Strona firmowa na LinkedIn – funkcjonalności, które musisz znać!

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 13 lipca 2020

Ponad 50 mln firm na świecie i około 81 tys. w Polsce posiada swoją stronę firmową na LinkedIn. Dalej zastanawiasz się, czy posiadanie LinkedIn Page to dobry kierunek dla Twojego biznesu, a może profil osobisty na LinkedIn is all you need?

strona firmowa na linkedin
 

W tym artykule pokaże Ci funkcjonalności, które musisz znać, zarządzając stroną firmową na LinkedIn, by w pełni wykorzystać jej potencjał. Przy okazji zweryfikujesz czy jest to odpowiednie miejsce dla Twojej firmy. 

Jeśli jeszcze nie założyłeś strony firmowej na LinkedIn i nie wiesz, jak to zrobić to odsyłam Cię >>> TUTAJ

PUBLIKACJA 

Podobnie jak na profilu osobistym na stronie firmowej możesz stworzyć publikację. Masz do tego 1300 znaków, a według LinkedIn kluczowe jest pierwsze 150. Od nich zależy, czy odbiorca kliknie przycisk „zobacz więcej”. 

Na stronie firmowej publikuj wartościowe treści dopasowane do grupy docelowej. Mogą to być ciekawostki branżowe, interesujące statystyki, specjalistyczne zajawki artykułów z bloga, e-booki, prezentacje ze SlideShare’a, wypowiedzi ambasadorów marki, materiały z wydarzeń branżowych, posty rekrutacyjne i wiele więcej. Twórz publikację z myślą o swojej grupie docelowej i jej aktualnych potrzebach. Bez tej znajomości Twoje działania będą zwyczajnie nieefektywne i frustrujące.

Korzystaj także ze zróżnicowanych formatów, jakie masz do dyspozycji na LinkedIn Page – tekst, tekst z grafiką, video, dokumentem bądź prezentacją. Możesz także wyróżnić ważne momenty dla twojej firmy, jak np. powitanie nowego pracownika, uruchomienie projektu, rocznice pracy czy docenić pracownika. Dysponujesz również opcją oferty pomocy dla odbiorców Twojej strony firmowej czy udostępnienia profilu.

planowanie publikacji

Od niedawna jako strona firmowa możesz utworzyć ankietę. Wykorzystaj ten format, by zweryfikować skuteczność prowadzonych przez Ciebie działań na LinkedIn Page oraz poznać opinie Twojej grupy docelowej na temat produktów czy usług, które oferujesz. 

ankieta

WYDARZENIA

Z poziomu strony firmowej dostępna jest opcja tworzenia wydarzeń na LinkedIn, tzw. LinkedIn Events. To idealna okazja do zachęcenia Twoich followersów do udziału w organizowanym przez Twoją firmę webinarium, spotkaniu online/offiline czy konferencji i to w dodatku za darmo! 

Jako administrator strony firmowej możesz także zapraszać swoją sieć kontaktów do udziału w wydarzeniu firmowym. 

Kilka przydatnych wskazówek w tym obszarze znajdziesz >>> TUTAJ 

wydarzenia linkedin

HASZTAGI

Dla każdej strony firmowej na LinkedIn możesz utworzyć 3 hasztagi i przypisać je do niej. Zwróć uwagę na branżę, w której działasz oraz słowa kluczowe związane z Twoimi produktami czy usługami. 

Możesz stworzyć także unikatowy hasztag dedykowany Twojej firmie, np. w oparciu o slogan firmowy, czy misje firmy. 

hasztagi społeczności

OBSERWUJĄCY

Jako administrator strony firmowej dowiesz się, kto obserwuje Twoją LinkedIn Page. Zweryfikuj czy wśród followersów znajdują się osoby z Twojej grupy docelowe, czy może są to tylko znajomi, którzy z sympatii do Ciebie kliknęli przycisk “Obserwuj”. 

Dodatkowo zarządzając stroną firmową, możesz zaprosić do 100 kontaktów ze swojej sieci do obserwowania prowadzonego przez Ciebie LinkedIn Page. Uwaga! Liczba administratorów nie ma wpływu na liczbę dostępnych kredytów. 

PRACOWNICY

Strona firmowa na LinkedIn stwarza przestrzeń, z którą mogą identyfikować się Twoi pracownicy. Posiadanie profesjonalnego LinkedIn Page to Twoja wizytówka, której nie powstydzi się żaden członek zespołu, dodając go do swojej sekcji “Doświadczenie” na profilu osobistym. To również cenny kanał informacji i wiedzy dostępny na wyciągniecie ręki. 

pracownicy

Możesz także udostępniać interesujące posty swoich pracowników na stronie firmowej, wyróżniając tym samym ich aktywność na profilach osobistych. 

OFERTY PRACY

W Twojej firmie duża rotacja zespołu to codzienność, a może po prostu rozwijasz się i potrzebuje nowych kandydatów do pracy? Strona firmowa na LinkedIn umożliwia Ci publikację ofert pracy w dedykowanej do tego sekcji. Pamiętaj jednak, że jest to opcja płatna. 

rekrutacja

LikedIn Page to także miejsce, w którym możesz pokazać swoją organizację i jej wartości od środka. Pozwoli Ci budować świadomość godnego zaufania pracodawcy, a tym samym wyławiać wymarzone talenty na tej platformie, które wniosą wartość dodaną na Twoim pokładzie.

POPULARNE TREŚCI

Często główkujesz co opublikować na swojej stronie firmowej i szukasz inspiracji pod kolejnego posta, który zaangażuje Twoich odbiorców? LinkedIn Page umożliwia Ci możliwość śledzenia obszarów tematycznych, które potencjalnie zainteresują Twoich followersów. Wystarczy ustawić odpowiednie filtry, a automatycznie otrzymasz sugestie treści, które możesz wykorzystać w komunikacji na stronie firmowej. 

PŁATNE KAMPANIE REKLAMOWE – LINKEDIN ADS

Strona firmowa i prowadzona na niej spójna i cykliczna komunikacja to fundament pod płatne kampanie reklamowe LinkedIn Ads. Bez tego nie dość, że nie będziesz mógł w pełni wykorzystać potencjału reklamowego platform LinkedIn, to jeszcze narazisz się na przepalenie budżetów. 

W jaki sposób odpowiednio przygotować się do płatnych kampanii reklamowych na LinekdIn i zweryfikować swój stan przygotować? Odpowiedź znajdziesz >>> TUTAJ 

STRONA MARKI, tzw. Showcase Page

W celu dodatkowej promocji  własnych usług, danej marki, projektu, czy lokalizacji jako niezależnego bytu powiązanego z główną stroną firmową na LinkedIn, możesz stworzyć stronę marki, tzw. Showcase Page. Dostępne jest powiązanie wyłącznie z jedną stroną nadrzędną oraz stworzenie do 10 stron marki w przypadku jednej firmy (potrzebę większej ilości kont należy zgłosić na Help Desk LinkedIn).

strona marki

STATYSTYKI

Każda strona firmowa posiada dostęp do własnej analityki w trzech kategoriach:  odwiedzający, aktualizacje oraz obserwujący. Zawiera m.in.: dane demograficzne obserwujących, porównanie ze statystykami innych firm czy informacje o zasięgach i zaangażowaniu publikowanych postów. 

Analiza skuteczności prowadzonych przez Ciebie działań na LinkedIn Page, a następnie ich optymalizacja to klucz do sukcesu! 

Na koniec małe zobrazowanie różnić pomiędzy stroną firmową a profilem osobistym na LinkedIn. 

PODSUMOWANIE

Strona firmowa na LinkedIn to coś więcej niż tylko publikacja treści, to cały arsenał funkcjonalności, który przy odpowiednim zarządzaniu pozwoli Ci uzyskać bardzo wymierne korzyści dla Twojej firmy. Nie jest to jeszcze twór doskonały, znajdzie się jeszcze wiele elementów do optymalizacji ze strony LinkedIn, np. miejsce na portfolio firmowe, czy rekomendacje. 

Co przyniesie przyszłość? LinkedIn Stories, LinkedIn Live to na pewno mocni kandydaci w kolejce do następnych nowości na stronie firmowej. A Ty, na co czekasz jeszcze w obszarze LinkedIn Page? 

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Patryk Kułagowski

W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager