Zwiększ zapytania ofertowe ze strony internetowej nawet o 269%

0 napisany przez Joanna Rechnio, 01 września 2015

W sieci znajdziemy wiele stron deweloperów lub ich inwestycji. Celem każdej z nich jest sprzedaż mieszkań, a przede wszystkim pozyskanie zapytania ofertowego, by móc finalnie zamknąć sprzedaż inwestycji w wyznaczonym terminie. Przez 5 lat, wypracowaliśmy najważniejsze elementy na stronie, które pomagają osiągnąć ten cel.


Zanim zacznę od analizy najważniejszych narzędzi i podstron na stronie dewelopera, pokażę wam średnią wieku oraz płeć osób odwiedzających strony deweloperów oraz wysyłających zapytania ofertowe.

Woman on couch with tablet

formularze K-M

kliki M-K

Kobiety szukają mieszkań, a mężczyźni płacą

Największy udział w ruchu na stronach deweloperów mają kobiety. Stanowią one prawie 70% odwiedzin. To przekłada się również na prawie 70% udziału w zapytaniach ofertowych pochodzących z sieci! Takie informacje można mierzyć za pomocą statystyk Google Analytics w sekcji Odbiorcy (i dodaniu do skryptu jednej dodatkowej linijki (‚require’, ‚displayfeatures’).

Dlatego też ważne jest przygotowanie i opisanie oferty z uwzględnieniem potencjalnych odbiorców – spersonalizowana oferta, przełoży się wtedy na wzrost zapytań. Kobiety skupiają się na detalach, szczegółach oferty. Należy opisywać więc każdy element krótko, eksponując korzyści płynące z wybrania właśnie tego mieszkania. Panie najczęściej także negocjują warunki kupna, kredytowania oraz urządzania mieszkania.

Więcej na ten temat można dowiedzieć się w kilku interesujących artykułach: Jak Polacy kupują mieszkania?, Kobieta kupuje mieszkanie, mężczyzna za nie płaci, Mężczyźni oglądają mieszkania, kobiety je kupują.

Młodzi dominują!

Największy udział w ruchu na stronach deweloperów mają osoby z grupy wiekowej 25-34. Stanowią aż 55% odwiedzających, co bezpośrednio przekłada się na 70% zapytań ofertowych.

Stąd należy dostosować ofertę uwzględniając ich potrzeby oraz fakt, że często sprawdzają oferty poprzez urządzenia mobilne – pamiętać należy by dostosować stronę.

Concept : young family in apartment dream and plan interior

KLIKI WIEKFORMULARZE WIEK

Poznaliśmy już grupę docelową, która trafia na strony internetowe w poszukiwaniu mieszkań. Wiedza ta jest cenna i powinna zostać wykorzystana. W jaki sposób? Choćby poprzez dostosowanie publikowanego na stronie contentu oraz szaty graficznej. Optymalizując tylko ten element, zwiększyć możemy spływające zapytania ofertowe o 60%!

Mobilne wyszukiwania

W każdej branży średnio ruch z mobilnych urządzeń rośnie około 160% rocznie. W nieruchomościach również jest ten wzrost widoczny. Same wyświetlenia reklam związanych np. z mieszkaniami + miejscowość w Google wzrosły w ciągu roku o nawet 95%. Reklamy na Facebooku także przyczyniają się do ruchu mobilnego. Bezpośrednio to przekłada się na wzrost ruchu urządzeń typu smartfon o nawet 108% do roku poprzedniego a do roku 2013 o 1 118%. Średnio smartfony stanowią już prawie 20% udziału w ruchu na stronach dewelopera czy inwestycyjnych. Dla niektórych stron deweloperskich jest to liczba nawet kilku tysięcy odwiedzin. Dlatego, gdy korzystasz z reklam na Facebooku czy wyszukiwarki Google i udział w ruchu z tych urządzeń jest wysoki, zadbaj o stronę mobilną np. w technologii RWD. Dane dotyczące ruchu z mobilnych urządzeń znajdziesz w Google Analytics w sekcji ODBIORCY – RUCH MOBILNY, a potencjał w Google w wyszukiwaniach w Plannerze słów kluczowych AdWords.

wyszukiwania w mobilach

Źródło: Planner słów kluczowych AdWords

Jak zwiększyć liczbę zapytań lub w ogóle rozpocząć jej generowanie? Jak zoptymalizować najczęściej oglądane podstrony? O tym w dalszej części.

Przede wszystkim, strona internetowa oraz kampania, muszą zawierać elementy z poszczególnych etapów zakupu – dzięki temu klient znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Przedstaw swoje inwestycje i oferowane mieszkania
Opis inwestycji oraz mieszkań to podstrony, które generuję łącznie 45 % udziału w odsłonach. Deweloperzy powinni przedstawiać takie informacje, odpowiadają na pytania:

  • kiedy zostanie ukończona budowa
  • kiedy mieszkańcy będą mogli odebrać klucze
  • jak wyglądać będzie zabudowa, kondygnacje
  • jaki będzie standard wykończenia budynku
  • co z częściami wspólnymi (np.: windą, parkingiem)
  • dlaczego wybrano tę lokalizację, jakie są jej atuty
  • co wyróżnienia dewelopera
  • jakie są opinie klientów

O samych mieszkaniach powinniśmy dowiedzieć się:

  • ile jest mieszkań
  • jaką mają powierzchnię
  • rodzaje mieszkań (z tarasami, balkonami, antresolą)
  • poszczególne cechy mieszkań
  • standard wykończeń

Wybór mieszkania

Kolejnym ważnym elementem strony dewelopera powinna być prezentacja wszystkich mieszkań. Zazwyczaj są one prezentowane w 2 różnych formach: panoramy 3d lub/i zwykłego cennika. Łącznie oba rozwiązania stanowią nawet do 45% wszystkich odsłon.

W obu miejscach powinniśmy się dowiedzieć o:

  • dostępności mieszkania  (sprzedane, wolne, zarezerwowane)
  • powierzchni mieszkań
  • powierzchni pomieszczeń
  • rzucie mieszkania
  • cenie

Dodatkowo warto podać szybki kontakt z deweloperem np.: w formie krótkiego formularza. Dzięki takiej prezentacji, użytkownik ma wybór: może na rzucie budynku przeglądać mieszkania kondygnacjami, a w cenniku przefiltrować je np.: według powierzchni i ceny. Optymalizowane oba narzędzia mają wpływ na zwiększenie liczby zapytań nawet o 160%. W kolejnym artykule dowiecie się, jakie rozwiązania można wprowadzić, aby taki wynik osiągnąć.

Opinie, referencje, certyfikaty, nagrody i związki

Ten element strony, może poprawić współczynnik wysłanych zapytań nawet pięciokrotnie. Wystarczy, by na każdej podstronie, np.: w stopce, prezentować najważniejsze opinie czy referencje (choćby w formie slidera).

Dodatkowo, potwierdzenia w postaci certyfikatów czy nagród podkreślają także prestiż dewelopera. Te dwa elementy powinny być integralną częścią stopki. Dzięki temu, klient na każdej podstronie znajdzie potwierdzenie wiarygodności i jakości usług oferowanych przez dewelopera.

Wysyłka zapytań

Klient zainteresowany mieszkaniem i inwestycją, musi mieć możliwości skontaktowania się z odpowiednią osobą. Najczęściej jest to forma mailowa, wysłanie formularza. Wynika to z faktu, że częściej wysyłamy formularze wieczorem, po 19:00, w trakcie przeglądania stron (w pracy), ciężko o skupienie się nad wyborem tak istotnego elementu naszego życia, jakim jest mieszkanie. Współczynnik konwersji (wysłanych formularzy) wieczorami jest wyższy nawet czterokrotnie aniżeli w ciągu dnia. Dlatego nie można zapomnieć o dodaniu na stronie formularza – takie rozwiązanie powinno być już na każdej podstronie, od opisu inwestycji po cennik.

Podsumowanie

Przebudowując czy budując stronę do sprzedaży inwestycji: zbuduj ją dla grupy docelowej, która ją będzie kupowała. Zadbaj o mobilność strony, proste menu przeprowadzające po inwestycji aż do zakupu, materiały na stronie, zdjęcia, wizualizacje, rzuty mieszkań. Kobiety zwracają uwagę na  detale!  Do strony koniecznie dodaj formularze – wieczorne wyszukiwanie pozwoli twojemu klientowi na kontakt w chwili, w której akurat jest zainteresowany tematem.

O autorze:

Joanna Rechnio

Kampanie AdWords prowadzi od dekady. Wybiera taki sposób, który przynosi największe korzyści jej klientom. W grę wchodzi więc zarówno wyszukiwarka, jak i sieć reklamowa. Pracuje z największymi klientami 4People, takimi jak Cefarm24.pl, Nestle, Partner Capital Group, Centrum Nauki i Biznesu Żak oraz DPD Polska. Może poszczycić się licznymi certyfikatami. Najważniejszymi z nich są: Customer Centric Selling, Key Account Management, certyfikaty Google Partners. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi, o czym mogą się przekonać stali czytelnicy bloga Marketing dla ludzi.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!