedzy na temat dobrych praktyk w email marketingu, wpływających na skuteczność kampanii. Podsumowując, jest to ogromna baza wiedzy dla każdego, kto zaczyna poznawać email marketing, jak i źródło ciekawych nowinek, dla tych którzy już w branży są od dawna. Nie raz, nie dwa miałam przyjemność opierać się o bogate doświadczenie autorów wpisów. Pomogło mi to w rozwikłaniu nie jednej zagadki, która podczas tworzenia kampanii stawała na mojej drodze, jak również rozwijania swoich umiejętności związanych z email marketingiem.

O autorze:

Natalia Dziubek

W 4People zajmuje się prowadzeniem kampanii AdWords. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie.

Komentarze