W przybliżeniu, czyli wybijanie przez dopasowanie

0 napisany przez Michał Świech, 06 sierpnia 2012

Postawiliśmy śmiałą tezę i badając konkretny przypadek wykazaliśmy, że jest prawdziwa. Uzyskaliśmy wzrost liczby wyświetleń o ponad 62%, a CTR wyższy o prawie 45%. W jaki sposób?



Teza: dopasowanie przybliżone to większa liczba wyświetleń reklamy w kampanii Linków Sponsorowanych dla fraz mało popularnych.

Większość czytelników zapewne zgodzi się ze stwierdzeniem, że dopasowanie przybliżone w kampanii Linków Sponsorowanych jest ryzykowne. W końcu trudno z góry przewidzieć, w sąsiedztwie jakich fraz pojawi się nasza reklama. Czasem może być groźnie , czasem zabawnie. Z reguły jednak nigdy nie jest tak, jak byśmy chcieli.

Są sytuacje, w których warto zaryzykować i postawić właśnie na dopasowanie przybliżone. Szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z frazami mało popularnymi. Jak to działa postanowiliśmy sprawdzić na przykładzie jednego z naszych klientów – gabinetu weterynaryjnego i salon piękności dla zwierząt.

Klient chciał, żeby jego reklama pojawiała się na frazy takie, jak lecznica dla zwierząt Kraków, pielęgnacja psa i kota Kraków. Chociaż dodaliśmy je do kampanii, nie pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Bo takich konkretnych wyszukiwań było niewiele, a konkurencja spora.

Tak to działa: w skrócie (źródło: 4People.pl)

Działania: optymalizacja kampanii eliminująca zagrożenie kliknięć nietematycznych, uszczuplających budżet

Działania prowadzące do weryfikacji naszej tezy rozpoczęliśmy od ustalenia fraz negatywnych (to takie frazy, po wpisaniu których reklama wyświetla się, choć nie są one bezpośrednio z nią związane). Wyeliminowaliśmy więc salon urody Kraków, tipsy żelowe, a także rozszerzenia pejoratywne. Wszystko po to, żeby zminimalizować ryzyko, o którym jest mowa wyżej.

Po uruchomieniu kampanii znaleźliśmy za to nowe, przydatne frazy. Okazało się, że ludzie szukają np. spa dla kota czy myjni dla psa. Taka informacja była dla nas bardzo ważna. Od razu włączyliśmy te frazy do naszej kampanii.

Efekt: wzrost liczby wyświetleń o 62,73%

Uzyskane przez nas efekty potwierdzają postawioną na początku badania tezę. Przy umiejętnym zastosowaniu dopasowania przybliżonego i eliminacji fraz negatywnych można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty. W naszym przypadku było to:

zwiększenie liczby wyświetleń o 62,73%,
wzrost liczby odwiedzin o 2878,29% (tak, właśnie tyle!),
zwiększenie wartości wskaźnika CTR o 44,51%.

Słowem: laboratoryjne badanie pokazało, że można zmniejszyć koszty i znacząco poprawić efektywność kampanii stosując nieortodoksyjne metody.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Bądź na bieżąco!
Zapisz się do naszego newslettera. To nic nie kosztuje, a istnieją dowody Amerykańskich naukowców, że to się opłaca!