Wzrost konwersji na stronie www – 5 cennych wskazówek

0 napisany przez Paweł Kubik, 05 stycznia 2016

Prowadząc działania marketingowe zwykle skupiamy się na zdobywaniu jakościowego ruchu na stronę www. To właśnie on generuje konwersje. Innymi słowy, dzięki prowadzonym działaniom marketingowym, użytkownicy docierający do strony internetowej wykonują odpowiednie, pożądane przez nas czynności (konwersje).

Zazwyczaj zależy nam na konwersjach w postaci sprzedaży online (e-sklep) lub kontaktu (firmy usługowe). Konwersją może być również:

  • pobranie pliku (np. e-booka),
  • zapisanie się na newsletter,
  • rejestracja użytkownika.

Optymalizacja działań marketingowych, czyli przysłowiowe “wyciskanie soku”, by źródła ruchu generowały jeszcze więcej konwersji – to nie wszystko. Trzeba zadbać o skuteczność samej witryny, by prezentacja oferty (usług, produktów) zaowocowała dokonaną konwersją.

5 wskazówek do budowy strony internetowej, które wpływają na wzrost konwersji

1. Nagłówki – interesujące hasła 

Potencjalny klient, który odwiedza naszą stronę, powinien trafić w pewnego rodzaju “lejek sprzedażowy”. Musimy podsycać jego zainteresowanie aż do momentu, kiedy dokona on konwersji. Pierwszym elementem jest nagłówek strony. To element niezwykle istotny – powinien zwracać uwagę, intrygować i zachęcać do dalszego przeglądania strony. Nie mówię tutaj o zwykłym haśle związanym z produktem czy usługą np. „Ubezpieczenia na życie”. Nagłówek powinien wskazać nie tylko informacje o tym, co znajdziemy poniżej. Powinien wzbudzać ciekawość, a nawet zaskakiwać np. „Ubezpiecz Swoje życie, za mniej niż 1 zł dziennie”.

2. Opis – pomożemy również Tobie

Opis koniecznie powinien rozwinąć informacje wskazane w nagłówku – w zwięzły sposób przedstawić przedmiot oferty z wyszczególnionymi kluczowymi korzyściami dla klienta. W części opisowej postarajmy się zbić wszelkie obiekcje klienta, które mogą się pojawiać przy danym produkcie czy danej usłudze. Spróbujmy postawić się w roli potencjalnego klienta i zadajmy sobie rozmaite pytania (związane z produktami). Po przeczytaniu takiego opisu, potencjalny klient musi być przekonany, że spełnione będą jego oczekiwania. Całość koniecznie należy wzbogacić o zdjęcia lub video.

3. Zwiększ zaufanie

Klient podąża w “lejku sprzedażowym”. Został zainteresowany ciekawym nagłówkiem, opis wzbogacił jego wiedzę i rozwiał wątpliwości. Zanim jednak nastąpi konwersja, potrzebne jest jeszcze zaufanie. W tym miejscu stosujemy  referencje, opinie zadowolonych klientów. Bardzo dobrze sprawdza się w tym celu również – social proof – pokazanie naszych fanów z mediów społecznościowych (np. Facebooka), a także przedstawienie case study z prowadzonych działań.

4. CTA (ang. call-to-action) – wezwij do działania

Docieramy do momentu, w którym potencjalny klient jest zainteresowany naszym produktem (usługą) i zastanawia się co dalej. Nie możemy w tym miejscu zwyczajnie wstawić kontaktu i formularza (lub innego elementu naszej konwersji). Potrzebne jest wyraźne hasło, które “przypieczętuje” decyzję i wskaże potencjalnemu klientowi, co powinien teraz zrobić. Idealnie jeśli możemy w tym miejscu wykorzystać element promocyjny, bezpłatny ebook otrzymany po wysłaniu formularza lub darmową usługę na próbę – np. “Skontaktuj się z nami i odbierz 15% zniżki na pakiet ubezpieczenia pojazdu”.

5. Konwersja – minimum formalności

Krok finalny – konwersja. Dajmy użytkownikowi wybór formy kontaktu np. formularz i telefon. Dobrą praktyką jest, aby jedna z form kontaktu była dostępna 24h na dobę np. formularz, email, komunikator itp. Drugą sprawą jest zastosowanie minimum pól, których wypełnienie jest niezbędne do przesłania formularza. Zbyt duża ilość informacji do podania może niepotrzebnie zniechęcić potencjalnego klienta. Być może wystarczy jedno pole, pod hasłem: Zostaw nam swój numer i oddzwonimy do Ciebie.

Podsumowanie

Sugeruję dobrze przemyśleć każdą z powyższych wskazówek w połączeniu z wiedzą o branży i klientach. Trafne przygotowanie poszczególnych elementów będzie warunkować to, czy klient dokona konwersji. Nie upierajmy się również, że nasze pomysły są najlepsze i osiągamy maksimum wyników – wykorzystajmy inne rozwiązania i testujmy.

O autorze:

Paweł Kubik

Jako Account Manager w 4people zajmuje się obsługą klientów. Proponuje nowe rozwiązania i nowe możliwości. Na bieżąco obserwuje branże oraz nowinki technologiczne. Jeżeli wpadnie mu ciekawe narzędzie w ręce - na pewno postara się je wykorzystać.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Bądź na bieżąco!
Zapisz się do naszego newslettera. To nic nie kosztuje, a istnieją dowody Amerykańskich naukowców, że to się opłaca!