Wynik Jakości AdWords – czym jest i dlaczego jest ważny

0 napisany przez Aleksander Gabryś, , 09 lutego 2017

Zastanawiałeś się kiedyś, co sprawia, że niektóre reklamy AdWords dumnie prężą się na szczycie listy wyszukiwań, a inne czają się nieśmiało na dnie lub na kolejnych stronach SERPów? Ich ułożenie w dużej mierze zawdzięczamy Wynikowi Jakości, któremu poświęcam swój dzisiejszy wpis. Przeczytaj tekst i dowiedz się, co ma wpływ na ekspozycję Twoich AdWordsów.

Wynik Jakości AdWords

W rozumieniu Google, Wynik Jakości informuje nas o ogólnej jakości reklam. Kiedy poszukujemy czegoś w wyszukiwarce, system chce dostarczyć taką reklamę, której prawdopodobieństwo kliknięcia jest wyższe, a która doprowadzi nas na witrynę dobrze odpowiadającą na nasze zapytanie. Tam, gdzie prawdopodobieństwo wystąpienia tej sytuacji jest większe, tam (w założeniu) wyższy jest Wynik Jakości reklamy.

System jest prosty i pożądany przez każdą ze stron. Internauta dostaje trafną odpowiedź na swoje zapytanie, reklamodawca eksponuje swoją ofertę potencjalnemu klientowi, a Google zarabia na reklamie. Przy okazji wymusza się na reklamodawcy dostarczenie reklamy, która jest spójna z zapytaniem internauty.

Co determinuje Wynik Jakości AdWords?

Google podaje oficjalnie trzy parametry:

Przewidywany współczynnik klikalności – prawdopodobny CTR, uwzględnia dane historyczne konta oraz wyniki innych reklamodawców;

Trafność reklamy – określa zbieżność zastosowanych słów kluczowych z zawartością samego komunikatu reklamowego;

Ocena jakości strony docelowej – szybka, prawidłowo zbudowana witryna z treściami powiązanymi ze słowem kluczowym – te parametry również podnoszą ocenę Wyniku.

Wartość opisywanego parametru dla poszczególnych słów kluczowych znajdziemy po najechaniu na “dymek” widoczny na koncie AdWords przy każdym słowie kluczowym.

Wynik Jakości AdWords wartość parametru

Wynik Jakości prezentowany jest w skali od 1 do 10 i im jest on wyższy, tym lepiej. Nie zawsze uda się uzyskać maksimum, ale na pewno należy zwrócić uwagę na miejsca, gdzie rezultat jest niski. Warto również popracować nad średnim wynikiem. Osobiście przyjmuję, że nota poniżej 6, jeśli to możliwe, wymaga usprawnienia. Przy wyniku 6-7, można w kolejnych krokach również starać się o poprawę.Wynik Jakości AdWords 10/10

Jak uzyskać wysoki Wynik Jakości w AdWords?

Odpowiedź na to pytanie nie zainteresowałaby raczej Bogusława Wołoszańskiego, bo zdecydowanie nie kwalifikuje się do największych sensacji XX wieku. Najprościej zrobić to łącząc wysokie oceny we wszystkich wymienionych powyżej elementach.

Najpierw najlepiej będzie skupić się na samej stronie, którą należy budować zgodnie z wytycznymi, a tych Google podaje sporo. Wygodna nawigacja, użyteczne i unikalne treści, szybkie ładowanie, dostosowanie do różnych urządzeń czy przejrzysta struktura – oto kluczowe wśród całego zestawu rekomendacji. Jeśli już na wstępie trzymamy się tych wskazówek, to witryna otrzyma wysoką ocenę nie tylko na potrzeby AdWords. Dobrze przygotowana strona zyska też pod kątem organicznych wyników wyszukiwania, a jej przyjazność dla użytkownika zaprocentuje zapytaniami od potencjalnych klientów. Minimum, o które powinniśmy zadbać pod kątem Wyniku Jakości, to czytelna dla systemu treść na stronie i nasycenie jej promowanymi frazami.

Kolejny element to dobór słów kluczowych i odpowiednia struktura konta AdWords. Frazy nie powinny być zbyt ogólne, a grupy reklam zorganizowane tak, by znajdujące się w nich słowa kluczowe były maksymalnie zbieżne. Dzięki temu komunikaty, jakie utworzymy dla danej grupy reklam, będą mogły być trafne dla zebranych słów. Pojawienie się poszukiwanej frazy kluczowej w tekście reklamy nie tylko wpłynie na Wynik Jakości, ale też prawdopodobnie na wyższy CTR.

Ideał, do którego dążą wszyscy adwordsowcy to odpowiednio szczegółowe słowo kluczowe, komunikat reklamowy mocno powiązany z daną frazą i wreszcie spójna z nimi strona docelowa, gdzie następuje rozwinięcie tematu.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Wynik Jakości jest jednym z elementów uwzględnianych w Rankingu Reklamy. Jeśli zależy nam więc na tym, by nasza reklama miała dobrą widoczność – czyli, by zajmowała wysoką pozycję, to należy temu elementowi poświęcić sporo uwagi. Nie zawsze się uda uzyskać notę prymusa, ale warto do niej dążyć. Pamiętajmy też, że reklama najwyższej jakości, pozwala na wysokie pozycje przy niższych stawkach CPC, a więc gra jest warta świeczki.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!