Własne konto AdWords, a współpraca z agencją (część 2)

0 napisany przez Aleksander Gabryś, 07 stycznia 2016

Utrzymanie porządku na koncie AdWords jest przydatne nie tylko dla osoby zajmującej się nim na bieżąco, ale będzie wielkim wsparciem w sytuacji, kiedy menedżer konta zostanie zmieniony lub w momencie, gdy decydujemy się powierzyć te działania profesjonalnej agencji.

Zanim przejdziesz do lektury tego artykułu, polecam Ci informacje, które znalazły się w jego poprzedniej części, gdzie podjąłem temat dobrych praktyk na koncie AdWords.

Od czego zacząć pracę z agencją?

Kiedy poszukujesz partnera, który skutecznie poprowadzi Twoje działania promocyjne, analizujesz wiele czynników. Po zapoznaniu się ze wstępnymi propozycjami, opinią o potencjalnym partnerze, nadchodzi czas na przeanalizowanie konkretów i przygotowanie takich ram współpracy, które najlepiej spełnią Twój cel biznesowy.

Jeśli posiadasz konto AdWords, na którym do tej pory prowadziłeś działania, dobrym pomysłem jest udostępnienie go agencji. Najlepiej razem ze statystykami Google Analytics.

Dostęp do tych narzędzi pozwoli agencji przeanalizować dotychczasowe działania i ich wyniki. Na tym etapie można stwierdzić, co było robione dobrze, co można poprawić i ostatecznie jakie działania podjąć dalej, by utrzymać lub poprawić dotychczasowe wyniki. Wgląd w Google Analytics dodatkowo pozwoli skontrolować poprawność działania tego narzędzia, jakość i ilość ruchu na stronie, a także przyjrzeć się bliżej wprowadzonym pomiarom konwersji.

Często na etapie tej analizy pojawiają się też spostrzeżenia dotyczące funkcjonalności, czytelności i nawigacji na Twojej stronie internetowej. Za tym, już podczas współpracy, idą sugestie ewentualnej poprawy niektórych elementów witryny lub nawet szerszego przebudowania jej tak, by lepiej spełniała swój cel.

Jak udostępnić konto AdWords agencji?

Najlepsze są proste rozwiązania, dlatego podaję dwie preferowane przez mnie metody udostępniania konta.

Metoda pierwsza to podanie bezpośredniego loginu i hasła do Twojego konta. Pamiętaj jednak, by po zakończeniu rozmów z agencją lub po zakończeniu współpracy, zmienić swoje hasło.

Metoda druga to podanie numeru identyfikacyjnego konta, a następnie zatwierdzenie dostępu do niego.

Dziesięciocyfrowy numer identyfikacyjny konta znajdziesz w prawym górnym rogu swojego konta AdWords.

1b

Numer ten podaj agencji, a po informacji zwrotnej od niej, wejdź w zębate koło ustawień znajdujące się na prawo od ID konta i wybierz “Ustawienia konta”. Następnie, z menu po lewej stronie wybierz “Dostęp do konta” i potwierdź dostęp.

2b

Czego nie robić we współpracy z agencją?

W tym punkcie mam na myśli wszelkie czynności podejmowane na koncie AdWords, które do tej pory prowadziłeś sam lub robił to ktoś w Twojej firmie.

Przekazując temat do zewnętrznej firmy (agencji), która zajmuje się tym zawodowo, bierz pod uwagę, że pozostawiasz dalszą pracę w jej rękach. Agencja będzie czuła pełną odpowiedzialność za to w jaki sposób i co na koncie będzie się działo. Powstrzymaj się więc od samodzielnego i nieuzgodnionego wprowadzania zmian na koncie.

Agencja ma opracowaną strategię działań i zna wszystkie wprowadzone przez siebie parametry, a ustawienia te często są też dość zaawansowane. Tylko pełna kontrola nad kontem pozwala przewidywać efekt, dlatego nieautoryzowana zmiana, może skutkować nieprzewidzianymi efektami.

Współpraca na takich zasadach nie dotyczy jednak wyłącznie AdWords. Niedawno temat współpracy w zakresie kanałów social media podjęła Monika Górska. Jej artykuł znajdziesz tutaj. Zawiera on ciekawe przykłady, dlatego gorąco zachęcam do zapoznania się z nim.

A jak współpracować efektywnie?

To proste. Podstawą jest komunikacja. Współpracując z agencją powinieneś mieć bezpośredni kontakt z osobą, która zarządza Twoim kontem AdWords. Od samego początku rozmawiajcie, dziel się swoimi pomysłami, przemyśleniami, dążeniami, planami działania firmy. Im lepiej menedżer konta pozna Twoją firmę, produkt, usługę i filozofię jaką się kierujesz, tym skuteczniej swoją fachową wiedzę będzie mógł przekuć w skuteczne działania, zgodne z Twoimi oczekiwaniami.

Jeśli czujesz silną potrzebę posiadania możliwości wprowadzenia samodzielnie jakiejś zmiany na koncie, to z menedżerem konta warto o tym porozmawiać. Zazwyczaj można wyznaczyć obszary, gdzie będziesz mógł wykonać coś samodzielnie, a wystarczy tylko o tym powiadomić.

Utrzymując dobrą komunikację, będziesz też w stanie poznać inny punkt widzenia i zrozumieć dlaczego w przyjętej strategii działań, coś wymaga czasu lub realizowane jest etapami – w kolejnych krokach, a nie od razu.

Zawsze ostateczna decyzja należy do Ciebie, ale dobry menedżer konta powie Ci jeśli ma zastrzeżenia do jakiegoś pomysłu i wyjaśni z czego te zastrzeżenia wynikają.

Podsumowanie

Nawet jeśli dobrze znasz AdWords, może przyjść moment, kiedy Twój czas lepiej spożytkować na inne działania w firmie. Współpracując z profesjonalną agencją otrzymujesz dodatkowo wsparcie w zakresie innych kanałów promocji, a często warto włączyć je w strategię. Agencja jest zainteresowana tym, byś osiągał jak najlepsze wyniki, dlatego jeśli widzi potencjalny problem, stojący na drodze do osiągnięcia tych wyników, możesz liczyć na informację o tym.

O autorze:

Aleksander Gabryś

Google AdWords to najważniejsza część jego zawodowego świata. Kolejna – Google Analytics. W branży od 2007 roku. W pracy zwraca szczególną uwagę na profesjonalizm. Jest przywiązany do szczegółu, do każdego problemu podchodzi w sposób analityczny. Zapewne dlatego prawie nie ponosi porażek. Posiadacz certyfikatu Google AdWords oraz indywidualnych kwalifikacji Google Analytics. O tym, że rzeczywiście zna się na rzeczy mogą przekonać się wszyscy czytelnicy jego artykułów.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!